Dela ett spel lokalt på Steam (annat steamkonto, men samma dator)

Permalänk

Dela ett spel lokalt på Steam (annat steamkonto, men samma dator)

Hej!

Har just köpt en ett spel som jag vill att min sambo ska kunna spela med, men med sitt steamnamn osv. Vet ju att man kan dela ut sitt spel, men att jag då måste vara online + att jag bara testat detta mellan olika datorer.

Hur gör jag så att sambon får tillgång till spelet när hon är inloggad på datorn och med sitt steamkonto? Krånglade till det först och började fundera på att skapa nytt win konto men inser att det inte löser något. Dessutom alldeles för mkt bök.

Såg något om familjedelning...men inte satt mig in mer i det. Är det "rätt väg" att gå.

Hur att göra? =P

Visa signatur

AMD Ryzen 5600X // BeQuiet Pure Rock // ASUS TUF OC 3060 Ti // ASUS B450-F (I) // 2 x 16Gb DDR4 Kingston Fury CL16 3600 // LG 27GL83a // 512Gb Samsung 860 EVO (System) 1Tb Samsung NVMe 980 3500mb/s EVO (Övrigt) // Fractal Design Define C // Corsair K55 RGB Pro // Nån trådlös, sjavig mus från Kjell & Co. Windows 11 Home. Macbook Pro M1 13" 8/256, MacOS Sonoma

Permalänk
Medlem
Skrivet av spacedebree:

Såg något om familjedelning...men inte satt mig in mer i det. Är det "rätt väg" att gå.

Hur att göra? =P

Ja, du kan använda dig av Familje Delning.
Du kan läsa här hur man gör det här How to Enable Steam Family Sharing

Visa signatur

Det är bättre att fråga och verka dum än att inte fråga och förbli det.

Permalänk

Inser att jag borde köpt det som gåva och inte till mig själv för att dela ut osv. Blev knepigt. Så har bett att få refund + köper om som just gåva så att hon äger spelet och inte jag.

Visa signatur

AMD Ryzen 5600X // BeQuiet Pure Rock // ASUS TUF OC 3060 Ti // ASUS B450-F (I) // 2 x 16Gb DDR4 Kingston Fury CL16 3600 // LG 27GL83a // 512Gb Samsung 860 EVO (System) 1Tb Samsung NVMe 980 3500mb/s EVO (Övrigt) // Fractal Design Define C // Corsair K55 RGB Pro // Nån trådlös, sjavig mus från Kjell & Co. Windows 11 Home. Macbook Pro M1 13" 8/256, MacOS Sonoma

Permalänk
Medlem
Skrivet av spacedebree:

Inser att jag borde köpt det som gåva och inte till mig själv för att dela ut osv. Blev knepigt. Så har bett att få refund + köper om som just gåva så att hon äger spelet och inte jag.

Väcker en gammal tråd..
Jag köpte ett spel till mina kids. Rust.
Tyvärr verkar inte Familjedelning fungera så enda sättet för dom att spela detta spel är genom att logga in på mitt Steamkonto?
Eller kan det funka att be om återköp och som TS köpa det på nytt som gåva?

🤔