Varför svalt intresse för skal och skärmskydd på sweclockers??

Permalänk
Hedersmedlem

Kör med flip case horisonellt och tycker det funkar bra. Behöver bara några kort så kunde skippa plånboken då. Brukar inte tappa mobilen och har aldrig haft sönder en skärm. Praktiskt helt enkelt. Tycker om att man kan proppa upp mobilen med skalet också för att kolla på film.

Permalänk
Medlem

Kör utan skydd då jag tycker att telefonen ska vara som den är gjord.
Sen är det en slit och släng grej. Går den sönder har jag försäkring.

Dock har jag bara lyckats ta sönder en telefon under mina 20+ år som jag haft mobiler.
Ingen skillnad om jag jobbade ute i byggbranschen, på en däckfirma eller som nu på kontor så är det bara skallöst som gäller!

Enda gången jag tidigare satte på ett skal var när jag åkte snowboard. Men det var innan man hade en "vattentät" telefon. Ligger i innerfickan och blev oftast varmt/fuktigt där. Så då satte jag på ett heltäckande skal.

Men det behövs inte längre

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Medlem

1. Tycker telefonerna går sönder ändå, alltid haft telefonskydd. Sprucken touch
Kombo touch + LCD
Enbart LCD
En hade jag riktigt fett skydd på då gick telefonen sönder internt.

3. Har du ej skydd, varför inte?
Upplevde inte att det räddade min telefon när man väl tappade dem.
Och ärligt... Telefonen är ju designad för att va liten och snygg, varför gömma den i ett stort fult skal

4. Vad har ni för bra och dåliga erfarenheter av skärmskydd och skal?
Märke har ej spelat roll, feta gummiskydd med gummiflärp över skärmen skyddade bäst mot ytliga skador.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Tycker inte det behövs/ska behövas. Haft min telefon runt 5 år nu, och tappat den kanske 5 gånger. Det värsta som hänt är att den borttagbara baksidan har lossnat lite.

Permalänk
Medlem

Jag kör med någon plånbok mobilskal kombo till Galaxy S7 som jag köpte för typ 50:- på wish.

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5900X // Corsair iCue H150i RGB PRO XT // G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB (2x16GB) 3600Mhz CL16 // ASUS GeForce RTX 3080 12GB TUF GAMING OC // Asus Tuf Gaming x570 Plus // PSU: Corsair RM750W v2 // Chassi: Lian Li PC-O11 Dynamic // Keyboard: Corsair K70 RGB MK2 Low Profile // Mouse: Corsair Dark Core RGB with the MM1000 QI mousepad // Display 1: Dell S3422DWG // Display 2: Gigabyte G32QC QHD //

Permalänk
Medlem

Ursäkta den dåliga bildkvaliteten. Lånad telefon.

Så här ser min S8+ ut just nu med skydden på bilderna.
Snyggt, smidigt och bra. Är väldigt nöjd med skärmskyddet. Kontaktlim över hela och inte bara på kanterna som är vanligt.
Ingen märkbar skillnad i känslan.

Jag föredrar verkligen att ha skalet på. Jävlar vad telefonen är hal utan.

Detta och ett extra skärmskydd kostade mig hela 141Kr med frakt

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk

Skärmskydd och mobilskal är ett måste när mobilerna blir allt dyrare

1. Varför är det så?
Fler och fler får upp ögonen för skärmskydd och mobilskal. Varför då? Därför mobilerna blir allt dyrare och allt mer viktiga för våra liv. Om man allt allting viktigt på sin mobil så är det väldigt bra att skydda enheten. Även om man tror att man aldrig tappar den så kommer man till slut tappa sin mobil på ett hårt golv och då kommer den skadas och har man otur går glaset sönder eller en skarv (vilket gör att mobilen inte längre är vattentät).

2. Har du skydd på din telefon, vilket?
Självklart har jag skydd på telefonen och jag satte på det på telefonen direkt när den var ny. Tar jag av skyddet så är telefonen som ny och jag kan sälja den för mer. Ska uppgradera

InvisibleShield Glass Elite VisionGuard+
https://www.zagg.com/sv_eu/invisibleshield

- förutom att vara ett skärmskydd i glas så filtrerar det bort det blåa ljuset från mobilen och tar bort alla bakterier på skärmen.

