Flytta om diskar (fysiskt) i en raid?

Permalänk
Expertgissare

Flytta om diskar (fysiskt) i en raid?

Hej!
Har en hp microserver gen8 med 3 diskar i och kör openmediavault på den interna usb' n, ska nu flytta över installationen till en ssd istället.
Min första tanke var att ha ssd'n på odd porten men kommit fram till att det smidigast är att ha den i en av hårddisk portarna, dock så bootar servern endast från första hdd platsen om man har flera diskar i och går inte ändra i bios.

I nuläget har jag två diskar i raid1 i port ett och två, och en disk i port fyra. Är det möjligt att flytta diskarna från ett och två till två och tre på något vis? Eller är det bara att göra om allt? (Allt finns på andra ställen, men skulle bespara mig en del tid) Eller är det enklare att få igång boot på odd porten?

Visa signatur

FD Meshify C -|- X570 AORUS ELITE -|- Ryzen 7 3700X -|- FD Celsius S24 -|- Crucial Ballistix Sport 32GB -|- Radeon R9 380X -|- WD Black SN750 1TB

Permalänk
Medlem

Har du raidat i OMV och inte i BIOS så ska det inte vara några problem att flytta diskarna till andra sata-portar.

Permalänk
Expertgissare
Skrivet av Xcorp:

Har du raidat i OMV och inte i BIOS så ska det inte vara några problem att flytta diskarna till andra sata-portar.

Jag har skapat raiden via OMV så det låter lovande, vet du om det är något speciellt jag måste tänka på innan/efter installationen på ssd'n och flytta diskarna?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

FD Meshify C -|- X570 AORUS ELITE -|- Ryzen 7 3700X -|- FD Celsius S24 -|- Crucial Ballistix Sport 32GB -|- Radeon R9 380X -|- WD Black SN750 1TB

Permalänk
Medlem

Säkerhetskopiera.

Visa signatur

Grundregel för felsökning: Bryt och begränsa.

Permalänk
Expertgissare
Skrivet av Veni:

Säkerhetskopiera.

Säkerhetskopiera vad? Allt som finns på diskarna finns redan på andra ställen som jag skrev i starten, servern är en säkerhetskopia av filer jag har på datorn, sedan har jag även allt i molnet.
Men du kanske menar att jag ska säkerhetskopiera något annat? Var lite svårt att utläsa av ditt svar

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

FD Meshify C -|- X570 AORUS ELITE -|- Ryzen 7 3700X -|- FD Celsius S24 -|- Crucial Ballistix Sport 32GB -|- Radeon R9 380X -|- WD Black SN750 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Edvin-89:

Jag har skapat raiden via OMV så det låter lovande, vet du om det är något speciellt jag måste tänka på innan/efter installationen på ssd'n och flytta diskarna?

Skickades från m.sweclockers.com

Det beror på hur OMV har identifierat diskarna, men inget skrivs sönder för att dom sitter i fel ordning, i värsta fall får du fel och volymen kommer inte montera.

Permalänk
Expertgissare
Skrivet av Xcorp:

Det beror på hur OMV har identifierat diskarna, men inget skrivs sönder för att dom sitter i fel ordning, i värsta fall får du fel och volymen kommer inte montera.

Nu har jag installerat OMV på en ssd och flyttat diskarna, nya installationen hittar alla diskar och min gamla raid.
Den ensamma disken kan jag montera, men raiden kan jag dock inte montera.

Försöker läsa på på diverse sidor men frågar här samtidigt om det är någon som vet, var så länge sedan jag satt upp systemet och har tyvärr glömt hur jag gjorde en del saker

Visa signatur

FD Meshify C -|- X570 AORUS ELITE -|- Ryzen 7 3700X -|- FD Celsius S24 -|- Crucial Ballistix Sport 32GB -|- Radeon R9 380X -|- WD Black SN750 1TB

Permalänk
Medlem

Beskriv gärna hur du monterar, vad för slags RAID det är (mdadm/zfs/btrfs/etc?) och vilket felmeddelande du får.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Edvin-89:

Nu har jag installerat OMV på en ssd och flyttat diskarna, nya installationen hittar alla diskar och min gamla raid.
Den ensamma disken kan jag montera, men raiden kan jag dock inte montera.

