Ryzen Threadripper 3990X med 64 kärnor kostar hela 50 000 kronor

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Ganska snyggt om den drar förbi två processorer för en tiondel av priset faktiskt.

En del sidor, PC World är för mig den mest uppenbara, använder ofta just dollar per kärna som en jämförelsepunkt när de diskuterar processorer. Dagarna när man som vanlig konsument kunde välja max 4 kärnor är för längesedan förbi och detta blir viktigare att jämföra och tydliggöra.

Skickades från m.sweclockers.com

Ja, det är snyggt, för sitt användningsområde. Fast samtidigt är det ganska irrelevant att välja en processor efter antalet kärnor den besitter? PC World och dollar per kärna som jämförelse? Låter rejält noobigt, hela vägen. Alla dessa kärnor... Vad gör man ens med dem? Spelar datorspel och streamar videos :)?

Då räcker en vettig CPU med fyra kärnor och några fler trådar, i några år till.

Visa signatur

: MSI Z690 A-PRO, i7 12700K@snabb, EKWB 280mm, 32GB RAM, RTX2070S
: Asus Prime Z270, i7 7700K@5.0GHz, Corsair H115i, 16GB RAM, 1070Ti
: Asus Sabertooth Z77, i5 3570K@4,9, Corsair H70, 16GB RAM, 660 Ti x2
: Debian Linux@AMD X2 2,6GHz, 4GB RAM, Asus G210, 10TB WD Green(RAID1)
: Xp-m 2400@4100+, Duron 600@1GHz, K6-2 300@375MHz, P75MHz, sHg 8000, Acer 5930G (all R.I.P).

Permalänk
Medlem
Skrivet av _F1GHT3R_:

Tycker att fokus borde läggas på vanliga konsumenter istället för att försöka lägga ner tid på kärnor.
Utveckla sånt som är intressant för folk och inte cper som inte nån kommer att köpa för de priserna.,

Fast AMD har ju lagt enorm fokus på "vanliga" konsumenter redan. Titta alla andra processorer i 3000 serien till exempel. Det finns en marknad för dessa processorer och därför släpps den. Bara för att denna processorn släpps betyder det inte att deras fokus på 4000 serien försvinner. Tvärtom, den kanske stärks av framstegen man gjort med denna processorn. Alla branscher har nischade produkter och du är inte tvingad att köpa dom bara för att du inte har råd.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

SHIT vilken strömförbrukning det va på 590 SLI, ska man behöva ha ett kärnkraftverk för 2 sånna kort eller? Lär ju bli fler Fukushima katastrofer i världen i så fall!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Har de marknadsfört de här processorerna mot "vanliga användare som spelar spel", menar du? För det är inte så jag uppfattat det alls. Det man får titta på är vad det är för arbetslaster de är tänkta för, samt hur de presterar och hur mycket de kostar jämfört med Intel's motsvarande erbjudande. Gör man det blir det en riktigt fräsig produkt, men skulle de pitcha den för spel (vilket de inte gör överhuvudtaget) så hade det varit tramsigt, ja.

Jag fattar inte varför han är så upprörd över detta? En xeon med 28 kärnor kostar över 100000 på komplett och så kommer Amd och krossar den för mindre än hälften.

Sen hade Amd och intel inte tillverkat dessa cpuer utan att göra en marknadsundersökning.

Klart som fan att den kommer sälja. Och sälja slut dessutom.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Min musik: https://www.youtube.com/channel/UCZKidNeIKsz8LZMO3VRcBdQ

Ryzen 3900x. Skärm: AOC cu34g2x/bk 144hz 34" ultrawide. RTX 2080ti

Laptop: MSI GT80 Titan Sli

Permalänk
Medlem

Kan förstå 8K segmentet som denna tillfredsställer hos.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem
Skrivet av serverfel:

Jag fattar inte varför han är så upprörd över detta? En xeon med 28 kärnor kostar över 100000 på komplett och så kommer Amd och krossar den för mindre än hälften.

Sen hade Amd och intel inte tillverkat dessa cpuer utan att göra en marknadsundersökning.

Klart som fan att den kommer sälja. Och sälja slut dessutom.

