Hur/var får man bäst "rätt" leverans av preorders

Permalänk
Medlem

Hur/var får man bäst "rätt" leverans av preorders

Har tidigare varit med om tråkiga förhandsleveranser av spel, och därför förbeställt spel sedan köpt dem digitalt när spelet ej kommit när det ska. Då har jag istället fått ladda ner spelet utan preload och ja, när man måste sova förr eller senare tappar man kanske några betydelsefulla speltimmar.

Just nu tänker jag på Final Fantasy VII remake, jag vill gärna ha en fysisk utgåva men samtidigt vill jag att spelet skall var på plats så fort som möjligt så att jag kan spela direkt när det öppnas helt enkelt.

Några tips eller tankar?

Permalänk
Medlem

Webhallen har jag haft bäst erfarenhet med. När Switchen kom ut fick jag Zelda och Pro Kontrollern dagen innan release (då det skickades som brev) och konsollen fick jag på releasedagen.
Har haft samma erfarenhet med alla vanliga spel jag bokat där också.

CDON har jag sämst erfarenhet av. Bokade Links Awakening därifrån i höstas och fick det på måndagen efter att spelet släpptes på fredag, var en trist helg.

Visa signatur

13600KF, RTX 4070 FE, B760I, 32GB DDR4, NR200P

Permalänk
Medlem

Mycket beror på hur nära man bor butikens lager där spelet skickas ifrån och nära någon av Sveriges 3 största städer hjälper också. Har alltid fått preorders dagen innan eller samma dag och har beställt från både CDON och Webhallen. Nu var det ett tag sen jag förbestälde ett spel då alla nya spel som släpps brukar vara rena beta-spel.

Saknar tiden för en massa år sen när min bror jobbade på ett köpcenter i en expert butik som låg vägg i vägg med en "Game" butik så man alltid fick spel man ville ha dagen innan release. Battlefield 2 speciellt 😃

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Digitalt om man absolut måste spela vid release.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Avstängd

Har alltid fått fysiska kopior av spel på releasedagen när jag handlat från inet. Men beror nog mycket på var man bor också, jag får alltid mina varor dagen efter de skickar (centralt i Västerås).

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Medlem

Apropå det spelet, kommer man behöva köpa varje del till fullpris?

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Json_81:

Apropå det spelet, kommer man behöva köpa varje del till fullpris?

Jupp, så är tanken vad jag förstått. Men du kommer behöva vänta 1-3 år mellan varje episod så det är nog ingen fara så länge du sparar 10kr i månaden i stort sätt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av FeebleSR:

Jupp, så är tanken vad jag förstått. Men du kommer behöva vänta 1-3 år mellan varje episod så det är nog ingen fara så länge du sparar 10kr i månaden i stort sätt.

Tror jag somnar om tills spelet är färdigt istället.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."