Bilder på ditt senaste inköp (2020) [inga produktbilder]

Permalänk
Medlem

Tröttnade på att släpa in större paket för hand så införskaffade mig en smidig ihopfällbar säckkärra att ha i bilen. Den tar ingen plats, fäller ut sig på 3 sekunder och tar 60 kg. Jag är helnöjd!

https://www.jula.se/catalog/bygg-och-farg/forvaring/karror-oc...

Permalänk
Medlem

Börjar komma lite delar till kylningen. Nu gäller det att få tummen ut och få bort de gamla pumparna i kyltornen (Reserator 1 v2). Då nickeln på cpu-blocket från EK börjat släppa efter många års trogen tjänst blev jag tvungen att köpa ett nytt. Koppar och aluminium är ju inte någon bra kombination.

Alphacool VPP655 - G1/4 inkl Eisdecke D5 Plexi

HEATKILLER® IV PRO AM4 ready ACRYL

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Shure SE846 för 9k. Totalt älskar dessa! <3 Gick från Shure SE425 som jag använde tidigare när jag går utanför dörren.

Visa signatur

|Chassi Fractal Design North |CPU 7800X3D |Moderkort ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI
|RAM Kingston HyperX 32 GB |GPU Gigabyte RTX 3070 Eagle
|SSD Seagate FireCuda 510 2 TB NVMe |SSD Kingston Fury Renegade 2 TB NVMe
|PSU Corsair RM750e

Permalänk
Medlem

Köksbös! Scanpan till vänster, Fissler på "grytan" och Lodge på lilla stekpannan.. Nu ska man bara lära sig laga mat också.

Visa signatur

"Some poor, phoneless fool is probably sitting next to a waterfall somewhere, totally unaware of how angry and scared he's supposed to be." - Duncan Trussell

Permalänk
Medlem

@gibbon_: har du installerat en spis i badrummet? haha

Permalänk
Medlem

@headphoneninja: haha rätt sjyst med en spegel där ändå..

Visa signatur

"Some poor, phoneless fool is probably sitting next to a waterfall somewhere, totally unaware of how angry and scared he's supposed to be." - Duncan Trussell

Permalänk
Expertgissare
Skrivet av headphoneninja:

@gibbon_: har du installerat en spis i badrummet? haha

Av att dömma vilken typ av eluttag det sitter i spegeln så ser det inte ut att vara en svensk standard, så vem vet, där kanske det är fullt normalt

Visa signatur

FD Meshify C -|- X570 AORUS ELITE -|- Ryzen 7 3700X -|- FD Celsius S24 -|- Crucial Ballistix Sport 32GB -|- Radeon R9 380X -|- WD Black SN750 1TB

Permalänk
Föredetting

Fett med dubbla telefonjack med dedikerade brytare vid gashällen ju.

Visa signatur

Internet of Things. Translation: Anything that connects to the internet, no matter how useless nor how much of a security risk it poses.

Permalänk
Medlem

Gasarm till skärmen, och en soundbar till datorn!

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D
Asus TUF 4080
HyperX 32GB DDR5 6000MHz
WD SN850 1TB
Alienware 34" QD-OLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av tjobbo:

Gasarm till skärmen, och en soundbar till datorn!

https://i.imgur.com/kNApYzW.jpg

Vad är det för soundbar? Ser lagom stor ut nämligen och har letat lite efter en sådan.

Visa signatur

Desktop: Moderkort: ASUS STRIX B350-I Gaming | CPU: AMD R7 3700X | RAM: 2x16GB Corsair 3600MHz CL16 | GFX: Radeon RX 6950 XT Red Devil | OS: Windows 11 Pro x64 | Monitor: ASUS PG279Q & ASUS PB278Q

Notebook: ASUS UX482EG i7-1165G7 / 32 GB / 1 TB
Nintendo Switch/New 3DS XL - 1006-2151-2466

Permalänk
Medlem
Skrivet av Taskman:

Vad är det för soundbar? Ser lagom stor ut nämligen och har letat lite efter en sådan.

https://www.netonnet.se/art/ljud-bild/hogtalare/soundbar/sams... Ingen värsting, men duger när jag inte orkar ha på mig lurarna

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D
Asus TUF 4080
HyperX 32GB DDR5 6000MHz
WD SN850 1TB
Alienware 34" QD-OLED

Permalänk
Medlem

Efter att ha gått igenom 2 par vans slip ins genom åren, som max hållt 1½ år eller mindre....trots pedantisk användande, så tröttnade jag. Så det fick bli ett par ECCO istället, har endast hört gott om märket så förhoppningsvis avspeglar kvalitén sig i prislappen.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av RVX:

Efter att ha gått igenom 2 par vans slip ins genom åren, som max hållt 1½ år eller mindre....trots pedantisk användande, så tröttnade jag. Så det fick bli ett par ECCO istället, har endast hört gott om märket så förhoppningsvis avspeglar kvalitén sig i prislappen.
https://i.imgur.com/zwPYOnU.jpg

1½ år är väl inte dåligt för ett par tygskor, beror ju förstås på hur mycket man använder dem, men oftare än så tror jag de flesta som använder tygskor måste byta ut dem faktiskt. Skor slits ju mycket av naturliga skäl.