Skickades från m.sweclockers.com

Nej jag förstår inte heller. De har en produkt att lansera som kommer få köpare, de visar upp den. Inget konstigt med det. Det är inte som att det är någon konceptprodukt som aldrig kommer nå ut till konsumenterna, och det är inte som att de använder en chiller och säger att det kommer vara 5 Ghz på alla kärnor heller *hostintelhost* Så det är inget skumt, märkligt eller löjligt med detta alls.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem
Skrivet av qwzxqwzx:

Det beror på just ditt användningsområde, det finns fall där cpu-rendering är bättre än gpu-rendering, men gpu-rendering blir vanligare och vanligare. Jag skulle tro att detta monster till cpu skulle vara en mycket god investering för dig.

Skickades från m.sweclockers.com

Jo alltså jobbet kommer ju inte kasta ut sin renderingsfarm. Var mer jag som av egen personlig nyfikenhet som ville veta hur många RTX2080 som hade behövts för att göra samma jobb på samma tid, och därmed till vilken (troligtvis mindre?) kostnad. Men hade behövt ha någon bra benchmark för att visa att "Samma jobb som görs med renderingsfarmen tar 30s med det vi har nu för en miljon. Samma beräkning tar 30s med x antal RTX2080 kort istället som kostar en bråkdel" eller liknande. Å då helst något test som testar mer än just det vi gör nu, dvs mer generellt testning, ifall vi ändrar på något vis.

Skrivet av skewgen:

Jobbar inte inom rendering så har inte koll på det specifikt, däremot är ju just rendering ett av områdena där GPGPU kan uppvisa väldigt bra resultat i många fall.
Jag tänker om ni redan har hårdvara så borde det väl vara möjligt att testa ett mindre jobb av varje last ni väntar er att ha (inte i någon benchmark utan de riktiga programmen). Sedan se till så att det inte finns oväntade begränsningar den fulländade lösningen, såsom minnekapacitet och dylikt. Två nedskalade system med ett nedskalat problem av rätt typ borde vara en ganska bra benchmark.

Jag har inte en susning om hur programmen de använder idag fungerar, men skulle väl kunna peta på killarna som renderar. Men då kräver det massa tid av mig för att få det att fungera med GPUer osv tänker jag. Medan ett standard test (se ovan) kanske hade varit enklare för mig att installera och visa att "Renderingsfarm á 1 miljon = 140,000 poäng. 1st RTX2080 ger 74000 poäng, inte testat fler kort ihop men troligtvis lär 2st RTX2080 ge samma resultat-ish", är vad jag eftersträvar. Tänk om du eller ovan kanske hade koll, för det har inte jag och orkar inte spendera mer tid för att undersöka heller, mer än ladda ner 1-2st .exe å köra

Permalänk
Medlem

Det finns många mellan 30 och 50 som tjänar så pass att de skulle kunna köpa en 3990X varannan månad utan att behöva gå på nudeldiet.

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 Aorus Master | CPU: AMD Ryzen R9 5900X | CPU-kylare: Noctua NH-D15 chromax.black | RAM: Corsair Vengeance LPX 64 GB (4x16) DDR4-3600 CL18 | GPU: Gigabyte RTX 4080 Eagle OC | SSD: 2 x Samsung 970 EVO Plus 1 TB NVMe + Kingston A400 480 GB + Samsung QVO860 1 TB | PSU: EVGA SuperNOVA G2 1000 W Gold | Chassi: Lian Li O11 Dynamic XL | Skärm: BenQ PD3200U @ 3840x2160 + ASUS ROG Strix XG32VQ @ 2560x1440 | Tangentbord: Corsair K68 RGB Cherry MX Red | Mus: Logitech MX Master 2S

Permalänk
Medlem
Skrivet av AMD-FX:

Inget jag skulle slänga ut för en processor vare sig det står AMD eller Intel på den
Finns det verkligen någon här inne som tänker köpa en här inne på forumet?

tar de på firman...

