Smart Watch, tips på köp.

Permalänk

Smart Watch, tips på köp.

Hallå någon som har bra erfarenhet med smart watch, och kan tips om någon?
Har en Pixel 2 telefon.

Önskan på krav:

- Bra batteri tid (gärna 1v.)
- om den är vattentät.
- Trackar sömn.
- är med i träningen.
- Ser meddelanden och kalendern från Google.

Budget straxt under 5000:-

Permalänk
Medlem

Tjena.

Är ingen expert så jag kommer bara tala av egen erfarenhet.
Fick en Samsung Galaxy Watch av frugan i julklapp och är riktigt nöjd.

- Batteriet håller för mig i minst 4 dagar ( Högsta ljusstyrka osv )
- Har duschat och badat med den utan problem, men vet inte vad den har för rating.
- Håller sig väldigt up to date med träning vare sig jag cyklar, går, springer osv.
- Man kan utan problem få upp det mesta när det kommer till notifikationer.

Nu har jag dock en galaxy s9+ som mobil så kan inte svara på hur bra allting fungerar på en pixel telefon. Men jag är nöjd med klockan och fungerar den bra till pixel 2 så är den värd att kolla på iaf.

Visa signatur

PC: I7 9700K @ 5 Ghz - Asus strix z390-f gaming - 32GB 3600mhz Gskill - KF2A RTX3080 - Samsung pro 1TB SSDx2
GEAR: Logitech G915 TCK - Logitech G Pro superlight - Logitech G PRO X - Samsung 240hz 32"

Permalänk
Medlem

Följer tråden då jag också börjat fundera på smartklocka då min analoga stannat.
Har en OnePlus 7 Pro, men antar att alla Android klockor fungerar bra.

Visa signatur

Corsair 7000D Airflow > 2x Alphacool NexXxus 420mm Rads > EK Quantum Kinetic TBE 300 >
AMD 5900X > Aorus X570 Master > G.Skill 32gb @ 3733mhz CL14 > 6900XT Liquid Devil Ultimate
Skärmar: > Acer 31,5" 2160p@144hz > 27" 1440p@60hz
Garaget.org > Ford Focus ST mk3 Stage 2

Permalänk
Medlem

Värt att nämna här är att OnePlus presenterar just en sådan produkt nästa vecka:
https://swedroid.se/oneplus-presenterar-sin-forsta-smartklock...

Visa signatur

Gammal gubbe

Permalänk
Medlem

Bytte för några veckor sedan från en Samsung Gear S3 till Amazfit GTR 2 och är väldigt nöjd. batteritiden är snudd på en vecka med always on display. Den mäter steg, träning, sömn och en massa annat. Den är vattentät och kostade 2k. Hade jag köpt nu idag så skulle jag ha köpt den billigare versionen som kostar 1400. Den har inte stöd för wifi, spara musik på telefonen men i övrigt är den likadan. kalendern från google verkar inte fungera dock syns notiser från den via telefonen om möten etc.

Visa signatur

i5-12600KF | Noctua NH-D15S Chromax Black | MSI MAG B660M | 64 GB G.Skill Trident Z | 3 * WD Black SN750 | Asus TUF OC RTX 3080 | Fractal Design Torrent | Corsair RM750W | Samsung Odyssey G9 49" |

Permalänk
Medlem

Jag har testat ett antal Android Wear klockor och ingen av dem har gått att köra en hel vecka utan laddning. Just nu har jag dumpat det och kör med en Fitbit Charge 4, men den är inte perfekt. Tror dock den löser de du har som krav och är väldigt mycket under din budget.

Skulle jag köpt en ny Android Wear klocka skulle jag kikat på Ticwatch Pro 3. Det är den enda Android Wear klockan med nya Snapdragon chipsetet (4100) och deras tidigare Ticwatch Pro, som jag har, håller faktiskt mer än de utlovade 3 dagarna på en laddning. Alternativt hade jag väntat in OnePlus klockan som @Näbbdjuret nämnde och spana in recensionerna.

Jag har som sagt bara testat olika Android Wear/Wear OS klockor (samt Fitbit). Det finns många alternativ på andra platformar som andra kan dela med sig sina erfarenheter ifrån.

Permalänk
Medlem

En Garmin Fenix 5/6/x

Permalänk
Medlem

Jag kör Garmin Forerunner 245 Music tillsammans med en OnePlus och är jättenöjd. Music-biten har jag inte använt så mycket (det är lite bökigt att synca och jag har inte hittat ett sätt att ändra uppspelningshastighet på klockan) men den fungerar.

Jag är väääldigt sugen på att uppgradera till en Fenix.

Visa signatur

:(){ :|:& };:

🏊🏻‍♂️   🚴🏻‍♂️   🏃🏻‍♂️   ☕

Permalänk

Jag köpte faktiskt en Suunto Baro 9, Kanske inte en Smart watch. Men j*vlar vad nöjd jag blev ändå.