Försöker läsa på på diverse sidor men frågar här samtidigt om det är någon som vet, var så länge sedan jag satt upp systemet och har tyvärr glömt hur jag gjorde en del saker

syns alla diskar i BIOS / OMV alltså separata? OSet borde vara ointresserad i vilken port de sitter i.

Visa signatur

.: Learn the system, Play the system, Break the system :.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Edvin-89:

Säkerhetskopiera vad? Allt som finns på diskarna finns redan på andra ställen som jag skrev i starten, servern är en säkerhetskopia av filer jag har på datorn, sedan har jag även allt i molnet.
Men du kanske menar att jag ska säkerhetskopiera något annat? Var lite svårt att utläsa av ditt svar

Skickades från m.sweclockers.com

Framgår inte klart att du redan har en massa backupper och folk antar då reflexmässigt att det inte finns backup eftersom det stämmer till nära 90% av fallen, eftersom den typen av frågor gärna kommer _efter_ man gjort flytten och det redan har skitit sig...

Men samtidigt frågan att ställa - hur fort kan du återställa din disk-set innehåll till exakt lika som innan om den förloras - om svaret är att det är bara att kopiera en fildirektory eller starta en rsynk och lite tid så är allt tillbaka - ja då behöver du ingen ytterligare backup och kan lika gärna scrappa din RAID och bygga en ny eftersom besväret är inte större än att behålla Raiden...

Men är svaret - jo, filerna finns på annan plats också men det kommer ta hela dagen och lite till innan man fått ihop ens vilka filer som fanns i volymen och sedan hämta till baka - i det läget så kanske man skall ta en tillfällig backup innan man rotar i RAID:en och bygger om servern...

Man skall alltid utgå ifrån att en RAID kommer att förloras om man möblerar om en server - och förlorar man den inte så är det bara en bonus.

Permalänk
Expertgissare
Skrivet av tudz:

Beskriv gärna hur du monterar, vad för slags RAID det är (mdadm/zfs/btrfs/etc?) och vilket felmeddelande du får.

Jag försöker via webbgränssnittet under file systems, får inga felmeddelanden alls, går helt enkelt inte att trycka på mount knappen. Har raid1 så borde vara mdadm?

Skrivet av Mr_Lazy:

syns alla diskar i BIOS / OMV alltså separata? OSet borde vara ointresserad i vilken port de sitter i.

I webbgränssnittet till OMV under disks syns alla diskar separata, under raid management syns raiden och vilka diskar som finns med bland annat.

Visa signatur

FD Meshify C -|- X570 AORUS ELITE -|- Ryzen 7 3700X -|- FD Celsius S24 -|- Crucial Ballistix Sport 32GB -|- Radeon R9 380X -|- WD Black SN750 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Edvin-89:

I webbgränssnittet till OMV under disks syns alla diskar separata, under raid management syns raiden och vilka diskar som finns med bland annat.

men volymen monteras inte?

Visa signatur

.: Learn the system, Play the system, Break the system :.

Permalänk
Medlem

Går det att montera via CLI? Skicka gärna informationen som kommer om du kör cat /proc/mdstat i CLI också.

Permalänk
Expertgissare
Skrivet av xxargs:

Framgår inte klart att du redan har en massa backupper och folk antar då reflexmässigt att det inte finns backup eftersom det stämmer till nära 90% av fallen, eftersom den typen av frågor gärna kommer _efter_ man gjort flytten och det redan har skitit sig...

Men samtidigt frågan att ställa - hur fort kan du återställa din disk-set innehåll till exakt lika som innan om den förloras - om svaret är att det är bara att kopiera en fildirektory eller starta en rsynk och lite tid så är allt tillbaka - ja då behöver du ingen ytterligare backup och kan lika gärna scrappa din RAID och bygga en ny eftersom besväret är inte större än att behålla Raiden...

Men är svaret - jo, filerna finns på annan plats också men det kommer ta hela dagen och lite till innan man fått ihop ens vilka filer som fanns i volymen och sedan hämta till baka - i det läget så kanske man skall ta en tillfällig backup innan man rotar i RAID:en och bygger om servern...