Visa signatur

|Workstation: AMD Ryzen 9 7900X 4.7GHz | ASRock X670E | AMD Radeon 7900 XT | 32GB DDR5 | NVMe 2.0TB | HDD 4.0TB |
|VMware rig: AMD Threadripper 2920x | ASUS PRIME X399-A | 24GB DDR4 | 10TB Storage |
|HTPC: AMD Ryzen 3 2200G 3.7 GHz | Gigabyte B450M DS3H | Radeon Vega 8 | 8GB RAM | SSD 120GB | *Test rig för div Linux distar, drivers m.m.

Permalänk
Medlem
Skrivet av cyklonen:

Det finns många mellan 30 och 50 som tjänar så pass att de skulle kunna köpa en 3990X varannan månad utan att behöva gå på nudeldiet.

Jag skulle kunna, åtminstone en gång per år utan nudeldiet, men mer realistiskt kanske var 5;e - 10:e år. Har själv både en 1800x och en 1950x och jag kan inte ens belasta Threrripper processorn till 100%, förutom benchmarking. Däremot ser man en rejäl prestandaskillnad redan mot ryzen 1800x i videoredigering.

Kan tänka mig att Intel fullständigt skiter på sig nu, när AMD visar en CPU som presterar dubbelt och med ett pris som motsvarar att man för två stycken Intel CPU får tre stycken på köpet (två Intel = $20 000 en AMD $3990).

Kan tänka mig NASA, en del högskolor, filmbolag, spelutveckling, utveckling av ny datautrustning / teknik, etc.

Jag kan förstå dom som blev lite besvikna på att Ryzen serien inte visade något för "dektop". Men det kanske var en förvarning om vad som skall komma om ett halvår och det kanske är något som förhoppningsvis får intel att fullständigt tappa brallorna.

Att redan lansera nästa generation Ryzen för desktop nu är på något sätt lite för tidigt anser jag. Det är bättre att vänta för att få ut något uppskrämt lite senare.

Vore kul att se vad alla möjliga CPU:er har för poäng mot varandra dom senaste 20 åren, speciellt om man kunde vikta (så man får en jämförbar procent) detta mot varandra. Kanske något för @JonasT? Eller vet någon annan något man kan se uppgifter ifrån?

Visa signatur

Server: Fractal design Define 7 XL | AMD Ryzen 7 5800X 8/16 | ASUS ROG CROSSHAIR VIII DARK HERO | 64GB Corsair @ 3000MHz | ASUS Radeon RX 460 2GB | Samsung 960 PRO 512 GB M.2 | 2x 2TB Samsung 850 PRO SSD | 6x Seagate Ironwolf Pro 10TB
WS: Phantex Entoo Elite | AMD Ryzen Threadripper 1950X 16/32 | ASUS Zenith extreme | 128GB G.Skill @ 2400MHz | ASUS Radeon HD7970 | 3x 2TB Samsung 960PRO M.2 | 6x Seagate Ironwolf Pro 10 TB
NEC PA301W 30" @ 2560x1600 | Linux Mint 21.3 Cinnamon

Permalänk
Medlem
Skrivet av cyklonen:

Det finns många mellan 30 och 50 som tjänar så pass att de skulle kunna köpa en 3990X varannan månad utan att behöva gå på nudeldiet.

Ja sett ur hela världen såklart. Men det är inte så normalt hehe.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mateush:

Ja sett ur hela världen såklart. Men det är inte så normalt hehe.

Jag skrev inte att det är normalt, men en bruttolön på uppåt 70 000 kr/mån räcker gott och väl för det. Och det finns en hel del med löner i de nivåerna i Sverige. Enligt förra årets lönestatistik från SCB har runt tio procent av privatanställda tjänstemän lön på ca 68 000 och högre.

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 Aorus Master | CPU: AMD Ryzen R9 5900X | CPU-kylare: Noctua NH-D15 chromax.black | RAM: Corsair Vengeance LPX 64 GB (4x16) DDR4-3600 CL18 | GPU: Gigabyte RTX 4080 Eagle OC | SSD: 2 x Samsung 970 EVO Plus 1 TB NVMe + Kingston A400 480 GB + Samsung QVO860 1 TB | PSU: EVGA SuperNOVA G2 1000 W Gold | Chassi: Lian Li O11 Dynamic XL | Skärm: BenQ PD3200U @ 3840x2160 + ASUS ROG Strix XG32VQ @ 2560x1440 | Tangentbord: Corsair K68 RGB Cherry MX Red | Mus: Logitech MX Master 2S

Permalänk
Medlem
Skrivet av cyklonen:

Jag skrev inte att det är normalt, men en bruttolön på uppåt 70 000 kr/mån räcker gott och väl för det. Och det finns en hel del med löner i de nivåerna i Sverige. Enligt förra årets lönestatistik från SCB har runt tio procent av privatanställda tjänstemän lön på ca 68 000 och högre.

