Nostalgitripp med Box-art från förr i tiden.

Permalänk
Medlem

Nostalgitripp med Box-art från förr i tiden.

Drabbats svårt av nostalgitripp. har kvar en massa spelkartonger från tider som begav sig med fysiska spel.

Älskar att köpa digitalt numer men kan ändå inte låta bli att sakna en box att sitta och vrida och vända på innan man pillrar bort plasten från den.

Skulle kunna lägga upp hur många bilder på boxar som helst men väljer ett fåtal från spel jag älskade, som sagt. Skulle kunna lägga upp hur mycket som helst.

Anser dessutom många av spelboxarna är konstverk i sig!

Får hejda mig där. Sitter och frossar i bilder på spelboxar.

Som sagt, saknar lite den tiden med fysiska spelboxar!

Edit:

Bilder från nätet! Har alla mina kartonger i säckar i förråd.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact / Solid | Noctua NH-D15 chromax.black | Kingston Fury Beast Black 64GB (2x16GB) Expo DDR5 / 6000 MHz| ASUS TUF Gaming 1000W Gold - ATX 3.0 | Noctua NF-A14 / PWM / 140mm |Palit GeForce RTX 4090 GameRock 24GB | Kingston Fury Renegade 1TB | Kingston NV2 2TB | ASUS PRIME X670-P WIFI | AMD Ryzen 7 7800X3D | Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 34" | Windows 11 Home Svensk

Permalänk
Lego Master

Their Finest Hour: The Battle of Britain var ett av mina absolut första spel.
Så. Jäkla. Bra.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shudnawz:

Their Finest Hour: The Battle of Britain var ett av mina absolut första spel.
Så. Jäkla. Bra.

Fruktansvärt bra spel! Vet inte hur många timmar jag la ner på det.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact / Solid | Noctua NH-D15 chromax.black | Kingston Fury Beast Black 64GB (2x16GB) Expo DDR5 / 6000 MHz| ASUS TUF Gaming 1000W Gold - ATX 3.0 | Noctua NF-A14 / PWM / 140mm |Palit GeForce RTX 4090 GameRock 24GB | Kingston Fury Renegade 1TB | Kingston NV2 2TB | ASUS PRIME X670-P WIFI | AMD Ryzen 7 7800X3D | Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 34" | Windows 11 Home Svensk

Permalänk
Medlem

Fortsätter min nostalgitripp.

Championship Manager som startade min årliga ritual, att köpa Championship / Football Manager i fysisk version varje år för att ha i hyllan (och lira ofc!)

Civilization 1

Covert Action

B17 Flying Fortress

Police Quest

Freddy Pharkas

Slutar för denna stund men nostalgivibbarna har växt sig starka för mig så jag återkommer med fler "minnen".

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact / Solid | Noctua NH-D15 chromax.black | Kingston Fury Beast Black 64GB (2x16GB) Expo DDR5 / 6000 MHz| ASUS TUF Gaming 1000W Gold - ATX 3.0 | Noctua NF-A14 / PWM / 140mm |Palit GeForce RTX 4090 GameRock 24GB | Kingston Fury Renegade 1TB | Kingston NV2 2TB | ASUS PRIME X670-P WIFI | AMD Ryzen 7 7800X3D | Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 34" | Windows 11 Home Svensk

Permalänk
Medlem

ja boxart är väll så gott som dött idag, häftigt är det vilken tid vissa la ned.

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Avstängd

@Beginner:

Vad tycker du om dessa? Dom är lite skadad men går säkert att fixa till.

