Kan inte söka i Windows 10?

Permalänk
Medlem
Visa signatur

WS: R7 5800X, 32GB, Suprim X 3080, Acer X38P+Acer XB271HU
FS: HPE ML110 Gen10 Xeon Silver, Qnap TS-h973AX ~100TB
NW: Fortigate, Ruckus, Zyxel XS1930HP 10Gb

Permalänk
Medlem

Har 1903, provade, det funkade.

Helt sjukt att det inte går att välja enbart lokal sökning. Eller än bättre, behöva aktivt välja icke lokalt.

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk

Nåt knas med uppdatering antagligen kör 1903 funkar fint

Visa signatur

Ryzen 5 3600|Asus X-470|32Gb DDR4|Asus 2060 Super
Ryzen 5 3600|ASRock B-450 itx|32Gb DDR4|2060FE
2xE5-2630v3|DL360G9|256Gb|8Tb|Server 2019|4 Windows 10 & 11 VM |
NES|SNES|N64|Wii|Switch|PsOne|PS1|PS2|PS3|PS4|PS5|Xbox|Xbox360s|Xbox One X|Xbox Series X|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xverminator:

Jag använde sökfunktionen senast igår och då fungerade det, men inte nu!

Tycker det är dumt att dom inte gjort sökfunktionen lokal först och främst.

Det kan man ändra med t.ex. O&O ShutUp10, plus en hel del andra saker.

Permalänk
Medlem

VAAAAAAAA? Jag har suttit på jobbet och försökt fixa det här problemet för länge. Det slutade upp med att jag laddade ner ett program som jag kunde söka i.

Jag insåg åtminstone hur beroende jag är av sökfunktionen.

Permalänk
Medlem

Har inte problemet i varken 1903 enterprise eller 1909 pro, men så har jag slagit ihjäl Cortana och övrigt onödigt skit med ShutUp10, så det kanske är därför jag slipper problemet?

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Moderator
Forumledare

Tjo!

Jag slog ihop två trådar med samma ämne, behold...One thread to rule them ALL *ondskefullt skratt*

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem
Skrivet av SCORPIUS:

Har 1903, provade, det funkade.

Helt sjukt att det inte går att välja enbart lokal sökning. Eller än bättre, behöva aktivt välja icke lokalt.

I och för sig, men det måste vara något mer grundläggande problem eftersom det inte ens fungerar i flygplansläge. Så korkat att det inte går att söka lokalt när datorn saknar uppkoppling tror jag inte ens att M$ avsett att det ska vara, vare sig Bing går att stänga av via en lätt tillgänglig inställning eller ej.

rättat tecken
Permalänk
Medlem

Hände på jobbdatorn i morse, hade dock inte tid att bränna på detta elände men nu finns det ju lösningar iaf!

Permalänk
Medlem

Inga problem här, har petat på inställningarna fram och tillbaka men det fungerar oavsett.
Jag har ett lokalt Windows-konto dock, har ni microsoft-konto som har detta problem?

Permalänk
Avstängd

Det var som sjutton, Windows 10 vid HTPC går ej att söka i men arbetsdatorn (båda har samma Windows 10) går att söka i.

Visa signatur

"Företagsboendeförmedlare" | Min Überkill Dator: Processor: Intel Pentium P5 66 Mhz OC | Moderkort: ASRock P4I65G | Minnen: 2st Samsung 128MB PC133 | Grafikkort: Canopus GeForce 256 DDR | Lagring: IBM 350 4,4 MB | Operativsystem: DOS/360 | Chassi: Mercury Full-Tower ATX Chassis |

Permalänk
Medlem
Skrivet av lundensaren:

@JeanC: Du ska skapa den RTFM

Hjälpte dock inte ändå

Permalänk
Avstängd

Utmärkt tillfälle att uppgradera lokal sökmotor.

https://www.voidtools.com/

Permalänk
Medlem

Och jag är "konspiratorisk" för att jag inte vill ha Win10 för att jag vill ha kontroll över hur min dator fungerar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av str8forthakill:

Inga problem här, har petat på inställningarna fram och tillbaka men det fungerar oavsett.
Jag har ett lokalt Windows-konto dock, har ni microsoft-konto som har detta problem?

Nej, lokalt.

