Lian Li avtäcker krympta PC-O11D Mini – kompakt ATX-chassi för vattenkylning

Permalänk
Melding Plague

Lian Li avtäcker krympta PC-O11D Mini – kompakt ATX-chassi för vattenkylning

Med utbytbara moderkortsplåtar och stora glaspartier presenterar Lian Li PC-O11D Mini, som trots en volym på 38 liter har plats för fullstora moderkort och flera radiatorer.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Snyggt, kan bli aktuellt faktiskt!

Permalänk
Medlem

280x3 är bra radiatoryta i ett så här litet chassi. Men hoppas verkligen dom skippar den tintade rutan, och OLED panelen för mig är överflöd, men visst

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Jag minskade från PC-O11 till H200.. jag som var så nöjd... och nu kommer det här...

Permalänk
Medlem

Lösa moderkortsplåtar är ett stort plus. Gott om plats för fläktar och radiatorer, utan att slösa är också bra, tyvärr ser jag dock inget banbrytande bra med den här lådan, och det är ju ett stort minus om det inte får plats ett ATX PSU.

Fläktplatserna är ju tyvärr fortfarande huller om buller och utan tanke på genomflöde.
Glasrutor och fötter är på sidor jag inte hade valt och oombytbara.
Troligen en av dem bättre lådorna dock om man prompt måste ha front & vänster obefläktade.

Visa signatur

*5600|B350M-A|32GB|A750|GX750W|Core V21|280AIO|1TB+2TB.

AMD Ryzen 5(Zen3) @4891|Asus Prime|Corsair 2x16 RGB PRO 3200C16 @3800C18|Intel Arc LE @2740MHz|Seasonic Focus| Thermaltake mATX kub|Arctic freezer II| NVMe SSD PCIE 3.0x2 Kingston A1000 1500/1000 + 2,5" HDD Toshiba 1TB & Samsung 1TB i RAID 0.

Permalänk
Avstängd

Synd att de inte kom i ett utförande för vanligt psu med.

Känns som hela bygget förstör av att man inte kan ha ett riktigt tyst nätagg eller tänker jag fel?

Permalänk
Medlem

Sfxagg kan ju vara väldigt tysta. På mitt sf450 går fläkten nästan aldrig igång. Enbart när grafikkortet får kämpa utöver det vanliga och i de situationerna så finns det andra fläktar som låter betydligt mer

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Rgeek L65, hdplex 200w, 4650G, Asrock a520 ITX, Crucial 32gb 3600 cl16, Black ridge.

Permalänk
Medlem

"För vattenkylning" ...?
Jag ser inga hål att dra slangarna genom. Mitt Antec P183 har i alla fall den funktionen, vilken kommit väl till pass.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Olle P:

"För vattenkylning" ...?
Jag ser inga hål att dra slangarna genom. Mitt Antec P183 har i alla fall den funktionen, vilken kommit väl till pass.

Hål till var exakt menar du? Den andra kammaren är ju väldigt tight, så pass att du knappast får rum med varken DDC pump eller reservoir. Om man vill dra slang till andra kammaren ändå så får du väl modda in det.

Visa signatur
Permalänk

38 liter står det i rubriken, någon som har de faktiska måtten på lådan? Ingen tycks ha måtten av alla som rapporterat om lådan.

*Såg i texten att det är detaljer som de går ut med närmare lansering. Borde inte vara toksvårt att räkna ut dock.

Permalänk
Medlem

Det var inget, var otydligt att den kom i två utföranden.

Permalänk
99:e percentilen

Med utbytbara moderkortsplåtar och stora glaspartier presenterar Lian Li PC-O11D Mini, som trots en volym på 38 liter har plats för fullstora moderkort och flera radiatorer.

Själv tänker jag snarare så här:

Med utbytbara moderkortsplåtar och stora glaspartier presenterar Lian Li PC-O11D Mini, som tack vare en volym på 38 liter har plats för fullstora moderkort och flera radiatorer.

Tycker personligen inte att 38 liter är särskilt "kompakt". Ingen normal dator borde vara större än så i min mening.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Inaktiv

Faktiskt lite småsugen. Föredrar egentligen mITX och mATX men blev ATX vid senaste uppgraderingen. Tröttnat för längesedan på mitt FD Define 5 så blir att kolla närmare på resensioner när det väl är dags. Troligen lite för platskrävande, speciellt bredden så lite tveksam.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Inaktiv

PC Worlds Alaina klämmer lite på chassit:

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

PC Worlds Alaina klämmer lite på chassit:
https://www.youtube.com/watch?v=vOsLGFRTyIk

Ser ju ut att vara utrymme för ett fullstort PSU, undrar varför de inte ger den möjligheten?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

GPU: Vega 56 - RAM: 32GB - CPU: Ryzen 7 3700X - MasterLiquid ML240L
SSD: Kingston A2000 1000GB MB: ASUS ROG STRIX B450-F GAMING

Citera för svar!

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av of-doom:

Ser ju ut att vara utrymme för ett fullstort PSU, undrar varför de inte ger den möjligheten?

Skickades från m.sweclockers.com

Jo, är ingen gigantisk skillnad på tjockleken mellan ett SFX och ett ATX-nätagg. Samtidigt hade hela chassit blivit lite djupare. Eller om man minskat ner hur stor den andra delen av chassit är då.

Just att det är SFX enbart i dagsläget ser jag som ett minus då ett nytt dyrt nätagg skulle behöva kompleteras. Tror mitt kraftigaste SFX-nätagg ligger på 450W och den känns aningen för tight för systemet i min signaturen.

Men ska vara ett tag kvar till lanseringen, kan ju hända att de lyckas lösa även detta. Att göra hela moderkortsplåten skjutbar för att välja mellan SFX och ATX likaså hur de gör med formfaktor för moderkort hade kunnat vara en intressant lösning möjligen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ggalaxyy:

Hål till var exakt menar du?

Till utsidan, förstås!

Permalänk
Medlem

Kolla på bilderna igen, det finns

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Och jag som har nyligen byggt en Ghost Louqe M3, klämde in två radiaotorn pump osv!!

Visa signatur

My Rig https://classic.prisjakt.nu/list.php?ftg_check=on&exclude_ftg...
Fel av mig! Men sjutton vad snabba ni är på att kommentera vad andra gör och inte gör rätt och fel... :/