Har läst om folk som haft otur med Eccos kvalité också, t.ex. att sulorna blir smulor efter ett år. Gäller säkert inte alla Ecco-skor, är väl som med alla märken att det finns både bra och dåliga produkter. Hoppas dina håller bra och att du slipper skavsår.

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bakgrund:

1½ år är väl inte dåligt för ett par tygskor, beror ju förstås på hur mycket man använder dem, men oftare än så tror jag de flesta som använder tygskor måste byta ut dem faktiskt. Skor slits ju mycket av naturliga skäl.

Har läst om folk som haft otur med Eccos kvalité också, t.ex. att sulorna blir smulor efter ett år. Gäller säkert inte alla Ecco-skor, är väl som med alla märken att det finns både bra och dåliga produkter. Hoppas dina håller bra och att du slipper skavsår.

https://www.youtube.com/watch?v=I7fSt8i_DAI

Nothing lasts forever så klart, känner dock att efter den tiden så är dom verkligen på sista strängen. Förra paret hade jag lyckats borrat hål i hälen på vänsterdojan, dvs det var bara ett tunt gummiliknande material som döljde hålet utifrån.

Ingen tillverkare är så klart fläckfri, har faktiskt sett videon du länkade till innan. Dock väger det positiva jag hört om dom över rejält.
Tack 👟👍

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av RVX:

Efter att ha gått igenom 2 par vans slip ins genom åren, som max hållt 1½ år eller mindre....trots pedantisk användande, så tröttnade jag. Så det fick bli ett par ECCO istället, har endast hört gott om märket så förhoppningsvis avspeglar kvalitén sig i prislappen.
https://i.imgur.com/zwPYOnU.jpg

Kvalitet kostar. Så klart kommer skor för 1000kr att gå sönder, speciellt om du använder de dagligen. Skor är mer eller mindre slitvaror. Det går att underhålla skor, men ingenting varar för evigt. Om du vill ha bättre kvalitet, så får du nog kolla på ett par skor i en högre prisklass. Mina Versace har hållit i fyra år.

Visa signatur

It’s more fun to compute.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dreijer:

Kvalitet kostar. Så klart kommer skor för 1000kr att gå sönder, speciellt om du använder de dagligen. Skor är mer eller mindre slitvaror. Det går att underhålla skor, men ingenting varar för evigt. Om du vill ha bättre kvalitet, så får du nog kolla på ett par skor i en högre prisklass. Mina Versace har hållit i fyra år.

Så klart kvalitet kostar, likaså är ju skor slitvaror och kommer ju för eller senare gå sönder. Är ju oundvikligt. Hade dock ett par vinterkängor från Helly Hansen (knaster hette modellen) som jag fick slänga nu efter senaste fjällturen, har haft dom sedan 2005. Dom hade överlevt varenda vinter och några höstsäsonger, var ju främst vinterkängor. Men dom höll nåt djävulusiskt bra.
Dessa är inte tänkt för dagligt användande, utan mer sommarmånaderna, eventuellt vår.
Dessa är väl egentligen i nån mellanklass om ska kan kalla det så, inte billigaste...men samtidigt långt ifrån dom dyraste. Ett kliv uppåt från mina Vans är jag däremot säker på att dom är. Men det får ju tiden utvisa

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av RVX:

Så klart kvalitet kostar, likaså är ju skor slitvaror och kommer ju för eller senare gå sönder. Är ju oundvikligt. Hade dock ett par vinterkängor från Helly Hansen (knaster hette modellen) som jag fick slänga nu efter senaste fjällturen, har haft dom sedan 2005. Dom hade överlevt varenda vinter och några höstsäsonger, var ju främst vinterkängor. Men dom höll nåt djävulusiskt bra.
Dessa är inte tänkt för dagligt användande, utan mer sommarmånaderna, eventuellt vår.
Dessa är väl egentligen i nån mellanklass om ska kan kalla det så, inte billigaste...men samtidigt långt ifrån dom dyraste. Ett kliv uppåt från mina Vans är jag däremot säker på att dom är. Men det får ju tiden utvisa

Jo, visserligen är det så. Men å andra sidan kan du köpa fyra par Vans för kanske 2500kr som håller dig ett par år.

