Efterlängtade Cyberpunk 2077 försenas

Permalänk
Medlem

Ingen bråtska för mig kommer en hel del bra spel till våren såsom dying light 2 och resident evil 3 remake

Visa signatur

i7 8700k 4,8ghz , msi 1080ti gaming x , 16gb ram 3333mhz , lg34gk950f.

Permalänk
Medlem

inte kul när dom själva gått ut med datum.. samma sak hände med doom eternal.. varför kör dom alltid med samma BS vi behöver x antal månader till osv.. jag köper inte det...

Permalänk
Medlem

Efter alla halvfärdiga spel förra året så är detta välkommet...

Skrivet av Yonie:

Samtidigt har deras spel varit långt ifrån stabila rent tekniskt. Witcher 3 vill jag minnas drogs med rejäla buggar kring användningen av bl.a. tekniken Hairworks, spelstabilitet, och fick även lite skäll för nedskruvningen av grafisk prestanda. Däremot har spelen i sig varit fantastiskt ambitiösa och intressanta.

Witcher 3 var en katastrof vid release, så mycket att jag väntade på GOTY innan jag spelade det igen.

Men det är kanske också skälet till att denna försenas, hoppas på det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av StaffSergeant:

Kanon! Vill inte ha buggigt skit som patchas så hårt i 5 månader att din karaktär är helt felbyggd och måste göras om/startas om för att spelet inte längre fungerar som vid release. fler borde putsa sina spel innan de släpps. Så mycket hypad dynga som släpps som alpha och early acess som fungerar skit. Näe jag vill nästan ha tillbaka de hårda släppen med stor kartong i butik. Det var något alldeles extra att besöka spelaffären på 90-talet.

Att påstå att det är "kanon!" för att spelet är framskjutet 5 månader är väl lite att ta i, får dig mest att framstå som en fanboy. Sen är inte detta någon garanti för att spelet inte kommer innehålla buggar och behöva patchas när det släpps.

Permalänk
Medlem

Som sagt. Slutar aldrig förvånas.
Slutsatsen man kan dra är att det alltid sätts släppdatum för tidigt.
Antingen blir det försenat eller så får man en ofärdig produkt.

Fattar inte varför dom gör såhär, men det var klart att det var mycket roligare att elda hypetåget förra E3 med en april-release snarare än september

Permalänk
Medlem

Nooooooooooooooooooooooooooo!!!!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Core i7 7700K | Titan X (Pascal) | MSI 270I Gaming Pro Carbon | 32 GiB Corsair Vengeance LPX @3000MHz | Samsung 960 EVO 1TB

Permalänk
Medlem

Jag kan hellre vänta om det innebär ett bättre spel, så jag är glad att de inte har ett EA som ska tvinga fram en för tidig release. September känns också som en bättre period att börja spela en massa.

Att vänta längre är sällan roligt men jag känner mig förvånansvärt ok med nyheten, trots att det är ett spel som troligen på egen hand får mig att uppgradera grafikkortet.

Permalänk
Medlem

Jag har länge varit lite förvirrad för det har känts som att CP2077 skulle bli någon form av Promo/postergame för Nvidia 3000 serien. April var för tidigt att lansera för Nvidia så den teorin gick inte ihop, däremot så låter en august/september release för Nvidia väldigt rimligt. Bara en egensnickrad teori, får se hur den åldras närmsta 6 månaderna.

Permalänk

Gött! För mycket att spela ändå...

Permalänk
Medlem

Det som är posetivt i det hela är att jag hinner uppgradera datorn med nytt innan woho. nVidia och Intel borde ha släppt lite roligt innan det

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chromatic:

"You cant rush greatness!"

Fack off, 6 år är inte att rusha xD

5 månaders fördröjning är inte så mycket, kunde varit värre om titeln innehöll releasedatumet, visserligen bara 57 år tills dess men jag misstänker min syn och hörsel är kraftigt reducerad när man närmar sig 100 år.

Visa signatur

kill -s SIGCHLD `pidof Kenny`
bash: Oh my god, they killed Kenny
init: You Bastards

Permalänk
Medlem

Då har Big Navi kommit. Najs.

Visa signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av houze:

5 månaders fördröjning är inte så mycket, kunde varit värre om titeln innehöll releasedatumet, visserligen bara 57 år tills dess men jag misstänker min syn och hörsel är kraftigt reducerad när man närmar sig 100 år.

Jag tycker att fem månader är rätt så mycket.

Permalänk
Medlem
Skrivet av HazZarD:

inte kul när dom själva gått ut med datum.. samma sak hände med doom eternal.. varför kör dom alltid med samma BS vi behöver x antal månader till osv.. jag köper inte det...

Varför skulle de försena det då?
De förlorar intäkter i fem månader till plus att de har fortsatta kostnader i ytterligare fem månader.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oneone:

Det som är posetivt i det hela är att jag hinner uppgradera datorn med nytt innan woho. nVidia och Intel borde ha släppt lite roligt innan det

Tror tyvärr inte att Intel kommer släppa något speciellt roligt det här året

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Skulle ju kunna vara så att de har svårt att optimera spelet för Ps4 (bas) och xbox one utan att det antingen ser ut som sk*t eller laggar, dessa två konsoler tycks många AAA spel i dag ha svårt att fungera riktigt bra på (förövrigt är min teori att FF7R är försenad p g a problem med optimisering till bas PS4). Har inget emot en försening om det betyder ett bättre spel, men mer än 2 månader tyder på en rejäl felplanering och/eller stora tekniska problem i bakgrunden.

