Nya mobil.. några frågor =)

Permalänk

Nya mobil.. några frågor =)

Hej!

Jag ha några frågor till er.

såg nu tele2 ha bra erbjudande några mobiler. Iphone XS för 299kr per månad, Huawei P30 Pro för 187kr per månad då valde jag inte något med gb surf

Jag ha vimla just nu 210kr per månad och jag använder Iphone 7 som är lite sliten. dålig batteri under vinter
Jag är nöjd med Vimla så det är min fråga nu.. Om jag köper Iphone XS för 299kr i månad i tele2 med (Inget abonnemang, befintlig kund)

kommer det funka med vimla abonnemang om jag kör tele2 299kr per månad och vimla 210 kr?

Det känns svida plånbok att betala flera tusen på telefon.. det vill jag undvika. jag ha alltid kört med ben mobil.. köp aldrig nytt.

Eller kräver dom att jag ska vara redan kund hos tele2?

tack för hjälpsam

Visa signatur

Chassi: Corsair Obsidian 500D - Processor: Intel Core i7 8700K 3.7 GHz - Moderkort: Gigabyte Z370 AORUS Ultra Gaming - Kylning: Corsair H150I RGB PRO - Raminne:Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance RGB - Grafikkort: ASUS GeForce GTX 1080 Ti 11GB STRIX GAMING OC - Nätagg: EVGA Supernova G2 750 - 2 TB Western digital - M2 Corsair Force MP510 960GB - SSD 1 TB Samsung EVO 860

Skärmar: ASUS 27" ROG SWIFT PG279Q G-Sync+Asus TUF Gaming VG27BQ 27 G-Sync

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dansken88:

Eller kräver dom att jag ska vara redan kund hos tele2?

Du måste vara befintlig kund redan för att kunna köpa utan abonnemang.

Som sidnot:
Alla telefoner som Tele2 säljer är numera operatörs olåsta.

Visa signatur

Det är bättre att fråga och verka dum än att inte fråga och förbli det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dansken88:

Hej!

Jag ha några frågor till er.

såg nu tele2 ha bra erbjudande några mobiler. Iphone XS för 299kr per månad, Huawei P30 Pro för 187kr per månad då valde jag inte något med gb surf

Jag ha vimla just nu 210kr per månad och jag använder Iphone 7 som är lite sliten. dålig batteri under vinter
Jag är nöjd med Vimla så det är min fråga nu.. Om jag köper Iphone XS för 299kr i månad i tele2 med (Inget abonnemang, befintlig kund)

kommer det funka med vimla abonnemang om jag kör tele2 299kr per månad och vimla 210 kr?

Det känns svida plånbok att betala flera tusen på telefon.. det vill jag undvika. jag ha alltid kört med ben mobil.. köp aldrig nytt.

Eller kräver dom att jag ska vara redan kund hos tele2?

tack för hjälpsam

Du kan skaffa abonnemang och telefon från Tele2 samtidigt, du behöver inte vara kund sedan innan, däremot om du bara vill köpa telefonen så måste du ha ett abonnemang/vara kund hos Tele2 sedan tidigare

Skrivet av Belzader:

Du måste vara befintlig kund redan för att kunna köpa utan abonnemang.

Som sidnot:
Alla telefoner som Tele2 säljer är numera operatörs olåsta.

Däremot kan du bli kund och teckna abonnemang och telefon samtidigt, vilket var det han frågade om så som jag förstår det

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av jnsson:

Däremot kan du bli kund och teckna abonnemang och telefon samtidigt, vilket var det han frågade om så som jag förstår det

Jag förstod det som att han ville köpa telefonen utan abonnemang till reducerat pris och fortsätta att köra med med sitt Vimla.

Men han kan precis som du skriver teckna ett abonnemang samtidigt.
Sedan efter att fått telefonen säga upp abonnemanget hos Tele2 eftersom det inte har någon bindningstid (det har dock 1 månads uppsägningstid) och fortsätta att bara betala för telefonen.

Visa signatur

Det är bättre att fråga och verka dum än att inte fråga och förbli det.

Permalänk

ok Tack för snabb svar! Precis jag vill bara ha mobil inte abonnemang. Men få se hur jag gör

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Chassi: Corsair Obsidian 500D - Processor: Intel Core i7 8700K 3.7 GHz - Moderkort: Gigabyte Z370 AORUS Ultra Gaming - Kylning: Corsair H150I RGB PRO - Raminne:Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance RGB - Grafikkort: ASUS GeForce GTX 1080 Ti 11GB STRIX GAMING OC - Nätagg: EVGA Supernova G2 750 - 2 TB Western digital - M2 Corsair Force MP510 960GB - SSD 1 TB Samsung EVO 860

Skärmar: ASUS 27" ROG SWIFT PG279Q G-Sync+Asus TUF Gaming VG27BQ 27 G-Sync

Permalänk
Medlem
Skrivet av Belzader:

Jag förstod det som att han ville köpa telefonen utan abonnemang till reducerat pris och fortsätta att köra med med sitt Vimla.

Men han kan precis som du skriver teckna ett abonnemang samtidigt.
Sedan efter att fått telefonen säga upp abonnemanget hos Tele2 eftersom det inte har någon bindningstid (det har dock 1 månads uppsägningstid) och fortsätta att bara betala för telefonen.

Däremot kan man inte göra som du skrev längre. Det har ändrat nu, så om man säger upp abonnemanget, så måste man betala hela telefonen. Från Tele2s hemsida: "Vid köp av mobil med delbetalning så gäller delbetalningen under tiden du är Tele2-kund. Vill du säga upp ditt mobilabonnemang så förfaller eventuell delbetalning du har kvar och du får en slutfaktura på återstående belopp."

Skrivet av Dansken88:

ok Tack för snabb svar! Precis jag vill bara ha mobil inte abonnemang. Men få se hur jag gör

Skickades från m.sweclockers.com

Ah, läste Tele2 299 som ett mobilabonnemang och inte telefonen när du skrev vimla och tele2 tänkte att du menade att ha 2 abonnemanger. Ja, då går det inte o bara ta telefonen

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk

@jnsson: Tack för svar!

Ja jag tänkte efter, det kommer inte gå. Men min sambo ha abonnemang och hon är nöjd med sin mobil. Så hon erbjöd sig att använda henne som kund så jag betala åt henne varje månad.

Så min fråga är

Vilken ska jag ta Huawei P30 Pro 187kr varje månad eller Iphone XS 299kr varje månad. Vad jag ser att mellan Iphone 11 och XS var inte jätte stor skillnad.

Kommer jag ångra mig om jag välja P30 pro framför XS? Jag ha iPhone 7. Jag är mer bekväm för IOS. Men Jag kan tänka mig att luta mig till android men då min tjej "besviken på mig" haha eftersom hon kan inte ringa mig genom FaceTime. Och hon tycker att WhatsApp videosamtal är skit dålig.

Vad skulle ni välja?

Visa signatur

Chassi: Corsair Obsidian 500D - Processor: Intel Core i7 8700K 3.7 GHz - Moderkort: Gigabyte Z370 AORUS Ultra Gaming - Kylning: Corsair H150I RGB PRO - Raminne:Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance RGB - Grafikkort: ASUS GeForce GTX 1080 Ti 11GB STRIX GAMING OC - Nätagg: EVGA Supernova G2 750 - 2 TB Western digital - M2 Corsair Force MP510 960GB - SSD 1 TB Samsung EVO 860

Skärmar: ASUS 27" ROG SWIFT PG279Q G-Sync+Asus TUF Gaming VG27BQ 27 G-Sync