Hur gör ni för att bränna pengar?

Permalänk
Medlem

Ränte och Aktiefonder

Visa signatur

| AMD Ryzen 9 3900XT | Sapphire Pro Duo | Asus Prime X370-Pro | Asus BW-16D1HT | Corsair Vengeance LPX 3600MHz 2x8gb | Intel 600P 256GB | Intel 540 240GB | 2 x WD Blue SSD 500GB | EVGA Supernova G3 1000W | Noctua NH-DH14 | Dell Ultrasharp U3415w 34" | Corsair Obsidian 750D Airflow | Logitech Z-680 | Logitech G19 | Logitech MX518 | QPAD CT Medium Black | Win 10 Home |
*Det är synd om människorna* Strindberg

Permalänk
Medlem
Skrivet av Baalex:

Annars är det skytte. Optik+fästen, benstöd, ny kolv, ammunition... Suger snabbt väldigt mycket pengar sånt där.

Som ett brev på posten efter det inlägget så fick jag ett trevligt mail med en faktura igårkväll. Nya knallpåken har anlänt i Sverige efter en lång väntan, och kan hämtas när betalning inkommit och pappersarbetet är klart...
Där rök en anselig del av månadsbufferten i en smäll, för att inte tala om alla nya fina tillbehör man genast måste inskaffa...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Any machine is a smoke machine if you use it wrong enough - AvE

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tacoman:

Jag gillar att äta så jag brukar fylla glass frysen med glass för alla pengar, sen på kvällen när jag ska ta min zyprexa blir jag alltid´sjukt hungrig och ätter ett helt packet bigpack innan jag somnar .

Var försiktig med Zyprexa och mat, men det vet du kanske. Tråkigt om du skulle åka på diabetes t.ex.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mithras:

Ja, jag läste det. Kommer säga upp mitt Norwegian kreditkort och börja åka uteslutande med SAS

Norwegian + incheckat bagage kommer antagligen ge dig mer återbäring ( skattefritt ) och fortfarande vara billigare, SAS har bland de sämsta bonusprogrammen som finns.

Permalänk
Medlem

BluRays, Grillprylar, Lego, Gamingrelaterade inköp, Star Wars merch, Funko Pop, Philips Hue produkter, diverse teknikprylar.
Jag har för mycket hobbyer

Visa signatur

*Citera för svar*
Work smart, not hard.

Permalänk
Medlem

Huset, datorn och hembion har varit mina största utgifter de senaste åren.

Visa signatur

Das Haus, det bästa inom House.

| Asrock X670 SL | Ryzen 7800X3D | 32GB 6000mhz CL30 | Radeon 6950XT Red Devil | Kingston KC3000 2tb M.2 | 20tb+ HDD | Dell UP3017 30" 2560x1600 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av klirre:

@acious: Kul med fler Swec:are som lirar magi!

Jag spelar bara Legacy av de riktiga formaten, drömmen vore att spela vintage, annars har jag lite casuallekar. Mitt spenderande går också i vågor, flyttade en bra bit pga. jobb förra vintern och har inte riktigt kommit igång sen dess. Legacyspelarna minskar tyvärr i antal, just nu verkar närmsta starka spelgrupp ligga 10 mil bort och de träffas bara 1 gång/månad vilket förvisso är rätt lagom ofta ifall man ska behöva köra så långt för att spela en kväll.

Det må vara dyra kartongbitar man köper, men varje gång man sitter där och blandar leken inför runda ett ångrar jag inte det minsta att jag spenderat pengarna på korten. Hittills har ju pristrenden gått upp, jag ser det lite som att spela på börsen fast utan nån plan på att sälja förrän det verkligen behövs. Bor själv i hyreslägenhet, det kommer kanske en dag när pengarna behövs till fastighetsköp av nåt slag och då får man kanske likvidera kartongsamlingen.

Vad spelar du för skoj format?

Ah, aldrig spelat legacy dock. Har fastnat i 93/94 och är väl det enda som spelas just nu. Kan väl bli en och annan premodern kub eller så emellanåt men primärt gamla kort

Här spelas väl en del, i mån om tid när alla har barn osv.
Funderar själv på att sälja av lite för jag knappt hinner med det och spara en lek eller två. Men tar emot 😅 Är ju som du säger för jäkla kul när man väl får till lite spel!
Och precis, är ju en investering som förmodligen kommer få lite avkastning på den dag man väljer att sälja.