Jag tvekar starkt på att "runt tio procent av människor" har lön på 68000 eller högre hehe. Stort snack där bara. Du behöver inte twista till det i onödiga termer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xorcist:

Ja, det är snyggt, för sitt användningsområde. Fast samtidigt är det ganska irrelevant att välja en processor efter antalet kärnor den besitter? PC World och dollar per kärna som jämförelse? Låter rejält noobigt, hela vägen. Alla dessa kärnor... Vad gör man ens med dem? Spelar datorspel och streamar videos :)?

Då räcker en vettig CPU med fyra kärnor och några fler trådar, i några år till.

jag ger det max 2020 ut innan 4c/8t cpuer kommer att vara för slöa för att driva nya titlar

Visa signatur

CPU: R7 5800X3D | GPU: XFX 6900XT Merc 319 | MB: Gigabyte X570 PRO-I| RAM: 2x16 Corsair LPX@3600MHz CL18|Cooling: Scythe Ninja 5 (Noctua A12x25)|PSU: Corsair SF750|SSD: Samsung 970 EVO Plus 1TB + Corsair MP510 4TB + Samsung 850 EVO 2TB + Samsung 850 PRO 2TB|CASE:NR200P

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mateush:

Jag tvekar starkt på att "runt tio procent av människor" har lön på 68000 eller högre hehe. Stort snack där bara. Du behöver inte twista till det i onödiga termer.

Jag skrev inte det. Det är inte mitt fel att du inte läser vad jag skriver. Men jag erkänner att jag missade att skriva ut ordet "manliga".

Jag skrev att tio procent av manliga privatanställda tjänstemän tjänar ca 68 000 kr/mån eller mer. Detta enligt Statistiska centralbyråns lönestatistik för 2018.

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 Aorus Master | CPU: AMD Ryzen R9 5900X | CPU-kylare: Noctua NH-D15 chromax.black | RAM: Corsair Vengeance LPX 64 GB (4x16) DDR4-3600 CL18 | GPU: Gigabyte RTX 4080 Eagle OC | SSD: 2 x Samsung 970 EVO Plus 1 TB NVMe + Kingston A400 480 GB + Samsung QVO860 1 TB | PSU: EVGA SuperNOVA G2 1000 W Gold | Chassi: Lian Li O11 Dynamic XL | Skärm: BenQ PD3200U @ 3840x2160 + ASUS ROG Strix XG32VQ @ 2560x1440 | Tangentbord: Corsair K68 RGB Cherry MX Red | Mus: Logitech MX Master 2S

Permalänk
Medlem

Men nåväl låt dom blåsa rika folk på pengar då det är sannolikt minst risk att det leder till problem eftersom rika är så att säga dumma. Hela denna marknad är helt störd att det nästan gör mig illamående, inte konstigt att jag är deprimerad.

Permalänk
Medlem

Varför fattar inte folk att detta är ingen proc för vanliga konsumenter?
Det är för företag eller om du jobbar som frilansare och behöver detta för ditt jobb

Vad är det svåra att förstå?

Permalänk
Hedersmedlem

Har Intel sagt något om "relevanta tester och belastningar" än?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Ja den är ju faktiskt prisvärd då...

Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]

Permalänk

jag vill testa minecraft med den

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mateush:

Men nåväl låt dom blåsa rika folk på pengar då det är sannolikt minst risk att det leder till problem eftersom rika är så att säga dumma. Hela denna marknad är helt störd att det nästan gör mig illamående, inte konstigt att jag är deprimerad.