Visa signatur

Man är inte dum för att man har stavproblem.
Läs mer om min synfel Visual Snow
Om mig ----> #16970666

Permalänk
Medlem

Närmaste boxart idag är väl den, av publishern, utvalda frontbilden på Steam etc.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Windows 11 Pro | Intel i7 8700 | ASUS Prime Z370-P | Corsair 16GB 3000MHz | ASUS GTX 1080 | Fractal Design Define S | Corsair RM750x | Hyper 212 EVO

Permalänk
Medlem

Tie fighter. Ett underbart spel. Minns fortfarande när jag fick det och hur många många timmar jag lagt ned på det. Har det fortfarande liggandes här nånstans, har inte kvar kartongen tyvärr.
Saknar tiden när det var snyggt formgivna kartonger och tjocka manualer.
Senast jag köpte något sådant var Mass Effect 2. Men känns som en svunnen tid och att kartonger till spel är ett utdött släkte, allt ska vara digitalt och ändå dyrare än en fysisk kopia (med kartong och manual).

Visa signatur

i7 6700K @4,2GHz|Be-Quiet Pure Rock|Palit GTX 1070 |Vengeance 2x8GB @2666MHz|SSD 850 EVO 250GB|WD Red 2TB|Asus Z170 Pro Gaming|Fractal Design R5 (vit)|Fractal Design Intergra@650w| Logitech G15|Logitech Mx518||Logitech G25|

Permalänk
Medlem
Skrivet av superegg:

@Beginner:

Vad tycker du om dessa? Dom är lite skadad men går säkert att fixa till.
https://i.imgur.com/gGEpDJx.jpg

Tack men har boxar så det räcker och blir över i säckar i förrådet.

Lite mer nostalgi från mig.

It Came From the Desert:

Tillägget = Antheads: It Came From The Desert II:

(Fick det aldrig att fungera. Man skulle kopiera filer på disk fram och tillbaks mellan originalet och tillägget.)

TV Sports Basketball:

(Jisses vad jag la ner timmar i detta spel!)

TV Sports Boxing:

(Samma här. Många timmar blev det.)

B17 Flying Fortress II:

(Gillade ettan men tvåan var suverän! *saknar*)

RBI II Baseball:

(Hade det funnits esport på den tiden hade jag varit världsmästare om och om igen på detta spel och följande nedan!)

Sensible Soccer:

(Amiga ofc. Fy för Atari. Som sagt. Hade esport funnits förr så hade ingen på denna planet slagit mig i Sensible Soccer heller!)

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact / Solid | Noctua NH-D15 chromax.black | Kingston Fury Beast Black 64GB (2x16GB) Expo DDR5 / 6000 MHz| ASUS TUF Gaming 1000W Gold - ATX 3.0 | Noctua NF-A14 / PWM / 140mm |Palit GeForce RTX 4090 GameRock 24GB | Kingston Fury Renegade 1TB | Kingston NV2 2TB | ASUS PRIME X670-P WIFI | AMD Ryzen 7 7800X3D | Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 34" | Windows 11 Home Svensk

Permalänk
Medlem

Vill man skaffa modern box art så har jag märkt igår när jag hjälpte min bror bygga en ny dator att många, moderkort, grafik kort och annan hårdvara ofta har intressant box art om än kanske lite simpel.

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem

Tror min favorit boxart är Phalanx till SNES:

Själva spelet ser ut så här:

Så det är lite vilseledande

Visa signatur

13600KF, RTX 4070 FE, B760I, 32GB DDR4, NR200P

Permalänk
Medlem

Crusader: No Remorse.

Crusader: No Regret (Uppföljaren).

Bioforge.

Privateer.

Task Force 1942.

Powermonger.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact / Solid | Noctua NH-D15 chromax.black | Kingston Fury Beast Black 64GB (2x16GB) Expo DDR5 / 6000 MHz| ASUS TUF Gaming 1000W Gold - ATX 3.0 | Noctua NF-A14 / PWM / 140mm |Palit GeForce RTX 4090 GameRock 24GB | Kingston Fury Renegade 1TB | Kingston NV2 2TB | ASUS PRIME X670-P WIFI | AMD Ryzen 7 7800X3D | Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 34" | Windows 11 Home Svensk

Permalänk
Medlem

Colonization.