Gear4 Piccadilly
https://www.zagg.com/sv_eu/gear4

- genomskinligt skal som klarar 4 meters fall i golvet på grund av materialet D3O (www.d3o.com) som finns i bland annat i ryggskydd, hjälmar, knäskydd mm. Funkar med alla trådlösa laddare också.

3. Har du ej skydd, varför inte?
Hade inte skydd på iPaden då man bara har den hemma. Men sen lånade en person min iPad i mitt hem och tappade den i golvet och skärmen sprack, så nu har jag skydd på den också. Har för övrigt tangentbordsfodral också, ibland orkar man inte starta datorn för att svara på något mail.

4. Vad har ni för bra och dåliga erfarenheter av skärmskydd och skal?
Bara bra erfarenheter. Man får det man betalar för. Men jag följer också instruktionerna vid installation och använder installationsramen, klistertejpen och våtservetten som InvisibleShield skickar med Jag tappar mobilen typ 2-3 gånger i månaden och det är grymt skönt att ha ett skal då. Man känner ett lugn.

Och man inte orkar eller kan göra installationen själv så kan man ju låta någon av återförsäljarna göra installationen. Har till och med satt på skärmskydd på skärmen på min Sony-kamera. Gjorde den på Mediamarkt för 150 kronor. Min partner satte samtidigt på skärmskydd på sin Apple Watch.
https://www.mediamarkt.se/sv/shop/vara-tjanster/skraddarsytt-...

Permalänk
Medlem

som många skriver här så beror det nog på att man är mer försiktig och respekterar telefonen.
på min första smartphone s2 så hade jag en mobil ficka, utan skärmskydd. den är fortfarande som ny som ny i skicket.
på min oneplus one så hade jag en plånboks skal utan skärmskydd.
tror jag tappade den telefonen en gång av freak accident men den klarade sig. den är fortfarande som ny som ny i skicket.
sen köpte jag en oneplus 3t beg som jag hade utan skärmskydd bara slim baksida av gummi typ, tycker telefoner är hala ibland, så därav det lilla skyddet på baksidan.
och slutade använda den när wifi plötsligt slutade fungera, den är fortfarande som ny i skicket.
köpte då en oneplus 6t som jag idag använder som min andra telefon, den har jag också använt ett gummi skal på sidan för greppet skull, fortfarande i ny skick, utan skärmskydd
köpte en beg s8 med en spricka/skada på sidan av glaset som andra telefon hade den ett år med ett slim skal.
gav den till min tjej när jag köpte en ny telefon, xiaomi 9t pro?
men det tog bokstavligen 3 dagar innan tjejen hade spräckt skärmen på 3 ställen på samsung s8an, och en månad senare så fungerade bara halva touchen på skärmen, facepalm på den..

så kort och gott.
är man försiktig och har vett och ettikett så flyger inte telefonen..

anledning att jag inte har skärmskydd är för jag är knäsvag att kunna svepa på skärmen mot glas.
viserligen finns skärmskydd idag av glas, men har inte behövt det tills idag så.

Visa signatur

Moderkort: Aorus z390 elite CPU: INTEL i9 9900KS
SSD: 970 evo plus 1TB Intel 750 1.2TB, Samsung 850 PRO 1TB GPU: Titan X Pascal
Ljud: PC360Sennheiser+SB ZxR RAM: Corsair Vengeance lpx 2600mhz cl15 32GB
SKÄRM1: Asus Rog Swift PG279Q 165hz 27" 2560x1440 CHASSI: Define R5
SKÄRM2: ASUS PB278QR 27" 2560x1440 KYLNING: NH-D15 NÄTDEL: Corsair AX860W

Permalänk

@SuperDuperKillen:

Skrivet av SuperDuperKillen:

För att inte tala om hur skärmskydd förändrar känslan på touchen, till det sämre.

Tvärtom upplever jag. I alla fall med nya glasskydd med den senaste tekniken. De bibehåller touchkänslan och glaset känns helt nytt och tar bort fingeravtryck och fettfläckar bättre. Kollegan visade upp sin XS Max som var hyfsat ny, men redan han hade tre hack i glaset trots att han är ganska försiktig.

