SK Hynix avtäcker 128-lagers NVMe SSD-enheter under CES

Permalänk
Melding Plague

SK Hynix avtäcker 128-lagers NVMe SSD-enheter under CES

SSD-enheter med över 100 lager minnesceller per krets tar fart ordentligt under 2020, och SK Hynix står beredda att presentera nya produkter under CES.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Vad innebär 4D NAND? Vilken är den fjärde dimensionen man syftar på?

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D CO + 2133 MHz FCLK GPU: Sapphire RX 7900 XT Pulse OC
RAM: Corsair 2x16GB 6000 MT/s CL30 (Hynix) BZ subtimings
MB: ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI SSD: Kingston KC3000 2TB PSU: Corsair RM850x

Permalänk
Medlem
Skrivet av Arzei:

Vad innebär 4D NAND? Vilken är den fjärde dimensionen man syftar på?

Marknadsföring om jag inte minns fel? Höjd, bredd, djup, och marknadsföring

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Lyxfällan 🎮

@Arzei: som det står beskrivet i artikeln, med 3D NAND staplas bara minnescellerna på höjd medan tillhörande kretsar placeras bredvid staplarna. Med 4D NAND staplas även kretsarna på höjden med minnescellerna. Det handlar med andra ord inte om fyra dimensioner, utan en metod för att särskilja tekniken från 3D NAND

Visa signatur

"We're with the press, hired geeks!"
Raoul Duke, Fear n' Loathing in Las Vegas

Permalänk
Medlem

4D är grymt bra. När cellerna blivit slitna så är det bara att backa längs tidsaxeln.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av mkk:

4D är grymt bra. När cellerna blivit slitna så är det bara att backa längs tidsaxeln.

Och dessutom får man ju inbyggd backup och versionshistorik på allt! Definitivt ett köp för mig.

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.