De rika är rika för att de inte lägger pengarna på saker som den här. Sen finns de dom som har hög inkomst och bränner pengarna på sådana här saker, de är dock inte rika för de handlar upp alla pengar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av _F1GHT3R_:

Jo men en bil använder ju typ alla så du kan inte jämföra dessa 2 sammanhang.
Den cpun är ointressant för typ alla förutom de som behöver den till att tjäna pengar deras jobb alltså.
Du märker ingen skillnad i surf eller spel med denna mot en vanlig cpu.
Men med en mercedes vs en toyota så lär du märka många skillnader,allt från komfort säkerhet fart osv osv det kommer du aldrig att märka på denna cpun.

Det är ju ganska många som tjänar pengar på att jobba med datorer på olika sätt. Bl.a i vårt land.

Detta är ju inte olika märken på bilar vi snackar om här, det är olika typer av bilar. Detta är ju en lastbil med 64 hjul och 8 släp jämfört med de gamla "små" lastbilarna som bara hade 8 hjul och ett släp. Ett jävla monster till lastbil, världens bästa!

Åkerierna kör inte omkring sina pallar med personbilar liksom.

Visa signatur

Hur många datorer är för många?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Royal FOOL:

jag vill testa minecraft med den

Du kommer väl kunna köra 64 server-instanser av MC på den ... om du kan få ihop tillräckligt med RAM ...

Linus bygger minecraft server:
https://www.youtube.com/watch?v=Y4uIvK8Y7t8

Visa signatur

Hur många datorer är för många?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mateush:

Men nåväl låt dom blåsa rika folk på pengar då det är sannolikt minst risk att det leder till problem eftersom rika är så att säga dumma. Hela denna marknad är helt störd att det nästan gör mig illamående, inte konstigt att jag är deprimerad.

"Google creators Sergey Brin and Larry Page are adept programmers with strong credentials in mathematics and computer science. Upon graduating from Stanford, either could have assumed entry-level jobs at Microsoft or IBM. However, Brin and Page also had a mission. Their goal was to organize the world's information and make it available to everyone. Without intelligence, Google, or its parent company Alphabet, would have remained just a niche business instead of growing into its massive market cap."

Visa signatur

Hur många datorer är för många?

Permalänk
Medlem

Well, det var inte min dag igår hehe. Ni har rätt!

Permalänk
Medlem
Skrivet av jehuty:

Någon som vill ha delad vårdnad av en Ryzen Threadripper 3990X? Jag tar jämna och du tar ojämna veckor.

Jag kan nöja mig med varannan kärna , deal?

PS. vill ha tomtarna på smileys året om, de e så festliga!

Visa signatur

🛜🫀: HP ProDesk 400 G3, i5 6500, 8GB DDR4, Intel X520-DA2
🐳🐧: AMD R5 3600 | Google Coral.ai | ASRock X570D4U-2L2T | Silverstone CS381 | 80GB DDR4 | 8 HDD BTRFS RAID1
⌨️🎮: R9 3900X | RTX 2080 LC | Acer XF270HUA | 96GB @ 3200 | Prime B350-plus | Carbide 270R
🎞🎶: LG OLED55C8 | Epson TW3200 | Onkyo TX-NR646 | Infinity Reference 61/51 mk2 | Shield TV V2 | minhembio.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av sweisdapro:

jag ger det max 2020 ut innan 4c/8t cpuer kommer att vara för slöa för att driva nya titlar

Nja. Fast du har en poäng. Det kommer att ske en viss förändring i och med slutskedet av 2020. Nya planerade konsoler för med sig påverkan, men 4c/8t kommer definitivt orka med att driva majoriteten (i princip alla) nya titlar, i flera vanliga upplösningar och detaljinställningar, även under hela 2020 och 2021. Snackar vi samma uppdateringsfrekvens som för TV-apparater, håller de troligtvis ännu längre.

Visa signatur

: MSI Z690 A-PRO, i7 12700K@snabb, EKWB 280mm, 32GB RAM, RTX2070S
: Asus Prime Z270, i7 7700K@5.0GHz, Corsair H115i, 16GB RAM, 1070Ti
: Asus Sabertooth Z77, i5 3570K@4,9, Corsair H70, 16GB RAM, 660 Ti x2
: Debian Linux@AMD X2 2,6GHz, 4GB RAM, Asus G210, 10TB WD Green(RAID1)
: Xp-m 2400@4100+, Duron 600@1GHz, K6-2 300@375MHz, P75MHz, sHg 8000, Acer 5930G (all R.I.P).

