Vilken var decenniets bĂ€sta TV-serie? đŸ“ș

PermalÀnk
Medlem ★
●
Skrivet av Gustenrocks:

@Ravix: ROME?! Är det ingen som vet vad "decennium" betyder

Detaljer detaljer, besserwisser

Visa signatur

đŸ–„ïž Fractal Design Node 804 ‱ Asrock Fatal1ty X99M Killer ‱ Intel 5820K ‱ Noctua NH-U12S ‱ Corsair Vengeance 16GB ‱ Gigabyte GTX 970 ‱ be quiet! Dark Power Pro 550w ‱ 2x Intel 520 120GB ‱ 2x 1TB ‱ 1x 3TB
đŸ’» Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
ïŁż iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
đŸŽ”đŸ“Č SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra ‱ Audio Technica ATH-M50X

PermalÀnk
●

2010... -Fasen vad synd att Archer (2009) inte kvalar in dÄ...

Omöjligt att utse en klar vinnare men hÀr kommer mitt försök... (för mig handlar det ofta om vilken serie jag skulle kunna tÀnka mig att se om Ànnu en gÄng, -Det Àr ett gott betyg!)

BĂ€sta mini-serie:

Chernobyl (2019) -utan tvekan!

BĂ€sta serie som haft ett avslut inom perioden:

Banshee (2013-2016) -Lagom mycket action, lagom cringey, lagom komisk och rÀtt mycket vÄld.

Andra grymt bra serier: (-Avslutade samt som fortfarande pÄgÄr)

Dark (2017) - https://www.imdb.com/title/tt5753856/?ref_=fn_al_tt_1
Fargo (2014-) - https://www.imdb.com/title/tt2802850/?ref_=fn_al_tt_1
Narcos (2015-2017) - https://www.imdb.com/title/tt2707408/?ref_=nv_sr_srsg_0
Vikings (2013-) - https://www.imdb.com/title/tt2306299/?ref_=nv_sr_srsg_0
Silicon Valley (2014-2019) - https://www.imdb.com/title/tt2575988/?ref_=nv_sr_srsg_0
Altered Carbon (2018-) - https://www.imdb.com/title/tt2261227/?ref_=fn_al_tt_1
Mr. Robot (2015-) - https://www.imdb.com/title/tt4158110/?ref_=fn_al_tt_1
Bojack Horseman (2014-) - https://www.imdb.com/title/tt3398228/?ref_=nv_sr_srsg_0
Westworld (2016-) - https://www.imdb.com/title/tt0475784/?ref_=nv_sr_srsg_0

Visa signatur

đŸ’» - ASUS ROG Strix G15 Advantage Edition G513 / AMD Ryzen 9 5900HX / Kingston Fury 64GB DDR4 3200MHz (2x32GB) / Samsung PM991a M.2 1TB + Corsair Force MP400 4TB / Solus 4
đŸ–± - Razer Deathadder Elite / ⌹ - Logitech UltraX
🎧 - Kingston HyperX Cloud II
đŸ“± - Nokia XR20 / Android 11

PermalÀnk
Medlem ★
●
PermalÀnk
●

Har sett 3 avsnitt av nya The Witcher och den föll mig i smaken direkt, tÀnker jag tillbaka sÄ gillade jag Fringe 2008-2013 ocksÄ (utom första halvan av sÀsong1) sÄ:

1. The Haunting of Hill House
2. The Witcher
3. Altered Carbon
4. Fringe

Visa signatur

BĂ€rbar: Dell G7 17-7790, i7-9750H, RTX2060, 144Hz ips
Mobil: Samsung Galaxy A71
Mediaspelare: Apple TV 4K 32GB

PermalÀnk
Medlem ★
●

MĂ„nga bra serier blev det
Men ingen verkar nÀmnt The Haunting of Hill House en mycket bra serie, som Àr med pÄ min lista över decenniets bÀsta!