Höll på att spela sönder mig på Colonization. Vet inte hur många timmar jag la på det liret.

------------------------------------------------------------------------------------------

Fields of Glory.

Lirade detta mycket också. Musiken fick mig att sitta och nynna med.

--------------------------------------------------------------------------------------------

Populous.

Kul spel tills jag inte kunde lira mer då morsan tog över det.

-----------------------------------------------------------------------------------------------

Cruise for a corpse

Funny note. De skulle lägga in att man kunde klicka på en staty (tror jag det var) för att få ledtrådar i grafikäventyret men de ändrade det till att man kunde ringa ett nummer och få hjälp så. Morsan, än en gång, lirade och fastnade så hon ringde England och fick hjärnsläpp när de svarade så hon slängde luren på mig och jag hör mig själv säga "Hello. I am calling from Sweden and I am totally stuck infront of the statue!" och fick hjärnsnörp själv. Sa inget mer och när tjejen i telefon "I need to know more" så fick jag inte ett ord ur mig utan la på. Morsan garvade så tårarna rann.

------------------------------------------------------------------------------------------------------

Sam and Max: Hit the road.

Ett av de bästa spelen någonsin!

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Indiana jones and the fate of Atlantis.

Samma här. Riktigt bra lir.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Må säga att jag saknar Microprose mer och mer när jag "nostalgiar"!

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact / Solid | Noctua NH-D15 chromax.black | Kingston Fury Beast Black 64GB (2x16GB) Expo DDR5 / 6000 MHz| ASUS TUF Gaming 1000W Gold - ATX 3.0 | Noctua NF-A14 / PWM / 140mm |Palit GeForce RTX 4090 GameRock 24GB | Kingston Fury Renegade 1TB | Kingston NV2 2TB | ASUS PRIME X670-P WIFI | AMD Ryzen 7 7800X3D | Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 34" | Windows 11 Home Svensk

Permalänk
Medlem

Defender Of The Crown.

Kul spel då. Undrar hur det skulle fungera idag.

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Outlaws.

Som vanligt med Lucasarts. Mig gilla!

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Star Wars: Dark Forces.

Lucasarts igen. Älskade Lucasarts spel och deras boxar.

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

The Secret of Monkey Island.

Hur kunde jag glömma denna?

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Monkey Island 2: LeChuck's Revenge

För att inte tala om uppföljaren!

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact / Solid | Noctua NH-D15 chromax.black | Kingston Fury Beast Black 64GB (2x16GB) Expo DDR5 / 6000 MHz| ASUS TUF Gaming 1000W Gold - ATX 3.0 | Noctua NF-A14 / PWM / 140mm |Palit GeForce RTX 4090 GameRock 24GB | Kingston Fury Renegade 1TB | Kingston NV2 2TB | ASUS PRIME X670-P WIFI | AMD Ryzen 7 7800X3D | Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 34" | Windows 11 Home Svensk

Permalänk
Redaktion
Praktikant ✨

Från att slaviskt ha samlat på stora fina PC-spelskartonger under 90-talet valde jag att hiva alla när jag senare flyttade hemifrån. Den enda jag valde att spara var en av mina absoluta Lucasarts-favoriter, som alltid kommer att ha en hedersplats i bokhyllan.

Permalänk
Medlem

Ligger på vinden..

Visa signatur

42? Seven and a half million years and all you can come up with is 42?!
► FD Define R2 | Win10Pro | i7-3770K | Hyper212+ SP120PWM | P8P67 PRO | CML8GX3M2A1600C9 | 1080 Ti | AX750 | Asus VG27WQ | Eizo S2100 | HP Z24n |► OnePlus 6 |

Permalänk
Hedersmedlem

Då vandrar vi tillbaka genom memory lane ända till 1990. Året då världens bästa spel - sett genom ett rosaskimrande nostalgifluff - släpptes till Amiga och det året då jag som snorunge satt i smyg på nätterna och spelade eftersom skärmtiden dagtid var föräldrabegränsad.