Permalänk
Testpilot
Skrivet av anon99339:

Bättre spel kanske, men de har mer buggiga spel än genomsnittet.

*Host*
EA/DICE, Bethesda, RockStar/2K, Capcom eller 95%+ av Steam's Shovelware håller nog inte med dig där

Om något kändes Witcher 3 som ett perfekt felfritt spel sett till den generella kvalitén AAA-industrin pumpar ut. Tror inte jag stött på en enda CTD eller quest som inte kunde slutföras under spelgången. Jämför det med t.ex. Skyrim & Fallout4/76 som kräver community patches för att lira snällt, eller alla buggar i NBA eller 'state of' Battlefield sedan BC2 (skulle kunna skriva en novell om DICE) - Då kan jag nog släppa det lilla prestandaproblemet som Hairworks medförde för Witcher 3 på release.

Sedan kan man diskutera huruvida det känns med E3 vs Retail rent grafiskt, men där tar ju ändå Ubisoft hem kronan.

Visa signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MHz | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 2666MHz | ROG RTX 3090 Ti >

B < RK96 | Leobog Hi75 | Deathadder V2 Pro >

Permalänk
Medlem

Jag har gett rådet till flera att det kanske inte är det bästa att köpa en GPU 4+ månader innan om man bara behöver ha det till cyberpunk. Till September är det rätt så sannolikt att next-gen är redo och förhoppningsvis kommer de slåss mer med priser.

Jag tycker ändå att det är bra att de tar tid att finslipa allt. Doom:Eternal sköts upp 4 månader, och doom 2016 sköts upp ~3(?) år och var bra det med. Vad har mottagandet varit på spel som släppts 5 månader för tidigt?

Permalänk
Medlem

Ja i september finns förmodligen Radeon 7950 XT

Permalänk

Blev klar med B&W-expansionen till Witcher 3 igår, men det finns annat kul på horisonten så Cyberpunk 2077 kan gott få vänta tills det verkligen är klart.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Är detta första av flera förseningar

Visa signatur

Ryzoen 3700x x370 AsusCrosshair, Gskill 16Gb 3600Mhz,27tum 144hz 1440p Freesync, 6700XT
bettan dog i5 2500k 4.3Ghz, 16GBram 1600mhz,
Ibland förstår jag inte hur folk tänker.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Bra, då har man tid att sitta på crossen i sommar ist. för att sitta vid datorn.

Visa signatur

Stuff and things!

Permalänk
Musikälskare

Positivt, hoppas dom hinner lösa buggar och polera klart det i lugn och ro

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

CPR får mycket tid de behöver för min del, så länge de levererar något med kvalité snarlik The Witcher 3.

Visa signatur

Dator: ASUS Prime 470x PRO - AMD 5800X3D - MSI RTX 2070 ARMOR OC - EVGA SuperNova G3 650W - Fractal Design Define R5 - Noctua NH-D15 - ASUS Xonar DGX. Kringutrustning: Corsair M65 Pro - Qpad MK-90 - Sennheiser 350 SE. ASUS MG279Q.

Permalänk
Medlem
Skrivet av sozage:

Då hinner RTX 3000 komma

[fontsize="1"] This delay was sponsored by Nvidia. [/fontsize]

Kanske man hittar något om man kollar med förstorningsglaset

Visa signatur

Intel® Core i7-13700K @ 5.7/5.6GHz | ASRock Z690 Extreme | G.Skill Trident Z 32GB @ DDR4-3400 CL14 | Samsung EVO series M.2 + Sata SSDs 2TB | Intel Arc A750 | SuperFlower Titanium 1000W | Gigabyte M32Q 32"/1440p 165Hz | Arctic Freezer II 360 AIO | Phanteks P500A D-RGB | Windows 10 & 11 x64 Professional

Permalänk
Musikälskare
Skrivet av Jink:

CPR får mycket tid de behöver för min del, så länge de levererar något med kvalité snarlik The Witcher 3.

Håller med dig till 100%, det är dags för ett väl genomarbetat spel att släppas!

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av HazZarD:

inte kul när dom själva gått ut med datum.. samma sak hände med doom eternal.. varför kör dom alltid med samma BS vi behöver x antal månader till osv.. jag köper inte det...

Du tror alltså att de gör det för att jävlas? För nöjes skull? För att de kan?

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Medlem

Har något svårt att se att det skulle ligga någon underliggande ekonomisk motivation till förseningen. Släpper de i April kan de sälja spelet 2 ggr, 1 nu och en efter ps5/xXxboxXx-xXxseriesxXx. Det är lite tätt inpå release för att motivera en större skara spelare att köpa det igen på NEXTGEN.

Visa signatur

You have earned my respect and my friendship.

Permalänk
Medlem

Ganska väntat, FF7 flyttades ju till april och vilket spel kan gå upp mot det och inte känna av en minskning i försäljning?

Visa signatur

Här sitter jag och känner in rummet och spelar dataspel.