Tips på "grunka" för att inte kunna tappa telefonen?

Permalänk
Medlem

Tips på "grunka" för att inte kunna tappa telefonen?

Halloj gott folk, tänkte höra om det finns något geni här som har något smart tips...

Min dotter (10 år) har en fantastisk oförmåga att tappa mobiltelefonen ur fickan när hon är ute och leker. Två gånger har den försvunnit och sedan lämnats tillbaka av snälla upphittare. Men jag vågar inte lita på att vi kommer att ha sådan tur framöver...

Så, någon som har bra tips för att göra telefonen omöjligt att tappa? Finns det någon smart pryl man kan använda för att fästa telefonen säkert i jackan (eller annat)? Helst något som inte är alltför bökigt.

(Tipset "Lämna telefonen hemma" undanbedes. Jag vill att hon ska ha med telefonen så att jag kan ringa hem henne osv.)
(Och ja, framöver ska jag se till att alla kläder som köps har djupa fickor och dragkedjor - men jag har inte råd att byta hela garderoben över en natt)

Visa signatur

Modermodem från ONOFF och bildskärmsutrustning från Electrolux. US Robotics 28.8K telefonuppringd internetförbindelse. Har en förkärlek för tysk tjejpop.

Permalänk

Jag vet att jag har haft mobilskal med möjligheten att fästa ett nyckelband i, det kanske räcker?

Permalänk
Medlem

@Dubbelklabbe Det låter inte helt fel faktiskt. Ibland är den mest basic lösningen den bästa.

Visa signatur

Modermodem från ONOFF och bildskärmsutrustning från Electrolux. US Robotics 28.8K telefonuppringd internetförbindelse. Har en förkärlek för tysk tjejpop.