Vill du vara del av diskussionerna i forumet, ställa frågor eller hjälpa andra? Registrera dig här!

Häng med när AMD och Lisa Su intar scenen på CES 2020

Häng med när AMD och Lisa Su intar scenen på CES 2020

Årets CES är igång, och AMD är bland de första att presentera nyheter. Klockan 23:00 väntar bland annat information om nya processorer.

Läs hela artikeln här

Håller tummarna för mycket info om Zen 3!

Då kanske vi får höra om det är värt att vänta på Zen 3 eller om man ska slå till nu.. Tror jag vet svaret.

Nu har man vart ledig i 2 veckor, synd att alla fina nyheter kommer i natt när man ska upp och jobba

Skickades från m.sweclockers.com

Skrivet av Icte:

Håller tummarna för mycket info om Zen 3!

Men innan det vill vi se benchmarks för 3990X Gärna där de jämförs med en överklockan Xeon på 5ghz

Skrivet av SectionX2:

Nu har man vart ledig i 2 veckor, synd att alla fina nyheter kommer i natt när man ska upp och jobba

Eller hur Hoppas på en fullproppad nyhetsfeed imorgon när klockan ringer

Väntar ivrigt. Men jag har sett för många såna hära presentationer som har gjort mig riktigt besviken. Då det har varit mycket babbel och inga testresultat. Ni som såg Nvidias RTX presentation vet vad jag syftar på.

Nå enligt mina källor så kommer det komma en mängd nya Chromebooks med kommande 64 core Threadripper utrustade med 256GB ram, dessa Chromebooks vill jag se

Skrivet av SectionX2:

Logga in i morgon och se en sammanfattning från idag/ikväll, skönt att slippa lyssna och se på folk som pratar men inte säger någonting majoriteten av tiden.

Klarar mig hyfsat bra med i5 9400 idag men intressant att följa med vad som händer med både AMD och Intels utveckling under kommande år. På GPU sidan tror jag nog de är ganska chanslösa, möjligtvis kan de ha något i midrange som är prisvärt även 2020

Julafton genast och öppna presenterna? 😁♥️

Vilka nyheter kommer släppas? Max 2st nyheter tror jag. Något nytt om ZEN 3 tror jag inte vi får ännu.

3980X 48/96?
5600XT grafikkort?
3400G/3200G ?
Nya CPUer för den bärbara marknaden?

De här måste man kolla in

Skrivet av SectionX2:

YOLO, får bli lite seg imorgon bitti.

Jobbar kväll denna vecka så kan vara uppe o kolla Vet inte vad jag förväntar mig men jag älskar Lisa Su på scen. Hon är riktigt mänsklig och entusiastisk vilket gör henne till en av mina favorit CEO:er att lyssna på.

Ska bli intressant att se om de pratar grafikkort, då gärna i högre klassen och med strålspårning! Kommer absolut hålla mig vaken för detta!

Dessa brukar tyvärr inte vara jättespännande. Hon står där och drar ut på det och raggar fejkapplåder i en timma, ut på andra sidan ramlar ett par tveksamma nyheter utan särskilt mycket detaljer.

Skrivet av sesese:

Vilka nyheter kommer släppas? Max 2st nyheter tror jag. Något nytt om ZEN 3 tror jag inte vi får ännu.

3980X 48/96?
5600XT grafikkort?
3400G/3200G ?

Jag gissar på att du har i princip rätt.

Förutsätter att de kommer att presentera de nya APU:erna ("Renoir") med 8/16-modellen som flaggskepp. Supertänd på denna själv, för lite mer avancerade office-burkar. Förhoppningsvis blir det modeller både för laptops och desktops.

5600XT känns given, och kanske en liten sneak peak på "Big Navi", men jag tror faktiskt inte det. Möjligen på Computex.

Fullt möjligt att de annonserar 3980X och 3990X för leverans under Q1/början av Q2. Känns som lite fel plats att prata HEDT dock, så vi får se.

Till sist tror jag hon kommer avsluta med att prata lite om Zen 3. Inte detaljer som modeller, leveransdatum, priser och så, men förhoppningsvis en genomgång av arkitekturen, så spekulationerna kan komma igång på allvar. Gissar på release sent Q3, möjligen Q4. Hoppas jag har fel och att det blir framåt Computex i juni istället.

Skrivet av sesese:

3980X 48/96?
5600XT grafikkort?
3400G/3200G ?

Ryzen 4000 mobile kommer förmodligen visas upp. DVS zen 2 mobile med vega grapichs (tråkigt nog vega...)

Ingen risk att man missar något med RSS flöde.

Skrivet av _Merc_:

Ryzen 4000 mobile kommer förmodligen visas upp. DVS zen 2 mobile med vega grapichs (tråkigt nog vega...)

Är redan lite info ute om dessa =p Ryzen R9 4900HS 8 kärnor 16 trådar för bärbara unbox therapy la nyss ut en video med en ny asus laptop på 14" med denna cpu

Edit: tydligen togs den bort lika fort xD

Skrivet av sesese:

3980X 48/96?
5600XT grafikkort?
3400G/3200G ?

Tror och hoppas verkligen att dom inte slösar tid på low-end APUer.
3980/3990X är ett givet för att hålla momentum uppe samt kunna visa några charts där dom fullkomligt slaktar Intel.
5600XT borde vara en högoddsare likaså
Laptops hoppas jag blir AMDs nya måltavla
Sen tror jag att dom kommer nämna något om Zen3, troligtvis något om IPC-förbättringar samt on-track schema

Den som lever om 1h får se!

Skrivet av norrby89:

Är redan lite info ute om dessa =p Ryzen R9 4900HS 8 kärnor 16 trådar för bärbara unbox therapy la nyss ut en video med en ny asus laptop på 14" med denna cpu

Edit: tydligen togs den bort lika fort xD

jag tror någon råkade trampa utan för sin NDA

Detta kommer avgöra om man ska köra på nuvarande Ryzen 3xxx eller vänta på Ryzen 4xxx.

Sjukt spännande!

AMD announces Ryzen 4000 mobile series

AMD Radeon RX 5600 XT gets 2304 Cores, 6GB, and a 279 USD price tag. 150W TBP

https://videocardz.com/ Läcker som vanligt

Från reddit:

Skrivet av Jonathanknet:

Project Scarlett är inte det Xbox Series X?

Nu är det nära!!! Sitter och väntar på att det ska dra igång här. Ser till att vi har nyheter uppe på sajten lagom till tidig morgon i Sverige.

Nu börjar det

@Jacob:
härligt, vi väntar ivrigt!

Vi vill se kraftfulla APUer !!

Shots fired från AMD