Sätter man på ett skärmskydd från början så får man aldrig några repor. Och byter man sedan glaset efter något år eller två så känns telefonen som ny. Har man inte haft på något skärmskydd så är glaset fullt av smårepor. Känns som en nobrainer, speciellt om man äger telefonen själv.

Permalänk
Medlem
Citat:

2. Har du skydd på din telefon, vilket?

Jag har haft nillkin nature tpu skal på mina senaste lurar. Tunt, bra passform och går upp lite kant runt glaset . Rekommenderas

Citat:

4. Vad har ni för bra och dåliga erfarenheter av skärmskydd och skal?

Många skal gör telefonen imo onödigt stor.
Vissa hårda skal har vassa kanter.
För mjuka skal vill åka av telefon.
Dåliga skal kan göra att knappar blir svåra att trycka på eller att vissa usbkablar/3.5mm kablar inte går i bott.

Skärmskydd har jag inte använt sedan de började med gorillaglas.

Permalänk
Medlem

Jag använder Otterbox Defender. Jag tappar min mobil hela tiden, då mina muskler ibland får för sig att bara släppa saker jag håller i. Räddat mig många gånger när jag haft mobilen i fickan och rest mig ur en bil för den delen också.

Ville ha 'glasskärmskydd', men eftersom att det inte passade med mitt skal, och inte satt 'flush' med skärmen då den är lite böjd så blev det att jag skippade helt. Har ej ångrat mig, inga repor som jag ser vid daglig användning, utan skydd flera år nu på min Oneplus 5.

Visa signatur

Har jag uppgivit felaktig information? Rätta mig gärna, jag vet inte allt och kan ha fel.

Permalänk
Medlem

Personligen så tycker jag dom flesta skydden inte är så speciellt snygga, speciellt dom som buffligare varianterna. Hade en telefon designats likadant så hade inte många exemplar blivit sålda. Dom genomskinliga, typ silikonbaksidorna är ok, samt vissa original som är lite slimmade, kanske med skinnmaterial för "luckan" osv.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av smirnoffs:

@SuperDuperKillen:
Tvärtom upplever jag. I alla fall med nya glasskydd med den senaste tekniken. De bibehåller touchkänslan och glaset känns helt nytt och tar bort fingeravtryck och fettfläckar bättre. Kollegan visade upp sin XS Max som var hyfsat ny, men redan han hade tre hack i glaset trots att han är ganska försiktig.

Sätter man på ett skärmskydd från början så får man aldrig några repor. Och byter man sedan glaset efter något år eller två så känns telefonen som ny. Har man inte haft på något skärmskydd så är glaset fullt av smårepor. Känns som en nobrainer, speciellt om man äger telefonen själv.

Precis så 👍

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem

Använder skal, det är det första jag gör med telefonen, händer att jag fått hem skalen innan jag köpt telefonen. Brukar inte tappa och drulla, men jag gillar att kunna kasta runt en välskyddad lur (lite försiktigt) till omgivningens förskräckelse. Håller mina telefoner i perfekt skick och det är tack vara skalen, gav min Galaxy 6 Edge till en släkting efter drygt tre års användning han trodde den var ny. Hade haft Spigen Neo Hybrid på den.

Skal: Spigen.
Skärmskydd: Ofta Spigen de med, men hittills mjuka då de glashårda verkar överlag spröda. Till min senaste - Galaxy Note 10 - har jag en nano film som appliceras som vätska.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Homdax:

Använder skal, det är det första jag gör med telefonen, händer att jag fått hem skalen innan jag köpt telefonen. Brukar inte tappa och drulla, men jag gillar att kunna kasta runt en välskyddad lur (lite försiktigt) till omgivningens förskräckelse. Håller mina telefoner i perfekt skick och det är tack vara skalen, gav min Galaxy 6 Edge till en släkting efter drygt tre års användning han trodde den var ny. Hade haft Spigen Neo Hybrid på den.

Skal: Spigen.
Skärmskydd: Ofta Spigen de med, men hittills mjuka då de glashårda verkar överlag spröda. Till min senaste - Galaxy Note 10 - har jag en nano film som appliceras som vätska.

