Permalänk
Medlem
Skrivet av Fenix:

Nån som länkat till nm igen med dagens fynd.. är det nån som beställt från butiken?

Jag beställde två st 1TB SSD för några dagar sedan. Fick meddelande om att försändelsen skickats 29 augusti. SpårningsID'et som jag fått fungerar inte - DHL hittar ingen sådan leverans. Jag skickade meddelande till deras kundtjänst i morse, hittills inget svar.

Kollar man omdömen på prisjakt nu så ser man att det verkar vara många som är drabbade av samma sak.
När jag beställde såg det helt OK ut på prisjakts omdömessida.

Betalade via Klarna och har kontaktat dem för att se vad som kan göras. De bad mig skicka ännu ett meddelande och vänta c:a 1 vecka. Om inget sker efter det, så kommer Klarna att hjälpa till att bestrida ärendet.

Det kan ju vara så att de har problem med att leverera på tid om det är många som har beställt. Å andra sidan förklarar det inte ett spårningsnummer som inte fungerar.
Återkommer med uppdatering senast om en vecka.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JoeSun:

Jag beställde två st 1TB SSD för några dagar sedan. Fick meddelande om att försändelsen skickats 29 augusti. SpårningsID'et som jag fått fungerar inte - DHL hittar ingen sådan leverans. Jag skickade meddelande till deras kundtjänst i morse, hittills inget svar.

Kollar man omdömen på prisjakt nu så ser man att det verkar vara många som är drabbade av samma sak.
När jag beställde såg det helt OK ut på prisjakts omdömessida.

Betalade via Klarna och har kontaktat dem för att se vad som kan göras. De bad mig skicka ännu ett meddelande och vänta c:a 1 vecka. Om inget sker efter det, så kommer Klarna att hjälpa till att bestrida ärendet.

Det kan ju vara så att de har problem med att leverera på tid om det är många som har beställt. Å andra sidan förklarar det inte ett spårningsnummer som inte fungerar.
Återkommer med uppdatering senast om en vecka.

OK, får hoppas att det löser sig

Visa signatur

GUD VÄLSIGNE DIG!
Ryzen 7 5700X3D - 64Gb DDR4 - RTX2060 - Coolermaster Stacker
---------------------------- www.roaddogs.se ------------------------
------- Bofors Interstellar - A Star Citizen Corporation --------
---------------------------------- Twitch ---------------------------------

Permalänk
Medlem
Skrivet av JoeSun:

Jag beställde två st 1TB SSD för några dagar sedan. Fick meddelande om att försändelsen skickats 29 augusti. SpårningsID'et som jag fått fungerar inte - DHL hittar ingen sådan leverans. Jag skickade meddelande till deras kundtjänst i morse, hittills inget svar.

Kollar man omdömen på prisjakt nu så ser man att det verkar vara många som är drabbade av samma sak.
När jag beställde såg det helt OK ut på prisjakts omdömessida.

Betalade via Klarna och har kontaktat dem för att se vad som kan göras. De bad mig skicka ännu ett meddelande och vänta c:a 1 vecka. Om inget sker efter det, så kommer Klarna att hjälpa till att bestrida ärendet.

Det kan ju vara så att de har problem med att leverera på tid om det är många som har beställt. Å andra sidan förklarar det inte ett spårningsnummer som inte fungerar.
Återkommer med uppdatering senast om en vecka.

Har exakt samma problem som du beställde en telefon från dem förra veckan inget svar från dem det ända är "dem har skickat ut orden " men när man kollar på numret står det att en order är gjord men att företag inte lämnat packet till DHL. När jag kollade igenom på Prisjakt så fattar man att något har gått helt snett.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Reyintaz:

Känns som en tramssida.
Delsvis hur det dyker upp notifikationer vad folk har handlat, samt att hitta företagsfakta verkar vara svårt.

Testar att lägga en beställning med lite fejkuppgifter, och betala från bankkonto och får felformatering. Rätter till det enligt det de säger att de ska vara, men de ändrar bara tillbaka.

https://i.imgur.com/fMOL0tJ.png
(Tar bort bindestreck och försöker fortsätta, kommer tillbaka till samma felmeddelande)

Fast den där skärmdumpen viasr ju Klara implementationen. Har du någonsin handlat med Klarna tidigare så är dina uppgifter sparade för framtida köp.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av crew seven:

Här hade ju jag ringt till Klarna och kollat om sidan är legit det är väldigt enkelt att klistra in klarnas logga liksom.