Permalänk
Medlem

Registerdons-editeringen löser felet i 9/10 fall.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Även Win 10 Pro version: 1909 funkar inte sökfunktionen heller, funkade förut under dagen men inte nu.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 5600 | EVGA GeForce GTX 1070 8GB ACX 3.0 FTW | Fractal Design North Black TG | MSI MPG B550 Gaming Plus | Kingston Fury 32GB DDR4 3200MHz CL16 Beast | WD Black SN850X 1TB Gen 4 With Heatsink | EVGA SuperNOVA 750 G2 750W | Noctua NH-D15 | Windows 11 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av JeanC:

BingSearchEnabled finns inte ens för mig

Du lägger till den som ett dword med värde 0 (default)

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Moderator
Brons i quiz

Förklarar varför jag var tvungen att leta upp SIMCA manuellt när jag satt i datorsalen idag på campus

Visa signatur

Citera om du vill ha svar!
Tycker du om sidospår? :D Besök The Wiki Game
Har du fråga angående modereringen? PM till Moderatorerna eller Kontaktformulär

Permalänk
Medlem

Bra tips att stänga av Bing.

Ändra registernyckel och boota om så verkar det fungera som jag förväntar mig. Det verkar som om det dessutom blev betydligt bättre respons jämfört med tidigare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vzano:

Förklarar varför jag var tvungen att leta upp SIMCA manuellt när jag satt i datorsalen idag på campus

Trodde att alla Simca rostat bort för länge sedan...

Permalänk
Medlem

Snyggt!

Default inställningarna i Windows 10 verkar ju vara riktigt spot on!

https://superuser.com/questions/1522905/windows-10-search-not...

Rätt mycket PK-cred ändå att de har ett reg-värde som heter CortanaConsent

Visa signatur

Tower: ace Battle IV | CPU AMD Phenom II X2 BE unlocked 4cores@3,2GHz | RAM 8GB DDR2@800MHz | MB ASUS M4A785-M | GFK AMD Radeon HD 6850 1GB | HDD Kingston SSD Now 60GB (/) Seagate 2TB(/home) | OS Ubuntu 20.04 LTS
-Numera titulerad: "dator-hipster" då jag har en AMD GPU och dessutom kör Linux.

Permalänk
Inaktiv

Startade datorn idag efter jobbet och sök fungerar inte längre, fungerade som det ska igår.

Permalänk
Medlem

Är detta alltså ett fall av "servern är nere så du kan inte söka i din lokala dator"? Låter helt sinnessjukt.

Build 1809 framför mig och där fungerar det och har fungerat fint under dagen.

Visa signatur

i7-2700K 5GHz | 32GB DDR3-1600 | ASUS Maximus V Gene | GTX 980

Permalänk
Medlem
Skrivet av TechWolf:

Det kan man ändra med t.ex. O&O ShutUp10, plus en hel del andra saker.

Tack

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5700X 3,4GHz
Asus GeForce RTX 4070 Dual OC 12GB
Asus ROG Strix X570-E Gaming
G.Skill Trident Z Neo DDR4 3600MHz 32GB
Samsung 980 Pro Series 1TB

Permalänk

Jag hade samma problem. Gjorde som TechWolf skrev på första sidan och startade om så fungerade det fint igen.

Visa signatur

| i5 10600k@4,7 Ghz | AMD 6800 | 4Ghz RAM | 1 TB m.2 |

Permalänk
Medlem

Samma fel här, min laptop på jobbet kan ej söka, men min stationära hemma kan fortfarande.

Visa signatur

There is always a price to pay for convenient

Permalänk
Medlem

Haha. Otippat med något fel efter att man kört en Windows update? x)

Permalänk
Skrivet av pv2b:

I mitt fall gjorde det min dator typ oanvändbar. Sättet jag startar program på är att trycka på Win, skriva en del av programnamnet, och sedan enter.

Men visst, vi har alla olika arbetsflöden.

Samma här, kände mig helt utlåst, visste knappt hur jag skulle starta program

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av matthiask82:

Samma här, kände mig helt utlåst, visste knappt hur jag skulle starta program

Skickades från m.sweclockers.com

Haha, ja detta var lite wake up-call hur jag använder min dator. Att behöva skrolla i startmenyn för att starta/fästa ett program kändes väldigt trubbigt och användarfientligt!