Senua's Saga: Hellblade II släpps till Xbox Series X och PC

Permalänk
Melding Plague

Senua's Saga: Hellblade II släpps till Xbox Series X och PC

Med nästa generations Xbox fortsätter Microsoft strategin med lansering av stortitlar till både konsol och PC/Windows.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Hedersmedlem

Oj då. Jag som bara påbörjat ettan. VRläget :).

Lite kluven till VR här. Det är väl typ det här många önskar med VR. En snygg titel med bra story and all that. Men man blir så lätt åksjuk av att vandra runt alltså.
Så det är lite svårt att komma nånvart.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Lyxfällan 🎮

@Söderbäck: ah du spelar igenom i VR alltså? Jag har spelat igenom det på PS4 och PC, och tycker det är enormt bra! Men jag har inte testat i VR. Å ena sidan kan jag tänka mig att det passar väldigt bra i VR, vissa scener längre fram i spelet blir nog extra intensiva när de utspelar sig rakt i fejset Men jag kan också tänka mig att actionsekvenserna blir lätt obekväma.

Visa signatur

"We're with the press, hired geeks!"
Raoul Duke, Fear n' Loathing in Las Vegas

Permalänk
Medlem

Den här trailern är bland det fetaste jag har sett bland speltrailers.

Visa signatur

Bara fanboys kallar folk för fanboy!

Permalänk
Sötast
Skrivet av Masyve:

Den här trailern är bland det fetaste jag har sett bland speltrailers.

Utan tvekan.
Hon är legit nightmare material. Hennes ansiktsuttryck kombinerat med musiken hade passat i en AAA-skräckis!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Allexz:

Utan tvekan.
Hon är legit nightmare material. Hennes ansiktsuttryck kombinerat med musiken hade passat i en AAA-skräckis!

What?
Hon är ju guda skön, precis den typ av flicka man vill ta med hem och introducera till sin mor

Visa signatur

//Gelantious
I heard life sucks, that''s why I''m glad I don''t have one.

Permalänk
Medlem

Skönt att Microsoft fortsätter på samma spår trots att många konsumenter sjukt nog ber Microsoft att sluta släppa spelen till PC bara för att dom ska få en anledning att köpa en Xbox.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Hedersmedlem

@loevet: Well. Jag har försökt spela det i VR iaf ;).
Det är tredjepersonsperspektiv även i VR.
Ska ge det en chans till - har legat på hyllan i ett helt gäng månader just på grund av åksjukan.

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Medlem

Spelar första spelet nu och det är amazing. Hörlurar är ett måste för rätta känslan.
Längtar till detta kommer.

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Lyxfällan 🎮

@Söderbäck: ja jag tror inte jag skulle fixa att spela igenom det i VR. Vissa scener skulle nog som sagt bli riktigt häftiga, men hela spelsessioner skulle nog bli för jobbiga för min del. Återstår att se om Microsoft pushar för VR på PC-sidan med Senua's Saga, det kommer ju inte (vad vi vet) vara ett fokus på Xbox Series X-sidan.

Men väl värt att ta upp igen, VR eller ej, fantastiskt bra spel!

Visa signatur

"We're with the press, hired geeks!"
Raoul Duke, Fear n' Loathing in Las Vegas

Permalänk
Lyxfällan 🎮

@SCORPIUS: verkligen, jag började spela det med mina vanliga högtalare men efter spelets rekommendation om att använda hörlurar vid informationsskärmen testade jag det, och oj vilken enorm skillnad det var. Det är på den nivån att jag inte tycker man upplevt spelet fullt ut om man inte spelat med vettiga hörlurar faktiskt.

Visa signatur

"We're with the press, hired geeks!"
Raoul Duke, Fear n' Loathing in Las Vegas

Permalänk
Medlem
Skrivet av loevet:

@SCORPIUS: verkligen, jag började spela det med mina vanliga högtalare men efter spelets rekommendation om att använda hörlurar vid informationsskärmen testade jag det, och oj vilken enorm skillnad det var. Det är på den nivån att jag inte tycker man upplevt spelet fullt ut om man inte spelat med vettiga hörlurar faktiskt.

Exakt. Ett par riktiga hörlurar. Inte 7.1 gamemastersdeluxergb

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem

Game Pass då, kan man hoppas? Tror kombon blir en lönsam strategi för pyttemjuk

Permalänk
Lyxfällan 🎮

@SCORPIUS: Precis, men 3D-ljudet är så pass bra i Hellblade att det även imponerar om man har ett par gamer-hörlurar med hyggligt vettig virtuellt surround. Jag testade med ett par billigare och högst mediokra trådlösa AKG-hörlurar, och det lät riktigt bra även där. Ett bevis på hur jädra bra deras ljudlösning i spelet faktiskt är.

Visa signatur

"We're with the press, hired geeks!"
Raoul Duke, Fear n' Loathing in Las Vegas

Permalänk
Sjusovarn
Skrivet av Masyve:

Den här trailern är bland det fetaste jag har sett bland speltrailers.

Haha, tillhör du oss som kollat på trailern säkert 100 gånger och ändå får rysning varje gång "köttet" drar igång? 😍

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Nu när konsolerna sägs bli tillräckligt snabba och jag funderar på att skaffa både PS5 och XBox efter typ 20 år så kommer många av spelet till PC. Kanske blir att slopa konsolerna i 20 år till då...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dalton Sleeper:

Nu när konsolerna sägs bli tillräckligt snabba och jag funderar på att skaffa både PS5 och XBox efter typ 20 år så kommer många av spelet till PC. Kanske blir att slopa konsolerna i 20 år till då...

Satt i samma båt som du, men hoppade på xbone x när RDR2 släpptes, därefter Game Pass när de reade ut för 10 kr. Måste säga att kombon är riktigt trevlig än så länge. Långtifrån alla spel släpps till PC, men flera stora titlar har börjat gå i bräschen. The Outer Worlds spelade jag på releasedagen, ”gratis”. De titlar som inte släpps till PC kan man många gånger hitta i utbudet till Xbox.

Kan de utveckla konceptet och att Sony gör samma sak så blir det betydligt lättare att konsumera speltitlar framöver, även från unika IP:n.

EDIT:

Insåg precis att Hellblade: Senua's Sacrifice finns i Game Pass. Mums! Blir mycket att göra i jul

Permalänk
Medlem
Skrivet av My2nd:

Haha, tillhör du oss som kollat på trailern säkert 100 gånger och ändå får rysning varje gång "köttet" drar igång? 😍

Skickades från m.sweclockers.com

Yes! Lirade låten i bakgrunden när jag försökte slå personbästa på ett par bossar också.

Visa signatur

Bara fanboys kallar folk för fanboy!

Permalänk
Medlem

Ibland måste man ge Microsoft lite cred, så sjukt skönt att slippa köpa nästa generations Xbox bara för att kunna spela exklusiva spel.
Hoppas verkligen Sony går samma väg tillslut även dom faktiskt har hårdvarusäljande titlar, vilket MS inte direkt haft den här generationen.

Visa signatur

R7 7800X3D | 4070Ti | 32GB DDR5 6000mhz | 1TB SSD | 1TB M.2

Permalänk
Medlem

Spelade nyss klart Hellblade, asså jävlar vilket bra spel! Nu ser jag fram emot tvåan.

Visa signatur

linux-folk är fan den nya sortens veganer. ingen frågar, diskussionen har inget med linux att göra.
Linux-folk: Jag kör Linux....