Man skall alltid utgå ifrån att en RAID kommer att förloras om man möblerar om en server - och förlorar man den inte så är det bara en bonus.

Att man påminner om att det kan vara bra att göra en säkerhetskopia på allt innan man börjar är ett jätte bra tips som man gärna kan tipsa om 1 gång för mycket än ingen alls. Men att bara skriva "Säkerhetskopiera." när det står i trådstarten att "Allt finns på andra ställen, men skulle bespara mig en del tid" så kanske man kunde utveckla sitt svar lite mer.

Med det sagt så passar jag på att säga att jag inte tog illa vid av inlägget (som vi pratar om) och om mitt svar var lite syrligt så ber jag om ursäkt till @Veni, det var inte min avsikt, utan jag var uppriktigt intresserad av att veta mer specifikt vad han menade.

Visa signatur

FD Meshify C -|- X570 AORUS ELITE -|- Ryzen 7 3700X -|- FD Celsius S24 -|- Crucial Ballistix Sport 32GB -|- Radeon R9 380X -|- WD Black SN750 1TB

Permalänk
Expertgissare
Skrivet av Mr_Lazy:

men volymen monteras inte?

Inte under file systems, dör kanjag inte klicka på något som har med raiden som syns där, under raid management har jag alternativen create, grow, remove, recover, detail och delete. Inte vågat klicka pånågot annat än detail.

Skrivet av tudz:

Går det att montera via CLI? Skicka gärna informationen som kommer om du kör cat /proc/mdstat i CLI också.

Nu pratar du tyvärr saker jag inte kan, hur går jag till väga för att köra kommandot i CLI?
Ok, läste på lite snabbt, CLI, short for CommandLineInterface. Ska jag bara hitta det

Visa signatur

FD Meshify C -|- X570 AORUS ELITE -|- Ryzen 7 3700X -|- FD Celsius S24 -|- Crucial Ballistix Sport 32GB -|- Radeon R9 380X -|- WD Black SN750 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Edvin-89:

Inte under file systems, dör kanjag inte klicka på något som har med raiden som syns där, under raid management har jag alternativen create, grow, remove, recover, detail och delete. Inte vågat klicka pånågot annat än detail.
Nu pratar du tyvärr saker jag inte kan, hur går jag till väga för att köra kommandot i CLI?
Ok, läste på lite snabbt, CLI, short for CommandLineInterface. Ska jag bara hitta det

Recover borde vara det bästa av de alt. men som sagt vänta lite och se om någon har ett bättre alt.

Visa signatur

.: Learn the system, Play the system, Break the system :.

Permalänk
Expertgissare
Skrivet av tudz:

Går det att montera via CLI? Skicka gärna informationen som kommer om du kör cat /proc/mdstat i CLI också.

Denna informationen får jag av cat /proc/mdstat

Personalities : [linear] [multipath] [raid0] [raid1] [raid6] [raid5] [raid4] [raid10]
md127 : active (auto-read-only) raid1 sdc [0] sdb [1]
3906887360 blocks super 1.2 [2/2] [UU]

unused devices: <none>

Tack för alla svar så här långt från dig och @Mr_Lazy. Får fortsätta imorgon, god natt

Visa signatur

FD Meshify C -|- X570 AORUS ELITE -|- Ryzen 7 3700X -|- FD Celsius S24 -|- Crucial Ballistix Sport 32GB -|- Radeon R9 380X -|- WD Black SN750 1TB

Permalänk
Medlem

https://openmediavault.readthedocs.io/en/stable/administratio...

"Recover
If the array comes from another linux server you can use this button to reassemble the array in the current server"

Kanske det som behövs göra. Eftersom du har säkerhetskopia på allt viktigt så kan det vara värt ett försök.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Edvin-89:

Säkerhetskopiera vad? Allt som finns på diskarna finns redan på andra ställen som jag skrev i starten, servern är en säkerhetskopia av filer jag har på datorn, sedan har jag även allt i molnet.
Men du kanske menar att jag ska säkerhetskopiera något annat? Var lite svårt att utläsa av ditt svar

Skickades från m.sweclockers.com

All data på dom var det jag menade. Kunde inte utläsa i första inlägget att detta var en säkerhetskopia och att allt även fanns i molnet.