Visa signatur

It’s more fun to compute.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dreijer:

Jo, visserligen är det så. Men å andra sidan kan du köpa fyra par Vans för kanske 2500kr som håller dig ett par år.

För det priset jag gav hade jag kunnat köpa 4st för dryga 2500:-
Men å andra sidan är jag endast i behov av ett par skor för tillfället.

Sen är det ju intressant att testa nåt nytt, det är ju hela anledningen.
Jag hade hört flertalet kollegor ex och läst runt lite, att dom upplever att deras Ecco's håller bra många år. Sen exakt hur länge dessa kommer hålla vet jag inte, ingen. Blir det så att dom skulle bara hålla en sommar eller liknande är det ju bara att leta runt efter nåt nytt.
Time will tell helt enkelt

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Fräscht. Inget bättre än att glida på en bräda längs Gotlands kust.

Permalänk
Medlem
Skrivet av RVX:

För det priset jag gav hade jag kunnat köpa 4st för dryga 2500:-
Men å andra sidan är jag endast i behov av ett par skor för tillfället.

Sen är det ju intressant att testa nåt nytt, det är ju hela anledningen.
Jag hade hört flertalet kollegor ex och läst runt lite, att dom upplever att deras Ecco's håller bra många år. Sen exakt hur länge dessa kommer hålla vet jag inte, ingen. Blir det så att dom skulle bara hålla en sommar eller liknande är det ju bara att leta runt efter nåt nytt.
Time will tell helt enkelt

ecco använder en polyurethane skumblandning i sina sulor, dessa är mycket bekväma, väger lätt och har bra grepp samt färgar inte av sig så lätt på diverse golvytor. ecco har ju länge haft en stark dominans inom just arbetsskor inomhus. Tyvärr så pågår hela tiden en kemisk process vid ytan där urethane molekyler gradvis separerar med polyethylene molekylerna och denna process i kontakt med fuktig luft gör att det blir sprickbildning som tar sig in i materialet och gör det smuligt som en sörja tjära. Denna process saktas ned betydligt om man hela tiden använder sina skor då man då pressar ut eventuell fukt vid ytan och gör att skorna håller uppåt 5-6 år vid daglig användning som arbetsskor. Vid säsongsbetonade utomhusskor där man förvarar skorna oanvända i garderoben 6 månader om året så åldras de betydligt snabbare. De kan i fuktig miljö vara slut redan inom 1-2 år.

Visa signatur

Nuvarande dator: CPU: Core i5 2500K @ 3.7GHz, CPU kylare: Zalman CNPS12X, GPU: Zotac GTX560Ti 2048MB, Moderkort: ASRock Z68 Extreme 3 Gen3, Minne: Corsair Vengeance LP 1600MHz (4X4GB)16GB Kit, Lagring: Samsung 840 EVO 250GB SSD, Western Digital Caviar Black 64MB Cache 1TB, Seagate Barracuda 256MB cache 2TB, Seagate Barrracuda 256MB cache 4TB Optisk läsare: DVD Brännare Sony Optiarc AD-7280S, Ljudkort: Asus Xonar DG, Chassi: HafX 942 Nvidia Edition, Nätaggregat: Corsair TX650 v1 650 Watt, OS Windows 10 Pro Svensk Version

Permalänk
Medlem

När nu inte 3900XT levererade, så får man köpa lite riktiga prylar med REJÄLT med ARM-KRAFT under huven!

...ska bli en docker swarm tänkte jag för diverse, gillar dessa små krabater och måste nu köra 64-bit Ubuntu när @yoshman visat att de går än snabbare då...

Visa signatur

Dator: Mac

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dreijer:

Kvalitet kostar. Så klart kommer skor för 1000kr att gå sönder, speciellt om du använder de dagligen. Skor är mer eller mindre slitvaror. Det går att underhålla skor, men ingenting varar för evigt. Om du vill ha bättre kvalitet, så får du nog kolla på ett par skor i en högre prisklass. Mina Versace har hållit i fyra år.

