Minecraft (ps4) startar inte

Permalänk
Medlem

Minecraft (ps4) startar inte

Ungarna brukar spela Minecraft på ps4 men sedan ett par dagar tillbaka fungerar det inte. Det står bara och laddar när man försöker starta. Jag kollade med en kompis och det var samma sak hemma hos dem.
Någon som har något tips? Jag har googlat, men inte lyckats hitta någon info om att det skulle vara något spritt problem just nu....

Permalänk

Hej! Har du löst problemet? Vi har exakt samma problem här.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Har ni kollat store, testat att ladda ner igen.
PS4 versionen ändrades ju till bedrock nyligen så kan ju vara något med det som strulat?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk

Uppdaterad ps4 till senaste programvaran?

Permalänk
Medlem
Skrivet av oskip:

Ungarna brukar spela Minecraft på ps4 men sedan ett par dagar tillbaka fungerar det inte. Det står bara och laddar när man försöker starta. Jag kollade med en kompis och det var samma sak hemma hos dem.
Någon som har något tips? Jag har googlat, men inte lyckats hitta någon info om att det skulle vara något spritt problem just nu....

Har det löst sig?
Jag hittade en lösning. Radera programmet och installera det igen.
Allt kommer vara kvar.

Permalänk
Skrivet av Dr_lulle:

Har det löst sig?
Jag hittade en lösning. Radera programmet och installera det igen.
Allt kommer vara kvar.

Är det helt säkert att allt verkligen finns kvar om man raderar programmet och installerar igen?

Permalänk
Medlem

Hej, Jag har testat det här och det funkade. Allt som jag hade sparat dagen innan det här hände fanns kvar. Men för att vara på den säkra sidan sparade jag det i på en USB minne.
Nu funkar det.
LS

Permalänk
Medlem

Skiva?

Vi har samma problem här att det bara står och tuggar men vi har skiva med spelet och har inte laddat ner Minecraft. Någon som har tips på vad vi kan göra?
Har torkat av skivan. Andra spel funkar som vanligt (FIFA20 & Steep till exempel).

Permalänk
Skrivet av Kajsan1:

Vi har samma problem här att det bara står och tuggar men vi har skiva med spelet och har inte laddat ner Minecraft. Någon som har tips på vad vi kan göra?
Har torkat av skivan. Andra spel funkar som vanligt (FIFA20 & Steep till exempel).

Samma problem här, och spelet på skiva. Man kan välja "radera" i menyn. Funkar det, och vad är det man raderar i så fall eftersom det ligger på skiva?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Clevinger:

Samma problem här, och spelet på skiva. Man kan välja "radera" i menyn. Funkar det, och vad är det man raderar i så fall eftersom det ligger på skiva?

När man Raderar ett spel i PS4 så avinstalleras spelet bara, sparfilerna blir kvar (om man ska ha bort dem får man gå in i inställningar och hitta en meny där).
När man sen stoppar in skivan igen (eller laddar ner spelet på nytt) så installeras det på nytt, och kanske fixar eventuella problem.

Visa signatur

13600KF, RTX 4070 FE, B760I, 32GB DDR4, NR200P