Mionix uppdaterar populära spelmössen Avior, Castor och Naos

Permalänk
Melding Plague

Mionix uppdaterar populära spelmössen Avior, Castor och Naos

Svenska Mionix satsar återigen på att göra bra spelmöss och återintroducerar populära modeller med en hel del uppdateringar.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Jag som beställde en Naos3200 så sent som i torsdags. Dock är den inte levererad ännu så får väl se om jag kan avbeställa den

Permalänk
Medlem

Förvirrande att Naos 7000 inte är tillgänglig på prisjakt? 3200 är väl ett halvt decennium äldre? Jag är väldigt nöjd med hur min 7000 har fungerat i alla fall, men konstigt att den inte säljs.

Visa signatur

i5-7600k . GTX 1080 . 16 GB

Permalänk
Medlem

Vet vi om de har gjort något åt scrollhjulet på Castor?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Mitt största problem med Mionix har varit deras beläggning på mössen som släpper efter 1-2år och gör att den ser smutsig och ful ut, så jag ser verkligen fram emot att testa med den nya ytbeläggningen! En Naos 3200 med nya ytbeläggningen och trådlöst hade varit den perfekta musen!

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo

Satsningen på "livstilsbolag" var minst sagt lite av en pannkaka. Märks även med att ingressen stycke:
"Svenska Mionix satsar återigen på att göra bra spelmöss[...]"

Tycker Mionix hade rätt schyssta produkter innan de började flippa hamburgare.

Saknar dock Func som var riktigt favvobolag, släppte mekaniska tangentbord för halva priset mot övriga konkurrenter på marknaden då det begav sig. Såldes till Fnatic och blev Fnatic gear som höjde priserna kraftigt på grejerna.

Förhoppningsvis rullar mionix vidare och släpper lite nyare modeller och inte bara refresh. Känns rimligt att ha en svensk tillbehörstillverkare med tanke på storleken på esportsscenen i Sverige.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem

@Minthon Vad är det med scrollhjulet som är dåligt?
Har en Castor själv och har inte märkt av något på flera år, men jag kan ju haft tur med mitt ex. också.

Visa signatur

Åbäke: R7 3700X | ASUS X470 Strix-F | EVGA GTX 1080 FTW | 32GB RAM | Custom Loop
HTPC: i7 7700K Delid | Noctua NH-U9B SE2 | MSI Z270M Mortar | GTX 1660 Super | 16GB RAM |
Konsoler: Xbox One X | Xbox 360 | Xbox | PS4 | PS3 | PS2 | Wii

Permalänk

Jag förstår inte riktigt alla klagomål på lifestyle-grejen det hade ett tag. Det var väl bara på typ musmatta och handledsstöd som det faktiskt märktes av? Annars var jag väldigt sugen på att köpa både deras Naos 7000 och tangentbordet Wei i grått. Tyckte de hade både snyggt formspråk och färg, något som konstigt nog inte är helt enkelt att hitta i gamingvärlden.

Förövrigt har jag också haft två Naos 7000 där scrollhjulsknappen har slutat fungera. Båda gångerna fick jag musen utbytt av deras support dock, trots att garantin hade gått ut ena gången. Kommer fortsätta vara kund!

Permalänk
Medlem
Skrivet av makarickiri:

@Minthon Vad är det med scrollhjulet som är dåligt?
Har en Castor själv och har inte märkt av något på flera år, men jag kan ju haft tur med mitt ex. också.

Har haft 3st Mionix Naos, alla har scrollhjulet börjat dö på efter 1-2 år. Det går trögt att snurra det samt att det snurrar ojämt och inte alltid registrerar scrollningar. Samma sak på allihopa. Så jag tror du har haft tur med din isåfall.

Min recension av Mionix Naos är att det är världens skönaste mus med världens sämsta scrollhjul....

Permalänk
Medlem
Skrivet av makarickiri:

@Minthon Vad är det med scrollhjulet som är dåligt?
Har en Castor själv och har inte märkt av något på flera år, men jag kan ju haft tur med mitt ex. också.

