Kan inte öppna data på mobilen efter Windowsuppdatering.

Permalänk
Medlem

Kan inte öppna data på mobilen efter Windowsuppdatering.

Uppdaterade Windows till Version 1909 för en månad sedan, och har nu upptäckt att jag inte längre kan hitta min mobil på utforskaren när jag kopplar in den = Mobilen håller mina julbilder gisslan.

Datorn och mobilen "hittar" varandra (får reaktioner från båda när dom kopplas ihop) men sen händer inte mer, förutom att jag efter en liten stund får ett felmeddelande på mobilen: Den anslutna enheten kan inte öppna data på den här enheten. Återanslut USB-kabeln och försök igen".

Har testat följande:
- Testat med annan USB-kabel och olika ingångar.
- Testat koppla in mobilen i en annan dator och där hittades den direkt.
- Installerat Windows Mediapack ifall den försvann i uppdatering.
- Ominstallerat Samsungs drivrutiner på Windows.
- USB står på "filöverföring" i mobilen.

Och nu har jag slut på idéer. Hjälp!

Edit: Gäller en Samsung A7 f.ö.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem

Hur ser det ut i enhetshanteraren när du kopplat in och satt på filöverföring?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd

Det kan vara en så sjuk sak att du måste göra något i regedit. Jag fick ett liknande problem med HTC One A9 för flera månader sedan i och med en Win10 uppdatering. Då var lösningen att ändra ett ställe i regedit för att det helt plötsligt skulle fungera och har fungerat sedan dess trots nya uppdateringar. Detta var nog för ett halvår skulle jag tro.

Googla attans på din exakta mobilmodell och exakta windows-uppdatering och att du ej kmr åt filerna i mobilen. Det var det jag fick göra för min modell och min version som bugga eller vad man ska säga. Förhoppningsvis har andra redan löst problemet om det verkar ha varit för en månad sedan. Värsta fall är att göra mobilen till en tillfällig FTP-server och bara hämta filerna på så vis.

Visa signatur

"Företagsboendeförmedlare" | Min Überkill Dator: Processor: Intel Pentium P5 66 Mhz OC | Moderkort: ASRock P4I65G | Minnen: 2st Samsung 128MB PC133 | Grafikkort: Canopus GeForce 256 DDR | Lagring: IBM 350 4,4 MB | Operativsystem: DOS/360 | Chassi: Mercury Full-Tower ATX Chassis |