Fast det är Klarnas formulär vid utcheckning. Det är också enkelt att bara logga in på klarna.se och titta senaste beställningen.

Permalänk
Medlem

Nu har jag fått besked om återbetalning. Både från Nordicmax & Klarna.
Med de sagt så kan jag inte rekommendera butiken.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JoeSun:

Nu har jag fått besked om återbetalning. Både från Nordicmax & Klarna.
Med de sagt så kan jag inte rekommendera butiken.

Samma här verkar som dem har återbetalat alla såg också i Prisjakt att några skrev att dem också har fått en återbetalning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Reyintaz:

Testar att lägga en beställning med lite fejkuppgifter, och betala från bankkonto och får felformatering. Rätter till det enligt det de säger att de ska vara, men de ändrar bara tillbaka.

https://i.imgur.com/fMOL0tJ.png
(Tar bort bindestreck och försöker fortsätta, kommer tillbaka till samma felmeddelande)

Det står ovanför ÅÅMMDD-XXXX, dvs inte ÅÅÅÅMMDD-XXXX. Och så finns inte 34:e som ett datum.

Visa signatur

thank you, come again

Permalänk
Medlem

Jag chansade och gjorde en beställning trots att det var lite oklarheter om butiken. Jag gjorde ingenting och fick pengarna tillbaka efter ca 10 dagar. Man undrar ju vad som hände, var det ett bedrägeriförsök, var de ute efter billigt lån, med tanke på hur många som nyligen måste köpt där och skrev negativa recensioner på Prisjakt.

Om de ska fortsätta med verksamheten har de lite uppförsbacke med tanke på alla dåliga recensioner.

Nu skriver de på hemsidan:

Just nu längre leveranstid och svar från kundtjänst p.g.a. hög orderingång
.

Permalänk
Moderator
Forumledare

Beställde ett par tw-lurar som postades i fyndtråden.
Inga konstigheter, kom inom 3 arbetsdagar.
Iofs en struntsumma på 99:-

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem

Jag är högst intresserad av vad det här är för scam?

Affären lägger ut en massa random små billiga saker. Tar upp beställningar. Levererar några. Struntar i att leverera resten. Folk betalar väl med klarna och efter ett tag återbetalas pengarna.

Vill man få en massa negativa omdömen på typ prisjakt så har man lyckats. Men jag förstår inte varför man skulle vilja det... https://classic.prisjakt.nu/butiksinfo.php?f=37054

Dom är betalande medlem på prisjakt. Kostar en massa att administrera en "fake" buik, ta emot beställningar, ta bort dom, etc. Affären verkar ju också svara folk på prisjakt.

Rimligtvis har dom ett ordersystem som inte tar upp fler ordrar på en produkt än det finns exemplar av produkten i lager.

Trodde först idén var att lägga ut lite småsaker till lågpris, leverera och generera okej omdömen på internet, prisjakt, forum, o.s.v. För att sedan blåsa folk på dyrare varor. (Vilket i sig är en rätt dålig affärsidé för man blir snabbt påkommen och betaltjänsterna typ klarna lär motverka att man får ut en massa cash.)

Nu verkar det inte gå att lägga beställningar, går inte att se någon kundvagn eller gå till kassan...

Helt ärligt fattar jag inte vad uppsidan är för snubben som driver butiken. Varumärkesharakiri?

Permalänk
Medlem
Skrivet av mkl:

Boxershorts, 3 för 45

Är företagets andra registrerade varumärken bekanta för någon?

https://www.allabolag.se/5590133038/varumarken/alla

Skrivet av Vzano:

Det verkar vara samma familj bakom www.warehouse204.se om man kollar de som sitter i styrelsen/ledmöter i länkade företag
De hade väldigt bra pris på Roborock S6 MaxV så blev misstänksam och det verkar med all rätt vara så. Jag kan bara spekulera att de vill ha omsättning men inte resultat och de behöver likvida medel en kort stund.
Eventuellt man chansar med att betala på faktura så man verkligen får produkten först.