Min Castors scrollhjul viasar sig i väldigt ojämn registrering av scroll. Kan ibland krävs väldigt mycket ibland är det att regen kommer "sent". Men vet att det är andra som har andra problem. Har testat att montera isär musen och typ rengöra och det hjälper tillfälligt.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Jag som hade hoppats på en sushi- och smörgåsbord-serie

Permalänk
Medlem

Innan ryktet om att Mionix skulle släppa nya möss var jag på väg att byta min Naos7000 som precis börjat dubbelklicka mot en Intellimouse pro. Som tur var slutade Naosen dubbelklicka så jag slapp byta ner mig i komfort och funktioner, väntar med spänning på recension av de nya när de släpps

Visa signatur

| R7 5800X3D @-30 i PBO2 + Noctua NH-U12s | ROG Strix B450-F | 32GB HyperX Fury Black 3200MHz | RTX 3080 TUF OC | Define R4 + Noctua NF-A14 (x2) & NF-S12A + Noctua NA-FC1 | Corsair RM 850X v2 | Samsung 970 Evo Plus 1TB + Crucial MX300 2TB | LG 27GL850

Permalänk
Medlem

Haft dom flesta av deras möss och kommer aldrig att byta. Naos är favoriten, kommer definitivt köra på den nya! Ser fram emot bättre yta för det är det största problemet

Visa signatur

Que sera, sera

Permalänk
Medlem
Skrivet av makarickiri:

@Minthon Vad är det med scrollhjulet som är dåligt?
Har en Castor själv och har inte märkt av något på flera år, men jag kan ju haft tur med mitt ex. också.

Jag får stämma in här, har en svart Castor hemma, är nog ca 4 år och den funkar klockrent. Både scroll och ytbehandling har klarat sig bra. Köpte till och med en "glass-färgad" med tillhörande musmatta till jobbet när Elgiganten hade dem för ca 200kr.
Grymt mycket skönare än de HP-standardmöss som arbetsgivaren står för... 😂

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Om jag inte orkar vänta till April för "Naos"

Finns det någon liknande spelmus som har det greppet för hela handen så tummen och lillfingret kan vila?
Gärna en som väger under 130G och är optisk.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem

Känns ju rätt ointressant för oss som redan sitter med en eller två mionix möss från innan de började med "hamburgare och pommes temat". Använder fortfarande min Castor och är supernöjd med känns som att det är dags att ta nästa steg och släppa en TRÅDLÖS version!

Permalänk
Medlem

Älskade Naos då allt var perfekt med den musen, hoppas kunna återvända till Mionix så småningom.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Hoppas dom har vald bättre knapp hårdvara. Har kört första gen naos, sen naos qx, båda har problem med klickandet. Speciellt högerklick.

Visa signatur

Bosna u <3

I7-6700K :-: 16gb DDR4 :-: ASUS 1080TI :-: MSI Gaming Carbon :-: NH-U14S :-: FD R5 :-: Seasonic X 760W

Permalänk
Expertgissare

För den prislappen får man hoppas de petat in ett bättre scrollhjul, Castro'n är den skönaste musen jag haft sedan razer's första dimondback.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

FD Meshify C -|- X570 AORUS ELITE -|- Ryzen 7 3700X -|- FD Celsius S24 -|- Crucial Ballistix Sport 32GB -|- Radeon R9 380X -|- WD Black SN750 1TB

Permalänk
Medlem

Är som många andra här rätt förtjust i Castor men scrollen har pajat 2 gånger och är nu inne på min 3e mus, kvalitén är minst sagt tvivelaktig.

Visa signatur

Define R4 | Asus z97-Pro Gamer| 4790K ~ 4.6Ghz | Gainward 1080 Phoenix | Corsair Vengeance 2x8GB 1600MHz | Phanteks PH-TC14PE | EVGA SuperNova G2 750W | Samsung 850 Evo 256gb