Visa signatur

Grundregel för felsökning: Bryt och begränsa.

Permalänk
Expertgissare
Skrivet av tudz:

https://openmediavault.readthedocs.io/en/stable/administratio...

"Recover
If the array comes from another linux server you can use this button to reassemble the array in the current server"

Kanske det som behövs göra. Eftersom du har säkerhetskopia på allt viktigt så kan det vara värt ett försök.

Då ska jag prova nu då, finger crossed...

Skrivet av Veni:

All data på dom var det jag menade. Kunde inte utläsa i första inlägget att detta var en säkerhetskopia och att allt även fanns i molnet.

Det var kanske lite luddigt skrivet av mig.
Nu hoppas jag bara på att jag kan återställa allt, annars vet jag vad jag har att göra kommande helgerna

Visa signatur

FD Meshify C -|- X570 AORUS ELITE -|- Ryzen 7 3700X -|- FD Celsius S24 -|- Crucial Ballistix Sport 32GB -|- Radeon R9 380X -|- WD Black SN750 1TB

Permalänk
Expertgissare
Skrivet av Edvin-89:

Då ska jag prova nu då, finger crossed...
Det var kanske lite luddigt skrivet av mig.
Nu hoppas jag bara på att jag kan återställa allt, annars vet jag vad jag har att göra kommande helgerna

Det gick fort...
Klickade på recover och fick upp en ruta, fanns inga enheter att välja där.

Visa signatur

FD Meshify C -|- X570 AORUS ELITE -|- Ryzen 7 3700X -|- FD Celsius S24 -|- Crucial Ballistix Sport 32GB -|- Radeon R9 380X -|- WD Black SN750 1TB

Permalänk
Medlem

Prova köra följande i CLI

mkdir /tmpmountpoint #skapar en ny katalog mount /dev/md127 /tmpmountpoint #monterar din raidvolym i den nya katalogen ls /tmp/mountpoint #listar filer i den nya katalogen

Får du några meddelanden innan ls så pasta dom här

Permalänk
Expertgissare
Skrivet av Xcorp:

Prova köra följande i CLI

mkdir /tmpmountpoint #skapar en ny katalog mount /dev/md127 /tmpmountpoint #monterar din raidvolym i den nya katalogen ls /tmp/mountpoint #listar filer i den nya katalogen

Får du några meddelanden innan ls så pasta dom här

Tack för svar.
Fick upp följande på mount /dev/md127 /tmpmountpoint
mount: /tmpmountpoint: more filesystems detected on /dev/md127; use -t <type> or wipefs(8).

Visa signatur

FD Meshify C -|- X570 AORUS ELITE -|- Ryzen 7 3700X -|- FD Celsius S24 -|- Crucial Ballistix Sport 32GB -|- Radeon R9 380X -|- WD Black SN750 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Edvin-89:

Tack för svar.
Fick upp följande på mount /dev/md127 /tmpmountpoint
mount: /tmpmountpoint: more filesystems detected on /dev/md127; use -t <type> or wipefs(8).

Spännande, kör följande och pasta output

cat /etc/fstab #Visar en fil med alla filsystem som ska monteras mount #visar alla monterade filsystem fdisk -l #listar alla partitioner på alla anslutna diskar och block-devices

Permalänk
Expertgissare
Skrivet av Xcorp:

Spännande, kör följande och pasta output

cat /etc/fstab #Visar en fil med alla filsystem som ska monteras mount #visar alla monterade filsystem fdisk -l #listar alla partitioner på alla anslutna diskar och block-devices

Ska prova ikväll så fort jag hittar lite tid.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

FD Meshify C -|- X570 AORUS ELITE -|- Ryzen 7 3700X -|- FD Celsius S24 -|- Crucial Ballistix Sport 32GB -|- Radeon R9 380X -|- WD Black SN750 1TB

Permalänk
Expertgissare
Skrivet av Xcorp:

Spännande, kör följande och pasta output

cat /etc/fstab #Visar en fil med alla filsystem som ska monteras mount #visar alla monterade filsystem fdisk -l #listar alla partitioner på alla anslutna diskar och block-devices