PermalÀnk
●
Skrivet av coopish:

MĂ„nga bra serier blev det
Men ingen verkar nÀmnt The Haunting of Hill House vilket jag tycker bör finnas med pÄ mÄngas listor!

Justja, var klistrad framför den en hel helg, kunde inte sluta se, ny topplista.

Visa signatur

BĂ€rbar: Dell G7 17-7790, i7-9750H, RTX2060, 144Hz ips
Mobil: Samsung Galaxy A71
Mediaspelare: Apple TV 4K 32GB

PermalÀnk
Medlem ★
●

Jag försöker utvÀrdera efter vilka jag serier jag valt att se om, samt vilka jag kÀnner har lÀmnat störst inverkan pÄ mig.

Med det sagt skulle jag sÀga att den bÀsta var Sherlock, tÀtt följt av Stranger Things. GoT var onekligen ett fenomen, och de första sÀsongerna vÀldigt bra, men sen gick det vÀldigt snabbt och brant utför.

Visa signatur

---

PermalÀnk
Inaktiv
●

SvÄrt. Om man rÀknar en som började i ett tidigare men avslutades i 10-talet sÄ Àr det Lost. RÀknar jag en serie som (hitills) enbart gÄtt under 10-talet sÄ Àr det nog Westworld. Finns mÄnga fler att vÀlja pÄ, men det Àr dessa tvÄ jag nog fastnat hÄrdast för och dÄ speciellt Lost. Westworld bingade jag hÄrt pÄ dÄ jag började titta precis efter sÀsong 2 avslutades.

PermalÀnk
Inaktiv
●
Skrivet av coopish:

MĂ„nga bra serier blev det
Men ingen verkar nÀmnt The Haunting of Hill House en mycket bra serie, som Àr med pÄ min lista över decenniets bÀsta!

Galet bra Àven den!

PermalÀnk
Medlem
●

Narcos lÀr ja nog sÀga. TÀnkte pÄ Sons of Anarchy men dem kom visst 2008 sÄ.. Men mycket bra serier har det varit faktiskt.

Visa signatur

Ryzen 5 3600 | Gigabyte Aorus B450 Elite | 1TB m.2, 500GB kingston ssd | HyperX Fury RGB 3200mhz 16GB | NZXT H440W Silent Ultra | RTX 3070Ti 8GB

PermalÀnk
Medlem ★
●

Jag mÄste sjÀlv se serien som en helhet oavsett om jag ogillar mjölkande och dÄliga sista sÀsonger osv.

Game of Thrones toppar listan lÀtt, finns inte mycket som kommit i nÀrheten av det och budgeten Àr vÀl en avgörande del, sista sÀsongen var bland de sÀmsta av nÄgon series sista sÀsonger.

True Detective, skitbra första sÀsong, 2 andra helt vÀrdelösa men dÄ dessa Àr helt stand alone sÄ Àr det förlÄtet

NÀr det gÀller animerat sÄ ligger Rick & Morty och Final space högt pÄ listan.

PÄ hatlistan ligger alla serier som bara slÀpps i nÄgra sÀsonger pÄ valfri plattform för att avslutas pÄ en annan och serier som Fox dödar Àven nÀr de Àr bra, t.ex. Almost Human.

PermalÀnk
Medlem ★
●

The Leftovers var helt klart en av de bĂ€sta, alla kategorier. Sedan vill jag pĂ„peka att denna trĂ„d gĂ€ller DECENNIETS BÄSTA serie, det kĂ€nns helt klart som att folk bara listar av de serier de kollat pĂ„ utan vidare eftertanke.

Visa signatur

Klicka pÄ citera nÀr du ska svara nÄgon!

PermalÀnk
Medlem ★
●

Tycker det Àr synd att ingen nÀmnt Brooklyn Nine-Nine Àn vad jag sÄg, bÀsta komedin pÄ vÀldigt lÀnge och top pick för mig.

NÄgra andra vÀldigt bra serier: The Good Place, Rick and Morty sen mÄste jag sÀga Game of Thrones Àven om de 2 sista sÀsongerna förstörde serien för mig.