Jodå, brukar köpa ett par Reebok GTX för ca 400 - 600 kr på Intersport eller Stadium vart 3:e eller 4:e år ungefär.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Joakim Ågren:

ecco använder en polyurethane skumblandning i sina sulor, dessa är mycket bekväma, väger lätt och har bra grepp samt färgar inte av sig så lätt på diverse golvytor. ecco har ju länge haft en stark dominans inom just arbetsskor inomhus. Tyvärr så pågår hela tiden en kemisk process vid ytan där urethane molekyler gradvis separerar med polyethylene molekylerna och denna process i kontakt med fuktig luft gör att det blir sprickbildning som tar sig in i materialet och gör det smuligt som en sörja tjära. Denna process saktas ned betydligt om man hela tiden använder sina skor då man då pressar ut eventuell fukt vid ytan och gör att skorna håller uppåt 5-6 år vid daglig användning som arbetsskor. Vid säsongsbetonade utomhusskor där man förvarar skorna oanvända i garderoben 6 månader om året så åldras de betydligt snabbare. De kan i fuktig miljö vara slut redan inom 1-2 år.

Tack för tipset. Brukar inte gömma undan skor efter säsong, utan dom brukar jämt förvaras i rumstemperatur i skohyllan.
Tack för infon 👍

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Fick några (förhoppningsvis goda) flaskor idag, fint gömda.

Dold text

Ska bli riktigt intressant att testa dessa, vid ett lite finare tillfälle så klart som den cola nörd man är 🤓 synd dock att man i dagsläget är tvungen att importera dom.

Edit. Minuspoäng till mig själv för att jag inte lyckades med № ordningen.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Lite nya Zulu- och Nato-band till min Tissot. Svårt att hitta i 24mm bara...

Det längst till höger är svart likt det vänstra, det är ljuset som får det att se blåaktigt ut

Visa signatur

Ryzen 7600X - Geforce RTX 4080 - Custom Loop - Samsung 34" Ultra Wide
Intel i7 9700K - Radeon VII

Permalänk
Medlem
Skrivet av RVX:

Fick några (förhoppningsvis goda) flaskor idag, fint gömda.
https://i.imgur.com/9eBEaYz.jpg?1
https://i.imgur.com/q6aJ6Qd.jpg

Ska bli riktigt intressant att testa dessa, vid ett lite finare tillfälle så klart som den cola nörd man är 🤓 synd dock att man i dagsläget är tvungen att importera dom.

Edit. Minuspoäng till mig själv för att jag inte lyckades med № ordningen.

Var importerar man och vad kostar det?

Visa signatur

| CPU: Intel 11900K | GPU: ASUS RTX 3080 OC | Moderkort: Asus Prime Z590-A | RAM: Corsair LPX 32GB@3600MHz | CPU-Kylare: Noctua NH-U12A | Primär SSD: Samsung 970 Evo Plus 2TB | Sekundär SSD: Samsung 860 EVO 1TB | Ljudkort: Asus Xonar Essence STX | Nätaggregat: Corsair RM850x v2 Chassi: Fractal Design Define 7 Compact | Kringutrustning: LG UltraGear 27GL850, Dell U2412M, Ducky One 2 Mini, Filco Majestouch 2 TKL, Filco Majestouch 2, Logitech G Pro X Superlight, Sennheiser HD650

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jeddan:

Var importerar man och vad kostar det?

eBay skulle jag tro är den enklaste källan, var där jag skaffade mina. Speciellt billigt är det inte, jag gav dryga 260:- för alla. Så dryga 65:- för en liten flaska om man hittar dom billigt är väl vad det landar på.
Men ska bli kul att testa 🙂

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Det bästa med att bara samla spel är att det till slut så hamnar ett spel i handen som förvånar en och kan inte sluta spela spelet (Yoku's Island Express)

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Visa signatur

💻GPD WIN 1 Portable "3DFX" | 💻 CATICORN (22")Lappy | 💻Compaq Armada 1592 DT | 💻Thinkpad x240 Linux Mint |
🖥️Desktop | i9 10850k | Kraken X53 CPU |Trident Z 4000MHz 32GB RAM | PALIT RTX 3090 | BYKSKI AIO WC GPU | 3x NVME | 2x SSD | Kolink Stronghold Overseer |
💻IBM Thinkpad T42 | 32GB IDE SSD | 128MB RAM | Radeon 7500 | 14" |
Länk till över 20 års Egenkomponerad Musik

Permalänk
Hedersmedlem

Råkade bli med Apple Watch Series 5 och ett par Airpods gen 2 idag när jag tänkte ge iOS en ärlig chans. So far so good!

Visa signatur

Går det bra, eller går det som vanligt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av RVX:

Fick några (förhoppningsvis goda) flaskor idag, fint gömda.

Ska bli riktigt intressant att testa dessa, vid ett lite finare tillfälle så klart som den cola nörd man är 🤓 synd dock att man i dagsläget är tvungen att importera dom.

Edit. Minuspoäng till mig själv för att jag inte lyckades med № ordningen.

Men det är väl dom med kokain i? Lätt prisvärt då.