Här är vad jag får fram

# /etc/fstab: static file system information.
#
# Use 'blkid' to print the universally unique identifier for a
# device; this may be used with UUID= as a more robust way to name devices
# that works even if disks are added and removed. See fstab(5).
#
# <file system> <mount point> <type> <options> <dump> <pass>
# / was on /dev/sda1 during installation
UUID=f152ef00-0891-4829-b464-200d28baac07 / ext4 noatime,nodiratime,errors=remount-ro 0 1
# swap was on /dev/sda5 during installation
UUID=1e9c93f8-f8b1-4fa6-98ed-21c41c2e5e9f none swap sw 0 0
# >>> [openmediavault]
/dev/disk/by-label/SkumRASK /srv/dev-disk-by-label-SkumRASK ext4 defaults,nofail,user_xattr,noexec,usrjquota=aquota.user,grpjquota=aquota.group,jqfmt=vfsv0,acl 0 2
# <<< [openmediavault]

cat /etc/fstab

sysfs on /sys type sysfs (rw,nosuid,nodev,noexec,relatime)
proc on /proc type proc (rw,nosuid,nodev,noexec,relatime)
udev on /dev type devtmpfs (rw,nosuid,relatime,size=6089120k,nr_inodes=1522280,mode=755)
devpts on /dev/pts type devpts (rw,nosuid,noexec,relatime,gid=5,mode=620,ptmxmode=000)
tmpfs on /run type tmpfs (rw,nosuid,noexec,relatime,size=1222372k,mode=755)
/dev/sda1 on / type ext4 (rw,noatime,nodiratime,errors=remount-ro)
securityfs on /sys/kernel/security type securityfs (rw,nosuid,nodev,noexec,relatime)
tmpfs on /dev/shm type tmpfs (rw,nosuid,nodev)
tmpfs on /run/lock type tmpfs (rw,nosuid,nodev,noexec,relatime,size=5120k)
tmpfs on /sys/fs/cgroup type tmpfs (ro,nosuid,nodev,noexec,mode=755)
cgroup2 on /sys/fs/cgroup/unified type cgroup2 (rw,nosuid,nodev,noexec,relatime,nsdelegate)
cgroup on /sys/fs/cgroup/systemd type cgroup (rw,nosuid,nodev,noexec,relatime,xattr,name=systemd)
pstore on /sys/fs/pstore type pstore (rw,nosuid,nodev,noexec,relatime)
bpf on /sys/fs/bpf type bpf (rw,nosuid,nodev,noexec,relatime,mode=700)
cgroup on /sys/fs/cgroup/memory type cgroup (rw,nosuid,nodev,noexec,relatime,memory)
cgroup on /sys/fs/cgroup/cpuset type cgroup (rw,nosuid,nodev,noexec,relatime,cpuset)
cgroup on /sys/fs/cgroup/net_cls,net_prio type cgroup (rw,nosuid,nodev,noexec,relatime,net_cls,net_prio)
cgroup on /sys/fs/cgroup/cpu,cpuacct type cgroup (rw,nosuid,nodev,noexec,relatime,cpu,cpuacct)
cgroup on /sys/fs/cgroup/rdma type cgroup (rw,nosuid,nodev,noexec,relatime,rdma)
cgroup on /sys/fs/cgroup/perf_event type cgroup (rw,nosuid,nodev,noexec,relatime,perf_event)
cgroup on /sys/fs/cgroup/freezer type cgroup (rw,nosuid,nodev,noexec,relatime,freezer)
cgroup on /sys/fs/cgroup/devices type cgroup (rw,nosuid,nodev,noexec,relatime,devices)
cgroup on /sys/fs/cgroup/blkio type cgroup (rw,nosuid,nodev,noexec,relatime,blkio)
cgroup on /sys/fs/cgroup/pids type cgroup (rw,nosuid,nodev,noexec,relatime,pids)
systemd-1 on /proc/sys/fs/binfmt_misc type autofs (rw,relatime,fd=27,pgrp=1,timeout=0,minproto=5,maxproto=5,direct,pipe_ino=14774)
hugetlbfs on /dev/hugepages type hugetlbfs (rw,relatime,pagesize=2M)
debugfs on /sys/kernel/debug type debugfs (rw,relatime)
mqueue on /dev/mqueue type mqueue (rw,relatime)
sunrpc on /run/rpc_pipefs type rpc_pipefs (rw,relatime)
tmpfs on /tmp type tmpfs (rw,relatime)
/dev/sdd1 on /srv/dev-disk-by-label-SkumRASK type ext4 (rw,noexec,relatime,jqfmt=vfsv0,usrjquota=aquota.user,grpjquota=aquota.group)

