Permalänk
Medlem

Köpråd: Smartklocka

Hej SweClockers!

Letar nu i mellandagarna efter en smart watch. Budgeten är upp till 3000 kronor, men finns det billigare som duger är det klart att föredra. Funktioner som jag eftersöker är följande:
-iOS samt Android stöd. Använder just nu en Iphone 6 men kommer troligtvis att uppgradera under 2020.

-Stabil GPS, klockan är tänkt att användas då jag cyklar mtb.

-Relativt tålig mot stöttar och liknande då jag har ett fysiskt arbete.

-Bra pulsmätning (antar att de flesta modeller har detta?).

-Lagom bra UI.

Mindre viktiga funktioner:
-Batteritid, kan tänka mig att ladda den då jag sover.

-Utseende(på klockan), bryr mig helt enkelt inte.

Kollade lite på Xiaomi Amazfit GTR på Inet men tydligen var GPS funktionen inte riktigt stabil enligt m3 vilket gör att den faller bort.

Har även kikat på FitBit Charge 3 men vet inte om den lever upp till mina behov.

Apple Watch faller bort på grund av priset.

MvH Elias

Permalänk
Medlem

Uppdatering!

Har kollat runt på Webhallen och undrar om jag kanske ska sikta in mig på en aktivitetsklocka istället för en smart watch? Är som sagt mer intresserad av träningsfunktioner än "smarta funktioner".

Såg bland annat Garmin Vivomove 3 Sport samt Fitbit Versa, någon som äger dessa och kan rekommendera de?

Permalänk
Medlem

@Elloy:
Tja!
Jag ägde en fitbit versa ett tag och jag var mycket nöjd med klockan. Batteritiden var utmärkt men den har ingen GPS som du skriver att du vill ha. Själva ui var helt ok. Lätt att använda men lite laggit. Kan vara bättre på 2an. Jag använde den när jag simmade men den var faktiskt inget vidare som träningsklocka. Distansen räknades inte rätt men den var ändå nära. Om du vill använda den till seriös träning skulle jag faktiskt rekommendera någon garmin eller liknande. Hoppas det var till någon hjälp!