Permalänk
Medlem

fps problem

Hej!
har nu under de senaste två dagarna märkt att min fps på csgo har legat runt 50-100 fps, i vanliga fall brukar den ligga på 140+
i datorn har jag ett 970 i5 4690k 16gb ram så tycker att det känns konstigt att det ligger så lågt, har provar att ställa in upplösningen på så lågt som möjligt utan effekt.
Vet inte om detta påverkar men har köpt nytt headset o tangent bort, logitech g935 g513, kändes som att min fps blev sämer när jag laddade ner Locgitech G Hub
Uppskattar snabba svar MVH Valdemar

Visa signatur

i5 4690k gtx970 16gb ram

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av V-M4R:

kändes som att min fps blev sämer när jag laddade ner Locgitech G Hub

Då är frågan: vad händer om du tar bort det här programmet igen?

Permalänk
Medlem

@Andreaz1: blev lite bättre men min fps blev inte den samma som den var innan, kan det knsk ha att göra med den nya operation som kom ut?

Visa signatur

i5 4690k gtx970 16gb ram

Permalänk

Hej. Ditt system borde ge dig betydligt högre fps i csgo. Hur är temperaturerna på cpu?

Visa signatur

9600k gtx 1080

Permalänk
Medlem

Låter som att du har bakgrundsprocesser och liknande som segar ner datorn. Vad ligger igång förutom spelen?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@professorsnö: står 68 grader i speccy, står att cpun anvaänds till 58% i taskmanegern

Visa signatur

i5 4690k gtx970 16gb ram

Permalänk
Medlem

@medbor: har igång discord spotify och cs i det här fallet, kanske google crome med

Visa signatur

i5 4690k gtx970 16gb ram

Permalänk
Medlem

Jo men alla bakgrundsprocesser, hur många tjänster (services) och processer om du kollar aktivitetshanteraren?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@medbor: står att det är 72 nu, ska kanske röja upp lite där hahaha

Visa signatur

i5 4690k gtx970 16gb ram

Permalänk

vad kör du för settings?

Visa signatur

9600k gtx 1080

Permalänk
Medlem

@professorsnö: kör på 4:3 stretch 1280x1024 sen är resterande på medium eller low

Visa signatur

i5 4690k gtx970 16gb ram

Permalänk
Skrivet av V-M4R:

@professorsnö: kör på 4:3 stretch 1280x1024 sen är resterande på medium eller low

skumt att din fps är så låg.. du borde ligga på 200+. har en rigg här hemma med sämre specs och ligger på 200+ i 1080p

Visa signatur

9600k gtx 1080

Permalänk
Medlem

@professorsnö: ja jag vet, har du någon ide på vad man kan göra åt saken utan att uppgradera moderkort o cpu

Visa signatur

i5 4690k gtx970 16gb ram

Permalänk

@V-M4R: ingen aning faktiskt. gör en clean install på allt och börja om kanske. svårt att säga

Visa signatur

9600k gtx 1080

Permalänk
Medlem

@professorsnö: blåsa datorn på allt eller bara prova installera om cs? har riktigt segt internet så kommer ta minst en dag att ladda ner de som jag har nu igen. Kan det vara så att någon del i datorn börjar bli trött?

Visa signatur

i5 4690k gtx970 16gb ram

Permalänk

@V-M4R: som sagt är dina specs tillräckligt bra för att spela csgo. prova installera om cs ifall det tar för lång tid med hela windows. kör allting på low och glöm inte ha igång multicore rendering

Visa signatur

9600k gtx 1080

Permalänk
Skrivet av V-M4R:

@professorsnö: blåsa datorn på allt eller bara prova installera om cs? har riktigt segt internet så kommer ta minst en dag att ladda ner de som jag har nu igen. Kan det vara så att någon del i datorn börjar bli trött?

kan du visa mig vilka settings du har just nu?

Visa signatur

9600k gtx 1080

Permalänk
Medlem

@professorsnö: märkte nu när jag kom hem o kollade mina setings att jag hade stängt av multicore så satte på det, fps ligger nu runt 120-200 beroende map och var jag befinner mig

Visa signatur

i5 4690k gtx970 16gb ram