Ja skärmskydden av glas är rent ut sagt värdelösa. Har köpt x antal nu av olika fabrikat som alla har spruckit utan någon yttre påverkan.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Homdax:

Använder skal, det är det första jag gör med telefonen, händer att jag fått hem skalen innan jag köpt telefonen. Brukar inte tappa och drulla, men jag gillar att kunna kasta runt en välskyddad lur (lite försiktigt) till omgivningens förskräckelse. Håller mina telefoner i perfekt skick och det är tack vara skalen, gav min Galaxy 6 Edge till en släkting efter drygt tre års användning han trodde den var ny. Hade haft Spigen Neo Hybrid på den.

Skal: Spigen.
Skärmskydd: Ofta Spigen de med, men hittills mjuka då de glashårda verkar överlag spröda. Till min senaste - Galaxy Note 10 - har jag en nano film som appliceras som vätska.

Berätta om nano film tack.

Vilken?
Hur var det att applicera?
Hur ska den skydda mer än glas och plastfilm?
Förändrar det känslan på glaset?

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SCORPIUS:

Berätta om nano film tack.

Vilken?
Hur var det att applicera?
Hur ska den skydda mer än glas och plastfilm?
Förändrar det känslan på glaset?

Nano film eller flytande skärmskydd i form av vätska är rent och skärt en marknadsföringsbluff.
Skärmskydd i plast skyddar enbart mot repor.
Skärmskydd i glas skyddar till en viss del mot tappskador, men enbart om skärmen landar platt. 9 av 10 gånger kommer den landa på ett hörn och då spelar inte skärmskyddet någon roll. Det bästa skyddet man kan ha är mjukt gummi/tpu skal som går runt hela telefon. Ju tjockare dessu mer dämpning så klart.

Permalänk
Medlem

@SCORPIUS:

https://www.spigen.com/products/screen-protector-glas-tr-nano...

Mycket lätt att applicera.
Vet inte hur mycket bättre eller sämre den är men luren är repfri än så länge.
Jag tycker inte den förändrar känslan överhuvudtaget, men jag har inte använt min nuvarande telefon utan skydd mer än någon timme.

Anser inte att det är bluff, men kan hålla med om att annat kan skydda mer eller bättre.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av qaws:

Nano film eller flytande skärmskydd i form av vätska är rent och skärt en marknadsföringsbluff.
Skärmskydd i plast skyddar enbart mot repor.
Skärmskydd i glas skyddar till en viss del mot tappskador, men enbart om skärmen landar platt. 9 av 10 gånger kommer den landa på ett hörn och då spelar inte skärmskyddet någon roll. Det bästa skyddet man kan ha är mjukt gummi/tpu skal som går runt hela telefon. Ju tjockare dessu mer dämpning så klart.

Skrivet av Homdax:

@SCORPIUS:

https://www.spigen.com/products/screen-protector-glas-tr-nano...

Mycket lätt att applicera.
Vet inte hur mycket bättre eller sämre den är men luren är repfri än så länge.
Jag tycker inte den förändrar känslan överhuvudtaget, men jag har inte använt min nuvarande telefon utan skydd mer än någon timme.

Anser inte att det är bluff, men kan hålla med om att annat kan skydda mer eller bättre.

Ja visst låter det som en bluff.
Men jag tror nog att det är ett litet extra lager skydd för alla som inte vill ha något alls på sin skärm.
D v s mer skydd mot saker i fickan osv.

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SCORPIUS:

1. Varför är det så?

2. Har du skydd på din telefon, vilket?

3. Har du ej skydd, varför inte?

4. Vad har ni för bra och dåliga erfarenheter av skärmskydd och skal?

1. Ingen aning, då jag beställer lite skal från Kina då och då brukar jag beställa till bekantskapskretsen också utan deras vetande. Brukar oftast uppskattas så vissa är väl bara okunniga helt enkelt.

2. Jag har bara skal, har kört med skärmskydd av glas tidigare men känner att jag tappar aldrig telefonen och då är det sämre känsla och motstånd till fingeravtryck med skärmskydd. Dock till en grabb i familjen så har jag köpte jag 5st eller något har jag för mig sist och då han får mina "gamla" telefoner så har jag insisterat på att han måste använda dessa. 2 har redan spruckit så i hans fall så har displayen klarat sig 2 gånger pga det.
Jag använder ett sådant här skal som jag även gjort på föregående telefon: Skal

Skalet är ju inte lika slimmat som ett tunt vanligt men 100 gånger mer greppvänligt. Knapparna känns perfekta också till skillnad från andra skal. Kickstand är ett plus också. Kostar runt 20-30 kr och finns i lite olika färger.
Brukar ibland testa lite andra skal men kommer alltid tillbaka till detta.