mount

Disk /dev/sda: 111.8 GiB, 120034123776 bytes, 234441648 sectors
Disk model: GIGABYTE GP-GSTF
Units: sectors of 1 * 512 = 512 bytes
Sector size (logical/physical): 512 bytes / 512 bytes
I/O size (minimum/optimal): 512 bytes / 512 bytes
Disklabel type: dos
Disk identifier: 0xec79dd45

Device Boot Start End Sectors Size Id Type
/dev/sda1 * 2048 209348607 209346560 99.8G 83 Linux
/dev/sda2 209350654 234440703 25090050 12G 5 Extended
/dev/sda5 209350656 234440703 25090048 12G 82 Linux swap / Solaris

The primary GPT table is corrupt, but the backup appears OK, so that will be used.
Disk /dev/sdb: 3.7 TiB, 4000787030016 bytes, 7814037168 sectors
Disk model: HGST HDN724040AL
Units: sectors of 1 * 512 = 512 bytes
Sector size (logical/physical): 512 bytes / 4096 bytes
I/O size (minimum/optimal): 4096 bytes / 4096 bytes
Disklabel type: gpt
Disk identifier: 228F371D-6878-4EF2-9053-703F24F61CEB

Device Start End Sectors Size Type
/dev/sdb1 2048 7814037134 7814035087 3.7T Linux filesystem

Disk /dev/md127: 3.7 TiB, 4000652656640 bytes, 7813774720 sectors
Units: sectors of 1 * 512 = 512 bytes
Sector size (logical/physical): 512 bytes / 4096 bytes
I/O size (minimum/optimal): 4096 bytes / 4096 bytes

The primary GPT table is corrupt, but the backup appears OK, so that will be used.
Disk /dev/sdc: 3.7 TiB, 4000787030016 bytes, 7814037168 sectors
Disk model: HGST HDN724040AL
Units: sectors of 1 * 512 = 512 bytes
Sector size (logical/physical): 512 bytes / 4096 bytes
I/O size (minimum/optimal): 4096 bytes / 4096 bytes
Disklabel type: gpt
Disk identifier: DC419BEB-303A-47BA-8F05-1F47C2EEDD35

Device Start End Sectors Size Type
/dev/sdc1 2048 7814037134 7814035087 3.7T Linux filesystem

Disk /dev/sdd: 1.8 TiB, 2000398934016 bytes, 3907029168 sectors
Disk model: WDC WD20EFRX-68E
Units: sectors of 1 * 512 = 512 bytes
Sector size (logical/physical): 512 bytes / 4096 bytes
I/O size (minimum/optimal): 4096 bytes / 4096 bytes
Disklabel type: gpt
Disk identifier: 7CF39CA4-5B1E-4DEB-9C69-010A38B6F629

Device Start End Sectors Size Type
/dev/sdd1 2048 3907029134 3907027087 1.8T Linux filesystem

fdisk -l
Visa signatur

FD Meshify C -|- X570 AORUS ELITE -|- Ryzen 7 3700X -|- FD Celsius S24 -|- Crucial Ballistix Sport 32GB -|- Radeon R9 380X -|- WD Black SN750 1TB

Permalänk
Medlem

@Edvin-89: Har inte superbra koll på MD men allting ser korrekt ut, har du testat att boota den gamla installationen från USBn för att se om det funkar där?

Permalänk
Expertgissare
Skrivet av Xcorp:

@Edvin-89: Har inte superbra koll på MD men allting ser korrekt ut, har du testat att boota den gamla installationen från USBn för att se om det funkar där?

USB installationen blev korrupt, där av ominstallation på SSD istället. Så har tyvärr inte den möjligheten

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

FD Meshify C -|- X570 AORUS ELITE -|- Ryzen 7 3700X -|- FD Celsius S24 -|- Crucial Ballistix Sport 32GB -|- Radeon R9 380X -|- WD Black SN750 1TB