Mobil med totalt död touch

Permalänk
Medlem

Mobil med totalt död touch

Jag dammade av min gamla Xperia Z3 med avsikten att sätta upp den som time lapse kamera men till min besvikelse insåg jag att touchen är helt oresponsiv. (Skärmen är bytt en gång för några år sedan av Sony via nåt mindre företag)

Min fundering nu är om det finns nåt lätt sätt att fixa den eller om jag kanske bör plocka isär den med förhoppning om att hitta en kontakt som inte är helt 100.

En annan idé vore att köra någon annan programvara som inte nyttjar touch och styra via usb-tangentbord eller nätverksanslutning, men jag har ingen tidigare erfarenhet av den typen av projekt.

Alla idéer eller förslag mottages gärna. Skulle det va så att jag råkar döda den helt så gör det inget, hade ändå glömt bort att jag hade den.

Permalänk
Medlem

Du kan köpa en usb otg adapter för några kronor (är väl en av få gånger wish kan vara ett alternativ) . Bara att koppla in en mus eller tangentbord (kanske går att köra en hub) använda
Det är i princip en vanlig micro USB till USB adapter med annan anslutning på otg pinnen. Kanske går med en vanlig adapter men det har jag aldrig testat

Visa signatur

Speldator: Ryzen 5800x3d | Asus B550m TUF Gaming Wi-Fi | G.Skill TridentZ Neo 2x16GB 3600MHz CL16 (hynix djr) | In Win 301 | Scythe Fuma 2 I Asus RTX 3070 Dual OC | Seasonic GX750 | Lots of unicorn vomit Laptop: Thinkpad E14 G2 4700U Kringutrustning: Cooler master Quickfire TK MX-Brown | Sennheiser HD598cs | Sony WH1000XM3 | Logitech G900 | ASUS PB278QR | Rift CV1 | Audio Pro Addon T14