3. Folk brukar ju säga att man ska använda den utan skal då den är tillverkad utan skal och menad att användas så. Och att telefonen blir ful med skal.
Nuförtiden är det ju omöjligt att ha en telefon utan skal då de knappt går att hålla i då i princip alla är lika hala som en blöt tvål. Hur den ser ut är ju bara en viss typ av människor som bryr sig om, som tur är så tycker jag att funktion går före utseende.

4. Dåliga erfarenheter av skärmskydd är tex dessa mjuka skydd som förstör känslan helt, många skydd av glas har dålig oleofobisk(?) beläggning.
Skal som inte är helt öppna runt tex volymknapparna utan har en liten ram runt bara brukar oftast spricka. Vissa skal gör att knapparna känns som det är sirap i knapparna. Vissa skal har en tendens att åka av lite i ett hörn om man är lite fysisk av sig och har telefonen i fickan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SCORPIUS:

Ja visst låter det som en bluff.
Men jag tror nog att det är ett litet extra lager skydd för alla som inte vill ha något alls på sin skärm.
D v s mer skydd mot saker i fickan osv.

Nix fortfarande bluff. En skärm repas inte av metall oavsett det är nycklar eller en kniv. Det som repar glaset är oftast sand/grus.

Du får gärna bevisa motsatsen genom att applicera flytande "skärmskydd", dra en sten över skärmen och skicka en bild på resultatet.

Permalänk
Medlem

Jag har aldrig haft skal eller skärmskydd på mina telefoner. Gillar att dom är så små och smidiga som möjligt och det känns som den hålls renare utan skal med massa gömmor där skräp hamnar.

Har hänt att jag tappat telefonen några få gånger på alla år men det är väldigt sällsynt, och då har jag klarat mig från skador på den.

Men....... nu har jag fått barn och en dag så var glaset vid kameran spräckt helt plötsligt när den bara låg på köksbordet, så nu kommer jag skaffa skydd till nästa telefon förmodligen. Med barn hemma kan man inte räkna med att den tas väl omhand om längre.

Permalänk
Avstängd

Vad är det för mening med att köpa en telefon för utseendet och smidigheten (vilket faktiskt många hävdar) och sedan vara tvungen att sätta en massa skydd på den? Då vore det ju bättre att telefonen hade dessa skydd från början (inbyggda).

Permalänk
Medlem
Skrivet av videopac:

Vad är det för mening med att köpa en telefon för utseendet och smidigheten (vilket faktiskt många hävdar) och sedan vara tvungen att sätta en massa skydd på den? Då vore det ju bättre att telefonen hade dessa skydd från början (inbyggda).

Ja. Precis så.
Det är ganska lätt att bygga en telefon idag som tål väldigt mycket mer och inte är hal som en blöt ål utan skal.
Men.. folk vill ha en annan estetisk upplevelse. Det är "viktigt" hur telefonen ser ut.
Om folk sket fullständigt i hur telefonerna såg ut och krävde kvalitet så vore marknaden helt annorlunda.

Det finns telefoner som tål mycket.
Men konstigt nog är det alltid utdaterad hård och mjukvara i dom och dom är dyra för du betalar för märket och att marknaden är liten för dom.

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem

Jag har svart fodral i s.k. fuskläder till telefonen. Det skyddar mobilen och finns även ficka för ett chipkort jag ofta använder.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Sed placerat orci vitae condimentum tempor. Nulla facilisi. Interdum et malesuada fames ac ante ipsum primis in faucibus. In at sapien id felis tempor tincidunt. Cras accumsan enim elit, ut laoreet neque dapibus ac.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av SCORPIUS:

Men.. folk vill ha en annan estetisk upplevelse. Det är "viktigt" hur telefonen ser ut.

Frågan är då om de sätter på skal och annat? För då är de ju rent dumma i huvudet!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elektroman:

Jag har svart fodral i s.k. fuskläder till telefonen. Det skyddar mobilen och finns även ficka för ett chipkort jag ofta använder.

Skickades från m.sweclockers.com

Det är smidigt. Brukade ha mitt busskort så.

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.