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM ||
|| Självutnämnd Silverstone FT02-riddare ||
|| Silverstone FT02B-WRI "Limited Edition" No. 0743 & 0640 ||
|| Sweclockers officiella FT02-tråd ||

Permalänk
Medlem

Bioforge var en sådan otrolig upplevelse när det kom, ligger varmt om hjärtat!

Visa signatur

“Problems that remain persistently insoluble should always be suspected as questions asked in the wrong way.” ― Alan W. Watts

Permalänk
Medlem
Visa signatur

“Problems that remain persistently insoluble should always be suspected as questions asked in the wrong way.” ― Alan W. Watts

Permalänk
Medlem
Skrivet av JonasT:

https://i.imgur.com/fHIDXW4.jpg

Från att slaviskt ha samlat på stora fina PC-spelskartonger under 90-talet valde jag att hiva alla när jag senare flyttade hemifrån. Den enda jag valde att spara var en av mina absoluta Lucasarts-favoriter, som alltid kommer att ha en hedersplats i bokhyllan.

Ohh. Hur kunde jag glömma det!? Tack.

Bommat det helt. Gillade serien i MAD.

Skrivet av Überklass:

Då vandrar vi tillbaka genom memory lane ända till 1990. Året då världens bästa spel - sett genom ett rosaskimrande nostalgifluff - släpptes till Amiga och det året då jag som snorunge satt i smyg på nätterna och spelade eftersom skärmtiden dagtid var föräldrabegränsad.

https://www.mobygames.com/images/covers/l/14768-sword-of-aragon-amiga-front-cover.jpg

Måste kolla upp vad det är/var för lir men SSI gjorde alltid bra saker.

Skrivet av warh0g:

Bioforge var en sådan otrolig upplevelse när det kom, ligger varmt om hjärtat!

Ja. Gillade liret mycket. Visst var det man använde en arm som vapen? Alltså en arm man hittade eller tog från motståndare och använde som klubba?

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Några till. Microprosefan som jag är.

Knigths of the Sky

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Gunship

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

1942: The Pacific air war.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact / Solid | Noctua NH-D15 chromax.black | Kingston Fury Beast Black 64GB (2x16GB) Expo DDR5 / 6000 MHz| ASUS TUF Gaming 1000W Gold - ATX 3.0 | Noctua NF-A14 / PWM / 140mm |Palit GeForce RTX 4090 GameRock 24GB | Kingston Fury Renegade 1TB | Kingston NV2 2TB | ASUS PRIME X670-P WIFI | AMD Ryzen 7 7800X3D | Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 34" | Windows 11 Home Svensk

Permalänk
Medlem
Skrivet av JonasT:

Från att slaviskt ha samlat på stora fina PC-spelskartonger under 90-talet valde jag att hiva alla när jag senare flyttade hemifrån. Den enda jag valde att spara var en av mina absoluta Lucasarts-favoriter, som alltid kommer att ha en hedersplats i bokhyllan.

Jag gjorde en liknande resa, men det fick bli en kompromiss: jag rev alla gamla stora 90-tals boxarna men behöll alla framsidor i en liten låda i förrådet nånstans. (Tar lite mindre plats )
Får väl göra en nostalgisk gamingvägg av det nån gång i framtiden...
Eller gräva fram den och fixa några bilder till den här tråden om jag får tråkigt

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem

@Beginner: Det sitter en blå varelse i en annan fängelsecell som får sin arm amputerad av gallret,
När du plockar upp den säger du "A severed arm" och sedan när man pucklar på honom så säger du "I do not wish to harm you" och "I do not want to fight you" om jag minns rätt

Visa signatur

“Problems that remain persistently insoluble should always be suspected as questions asked in the wrong way.” ― Alan W. Watts