Hur vet jag om denna skrivare stöder Mac samt Catalina?

Permalänk

Hur vet jag om denna skrivare stöder Mac samt Catalina?

Hejsan! = )

Jag tänkte köpa en billig skrivare som komplement till en jag redan har.

Hur som helst, jag är osäker på om den fungerar med Mac. Hur kan jag veta det?

Den heter Canon Pixma TS205.

Mvh!

Permalänk
Medlem

@MasterChiefSolidSnake:
En snabb sökning på hos Canon gav följande info:
Kolla denna länk

Visa signatur

Sometimes you can't pay it back, so you just have to pay it forward.

Permalänk
Medlem

Man kan exempelvis kolla hos tillverkaren, i det här fallet här och då hittar man följande information:

This product is compatible with the operating system selected using AirPrint only - a driver is not required.

Visa signatur

Ryzen 3700X | Asus X570-F | 32GB Kingston Fury Renegade | RX 7800 XT | Fractal Design R6C | Noctua NH-D15 | Corsair RM650x | 6TB SSD av varierad kvalisort | Asus VG279QM | Ducky One 2 | CM MM720

Permalänk
Skrivet av Farsan Baloo:

@MasterChiefSolidSnake:
En snabb sökning på hos Canon gav följande info:
Kolla denna länk

Skrivet av twit:

Man kan exempelvis kolla hos tillverkaren, i det här fallet här och då hittar man följande information:

This product is compatible with the operating system selected using AirPrint only - a driver is not required.

Jag hittade också den sidan och den beskrivningen, men jag fattar inte vad de säger.
Hur ansluter jag?
Krävs det wifi emellan?
Jag vill helst kunna ansluta med kabel.

Permalänk
Medlem

@MasterChiefSolidSnake:

Enligt Canon och deras specifikation kopplas skrivaren in via USB till datorn, både för Pc och Mac.

Edit: Skrivaren har ingen Wifi. På en Mac tolkar jag det som att du får dela ut skrivaren via datorn som den är kopplad till. Har du tillgång till en trådlös router eller något liknande kan du använda t.ex. en iPhone för att skriva ut på skrivaren. Lite bökigt, men det beror ju på hur enkelt du vill ha det.

Lagt till info om wifi
Visa signatur

Sometimes you can't pay it back, so you just have to pay it forward.

Permalänk
Skrivet av Farsan Baloo:

@MasterChiefSolidSnake:

Enligt Canon och deras specifikation kopplas skrivaren in via USB till datorn, både för Pc och Mac.

Jag kan alltså använda skrivaren med min mac utan router, internet eller annat trådlöst?

Edit: Skrivaren har ingen Wifi. På en Mac tolkar jag det som att du får dela ut skrivaren via datorn som den är kopplad till. Har du tillgång till en trådlös router eller något liknande kan du använda t.ex. en iPhone för att skriva ut på skrivaren. Lite bökigt, men det beror ju på hur enkelt du vill ha det.

Jag kan alltså använda skrivaren med min mac utan router, internet eller annat trådlöst?
Jag behöver kunna printa på språng utan tillgång till internet med bara min laptop och skrivaren.
Fortfarande förvirrad om det går eller inte.
Fattade inte om du ändrade dig med "Edit" eller om du kompletterade ditt svar.

Tack!
MVH!

Permalänk

Hittade detta i instruktionsboken.
Tror det betyder att jag kan skriva ut med endast sladden från min macbook.
Sid 107
http://gdlp01.c-wss.com/gds/1/0300029421/01/TS200ser_OnlineMa...

Permalänk
Medlem

@MasterChiefSolidSnake:
Beklagar att jag var lite otydlig. Ja, du behöver USB-kabeln inkopplad i laptopen för att kunna skriva ut. Ingen tillgång till internet för det krävs.

Förtydligande:
Skrivaren saknar Wifi (trådlös funktion) och det går med andra ord inte att skriva ut trådlöst till skrivaren.

För att kunna skriva ut trådlöst t.ex. från en telefon eller laptop behöver den skrivaren du tittat på vara kopplad med USB-kabeln till en dator eller nåt annat som kan dela ut skrivaren trådlöst där du befinner dig. Även här är det inget krav på internetåtkomst.

Hoppas detta bringade lite klarhet för dig. Annars är det bara fråga Det finns inga dumma frågor - bara dumma svar

Visa signatur

Sometimes you can't pay it back, so you just have to pay it forward.