Vart bor du?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Moderkort:Asus X99-Deluxe II - Cpu: Intel Core I7 6950X - Minne: Kingston 4x8Gb 2400Mhz - Gpu: ASUS ROG Strix GTX 1080 Gaming Advanced - SSD: Intel 750 NVMe 800 GB - Psu: CM Real Power 1250 - Chassi: Fractal Design - Skärm: Qnix QX2710 LED

Permalänk
Medlem
Skrivet av GuuFi:

Norwegian + incheckat bagage kommer antagligen ge dig mer återbäring ( skattefritt ) och fortfarande vara billigare, SAS har bland de sämsta bonusprogrammen som finns.

så kan det möjligen vara, jag tänker dock inte bidra till snålkulturen.

Plånboken är kundens enda sätt att markera missnöje.

Visa signatur

| Corsair Crystal 460X | Z390-F | 9700K | ROG Ryujn 360mm | RTX 3080Ti | ROG Thor 850W | Vengeance Pro 3200mhz 16cl 16GB (2x8) | 970 Pro 2TB + 2xWD Black 4TB | ROG SWIFT PG279Q | Arctis 7 Pro Wireless | ROG Scope Deluxe red silent | ROG Chakram |

Permalänk
Medlem

Är singel (dejta är dyrt som kille).
Festat en del (krogen e dyrt som singel kille).

Permalänk
Medlem

Äger en gammal bil och en gammal villa!

Permalänk
Medlem

Dyra leksaker

Visa signatur

WS: R7 5800X, 32GB, Suprim X 3080, Acer X38P+Acer XB271HU
FS: HPE ML110 Gen10 Xeon Silver, Qnap TS-h973AX ~100TB
NW: Fortigate, Ruckus, Zyxel XS1930HP 10Gb

Permalänk
Medlem

Sjukskriven sedan flera år, så har ganska lätt för att bränna pengar. Typ brödrosten gick sönder och behöver en ny.

Permalänk
Medlem
Skrivet av WorriedElk:

Är singel (dejta är dyrt som kille).
Festat en del (krogen e dyrt som singel kille).

Min erfarenhet är att du aldrig vinner över någon på att köpa dom saker. Och vill du verkligen ha en flickvän som du kan köpa? Nej tack säger jag

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon15480:

Motorcyklar är mitt akilleshäl.

Skrivet av sniglom:

Samma här. I övrigt eldas inte särskilt mycket pengar på något.

Tog precis en paus från att kolla upp mitt tredje mc ställ för att kolla sweclockers och fann denna tråd.
Med två motorcyklar för närvarande så finns det inte mycket pengar till annat än tillbehör och diverse mc saker.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chrisism8:

Min erfarenhet är att du aldrig vinner över någon på att köpa dom saker. Och vill du verkligen ha en flickvän som du kan köpa? Nej tack säger jag

Håller helt med och inser att det lät som de men riktigt så är ju inte läget, men jag är lite gammaldags så jag bjuder gärna på middag om jag bjuder ut på dejt och likaså bjuder jag gärna på en drink eller två om man är trevlig på krogen.

Människor som bara är ute efter gratis går dock bort i ett tidigt skede, fördelen med att varit med ett tag är att man kan genomskåda den typen av tjejer i ett tidigt skede

Permalänk
Medlem
Skrivet av Troberg:

Tog precis en paus från att kolla upp mitt tredje mc ställ för att kolla sweclockers och fann denna tråd.
Med två motorcyklar för närvarande så finns det inte mycket pengar till annat än tillbehör och diverse mc saker.

Räknade ut vad min RSV4 kostade per mil. Det var ingen rolig läsning .... Men den är förbannat kul att köra i alla fall.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Loffe1:

Räknade ut vad min RSV4 kostade per mil. Det var ingen rolig läsning .... Men den är förbannat kul att köra i alla fall.

Räknar jag på bensinen och vad försäkringen är i månaden för att få ut vad milpriset är så är min F800GSA -15 inte så farlig.
Däremot alla kostnader runt om kostar. Då jag kör på alla möjliga underlag så behövs en del skydd, packväskor för lång resor, packväskor för korta resor, för offroad, för onroad, olika mc ställ beroende på vilken hoj jag kör, vilket väder m.m.

Körde nu igår senast men hade då bara mitt sommarställ med massa mesh på.
Var dyngsur rakt igenom allt tack vare allt regn samt att jag körde offroad och ner i 50cm djupa vattenpölar m.m.

Fick även för mig att köpa en hoj och bygga om den till supermoto...

Otroligt kul, så värt det men ack så mycket pengar som kunde spenderats på annat som är bra mycket tråkigare