Asus TUF Gaming A15 och A17 är bärbara datorer med AMD Ryzen 4000H-serien

Permalänk
Melding Plague

Asus TUF Gaming A15 och A17 är bärbara datorer med AMD Ryzen 4000H-serien

I samband med CES 2020 släpper AMD bärbara processorer med upp till 8 kärnor och 16 trådar, som tar plats i bärbara datorer.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Gött, har länge väntat på Zen2 för laptops. Enda besvikelsen är den vilseledande namngivningen så man luras att tro att det handlar om zen3. Men när jag väl spelar spel på datorn så glömmer jag politiken

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Processor: Motorola 68000 | Klockfrekvens: 7,09 Mhz (PAL) | Minne: 256 kB ROM / 512 kB RAM | Bussbredd: 24 bit | Joystick: Tac2 | Operativsystem: Amiga OS 1.3

Permalänk
Avstängd

Bra med 17 tum. Jag har inte förstått hur någon kan sitta o spela på något under 17. Hade gärna sett en 19 skärm någon gång.

Sen kan laptops gott o väl gå över till 1440p där grafikkortet är 2070 eller snabbare. 4k är bortkastat på laptops.

Visa signatur

New: Asus x370 prime pro, Ryzen 1700 (@3.925ghz) , Ripjaws V 16GB 3600 MHz (@3200mhz 14c). https://valid.x86.fr/curj7r
Radeon VII.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Båda modeller har stöd för AMD Freesync, detta trots att Asus valt att bestycka datorerna med Nvidia-grafikkort. I grund och botten handlar det dock om VESA Adaptive Sync och enligt Asus representanter är datorerna G-Sync Compatible.

Intressant. Verkar som att AMD verkar svara på Nvidia:s satsning att få tillverkare att rebranda sina produkter som tidigare varit brandade som FreeSync som G-Sync Compatible (där man samtidigt tar bort själva FreeSync-varumärket).

Det här blir ju inte direkt mindre förvirrande för kunderna direkt.

Jag undrar vad man får för 10 000 kr dock Tvekar på att modellen med 32 GB RAM, 1 TB SSD och 1660 Ti kommer hamna där.

Permalänk
Medlem

@pv2b:
Freesync var bara en branding för VESA Adaptive Sync, ett PR märke. AMD sabbade sin egna branding för den när de hade noll kvalitetskontroll. Att hitta en Freesync skärm som inte hade skitimplementering av Freesync var som att hitta ett guldkorn i en öken.

Klart att alla partnertillverkare och OEMs kastar bort Freesync brandingen när Nvidia släppt en Branding som kräver väldigt hög kvalitetsnivå. Nämner man Freesync till folk så "meh", G-sync compatible? "Yes!".

Klart de väljer brandingen som säljer bättre, och som köpare vet man, står det G-sync compatible får man bättre VESA Adaptive Sync implementering än någon Freesync skärm någonsin hade. Inget AMD har valt direkt, de helt enkelt negligerade sin egna branding och körde den i botten.

Permalänk
Medlem

Nice, kanske byter min AMD-baserade HP x360 (Ryzen 2500U) till Asus A15. Vill ha fetare CPU främst för jobbet. Synd att de satte en tramp-stamp på skärmens baksida dock... Hmm, i och för sig kanske man bör vänta på USB4.

Permalänk
Medlem

Det är inga flygplan vi pratar om utan det är laptops

Permalänk
Medlem

Trevligt att se en pekplatta igen med riktiga knappar.

Skrivet av pv2b:

Intressant. Verkar som att AMD verkar svara på Nvidia:s satsning att få tillverkare att rebranda sina produkter som tidigare varit brandade som FreeSync som G-Sync Compatible (där man samtidigt tar bort själva FreeSync-varumärket).

När det gäller laptops så styr kanske processorn med inbyggd iGPU namnvalet men egentligen tycker jag att de likväl kan använda Adaptive-Sync som är mer neutralt.
Däremot förväntar jag mig att väldigt mycket A-modeller för AMD vilket vore en trevlig trend där det är lätt att snabbt skilja dem från andra.