Permalänk
Medlem
Skrivet av lillaankan_i_dammen:

En vanlig förare räcker 1000hk fint till för, men för oss andra finns det ingen klar övre gräns. Bara det att allt runt omkring även om motorn var gratis blir svindyrt.

Inga små krav du har, 1000hk är ju tre gånger en Ford Mustang.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

MB: ASUS ROG Strix B450-F gaming, NVMe: Samsung 970 EVO, CPU: Ryzen 7 5800X3D, AIO: Corsair Hydro H115i PRO RGB, GPU: ASUS TUF Geforce RTX 4070ti RAM: Corsair Vengeance 16GB 3600MHz, PSU: Corsair RM750X v2, Chassi: Fractial Design Define R6, Skärm: ASUS ROG PG278QR

Permalänk
Medlem
Skrivet av _F1GHT3R_:

Tycker att fokus borde läggas på vanliga konsumenter istället för att försöka lägga ner tid på kärnor.
Utveckla sånt som är intressant för folk och inte cper som inte nån kommer att köpa för de priserna.,

Det är produkterna som inte är till för vanliga konsumenter som genererar de stora pengarna. TR är nästan bara enterprise. För att inte tala om Epyc, skulle AMD hållit tyst om dom också? AMD vill lansera och marknadsföra sig i alla segment. Det är inte konstigt. Tvärt om är det intressant och nödvändigt. AMD har bara småpengar i jämförelse med Intel och skall dom konkurrera länge och väl behöver de visa upp alla sina segment. Hellre att de tjänar de stora pengarna på företagen än på oss med Ryzen.

TR är för företag, frilans och extrementusiaster med mycket pengar. Ryzen är för oss andra.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

AMD RYZEN 5 5600X | RTX 3060Ti | MSI B450 GAMING PRO CARBON AC

I ett tidigare liv:
AMD 2600X | AMD 8350 | AMD Phenom II X2 555 Black edition | AMD Athlon 64 3700+ | Intel® Pentium® II | Intel® 486DX2-66

Permalänk
Medlem
Skrivet av serverfel:

Hur många normala konsumenter behöver en Mercedes när det finns Toyota? Har man pengarna eller intressen så varför inte.

Man får inte glömma att det finns gott om folk i de övre 20% som drar in betydligt mycket mer än resten.

Skickades från m.sweclockers.com

Snarare hur många behöver en lastbil

Visa signatur

Ryzen 9 5950X, 32GB 3600MHz CL16, SN850 500GB SN750 2TB, B550 ROG, 3090 24 GB
Har haft dessa GPUer: Tseng ET6000, Matrox M3D, 3DFX Voodoo 1-3, nVidia Riva 128, TNT, TNT2, Geforce 256 SDR+DDR, Geforce 2mx, 3, GT 8600m, GTX460 SLI, GTX580, GTX670 SLI, 1080 ti, 2080 ti, 3090 AMD Radeon 9200, 4850 CF, 6950@70, 6870 CF, 7850 CF, R9 390, R9 Nano, Vega 64, RX 6800 XT
Lista beg. priser GPUer ESD for dummies

Permalänk
Medlem
Skrivet av _F1GHT3R_:

Tycker att det är tråkigt att de visar upp en produkt för att hävda sina kärnor istället för att visa produkter som vanligt folk har användning av. Som sagt ingen köper en sådan cpu förutom väldigt få som använder den till sitt jobb, de riktar sig till mindre än 1% men de vill hävda deras kärnor så ser jag det som.
Visa gpun och cpun som mer än 50% av folk är intresserade av.

Som sagt var, det finns folk som använder sådana här till sina jobb och kan ha stor nytta av dem. Varför skulle inte AMD få skryta om att de har bra produkter till sådana kunder också? Det finns liksom ingen mening med att endast och enbart rikta in sig mot den stora massan.

Sen så har de nog visat en del annat också, men det är de här mer spektakulära produkterna som det skrivs och pratas om - har alltid varit så.