NÀr det kommer till anime Àr det lÀtt Hunter x Hunter som Àr min favoritserie nÄgonsin. Steins;Gate, Attack on Titan och Your Lie in April Àr Àven top tier.

Om man bara rÀknar 2010-2019.

PermalÀnk
●

Bosch

PermalÀnk
Medlem ★
●

The Pacific & Almost Human!
Annars var Defiance en favorit.

@GuuFi: Samma hÀr, det finns flera serier som jag gillade skarpt i början men för att de sedan ballar ur eller blir allt för lÄngtradiga.

The Expanse hade varit en kandidat om det inte vore för S4.
Game of Thrones likadant om det inte vore för de sista 3 sÀsongerna.
Jag Àr Àven skeptisk till att Altered Carbon S2 kommer att vara lika bra som S1.

Visa signatur

3900X, RX 6700 XT, 32gb RGB RAM.

PermalÀnk
Medlem ★
●

Ray Donovan och Better call Saul Ă€r vĂ€ldigt bra,annars har det mest varit ”meh”.Görs ingenting i klass med Sopranos eller Seinfeld tyvĂ€rr.

Visa signatur

Money frees you from doing things you dislike. Since I dislike doing nearly everything, money is handy.

PermalÀnk
Medlem ★
●

Hur kunde jag glömma Mindhunter? Den leder utan konkurrens min lista.

Visa signatur

Mac Mini M2 Pro
5K

PermalÀnk
Medlem
●

MÄste fÄ sÀga attack on titan, Àven om inte serien har slutat Àn sÄ Àr den tredje sÀsongen kanske en av det bÀsta sÀsongerna av nÄgon tv serie som nÄgonsin har sÀnts.

Visa signatur

Ryzen 5900x | ASUS ROG Strix B450-F | Arctic Liquid Freezer II 240 | MSI 4080 | 16 GIG ram | Corsair 850W | define s

PermalÀnk
Medlem ★
●
Skrivet av Dockland:

Hur kunde jag glömma Mindhunter? Den leder utan konkurrens min lista.

Ja och att de lyckades göra sÀsong tvÄ som var lika bra som sÀsong ett, vÀldigt bra serie (Àn sÄ lÀnge).

PermalÀnk
Medlem ★
●
Skrivet av LeVvE:

Tycker det Àr synd att ingen nÀmnt Brooklyn Nine-Nine Àn vad jag sÄg, bÀsta komedin pÄ vÀldigt lÀnge och top pick för mig.

NÄgra andra vÀldigt bra serier: The Good Place, Rick and Morty sen mÄste jag sÀga Game of Thrones Àven om de 2 sista sÀsongerna förstörde serien för mig.

NÀr det kommer till anime Àr det lÀtt Hunter x Hunter som Àr min favoritserie nÄgonsin. Steins;Gate, Attack on Titan och Your Lie in April Àr Àven top tier.

Om man bara rÀknar 2010-2019.

+ pÄ Brooklyn Nine Nine!
Klockren serie.

Skickades frÄn m.sweclockers.com

Visa signatur

đŸ–„ïž Fractal Design Node 804 ‱ Asrock Fatal1ty X99M Killer ‱ Intel 5820K ‱ Noctua NH-U12S ‱ Corsair Vengeance 16GB ‱ Gigabyte GTX 970 ‱ be quiet! Dark Power Pro 550w ‱ 2x Intel 520 120GB ‱ 2x 1TB ‱ 1x 3TB
đŸ’» Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
ïŁż iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
đŸŽ”đŸ“Č SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra ‱ Audio Technica ATH-M50X

PermalÀnk
Relik 📜 ★
●
Skrivet av Dockland:

Hur kunde jag glömma Mindhunter? Den leder utan konkurrens min lista.

Skrivet av Snorren:

Ja och att de lyckades göra sÀsong tvÄ som var lika bra som sÀsong ett, vÀldigt bra serie (Àn sÄ lÀnge).

Mindhunter S01 var riktigt bra, hade lÀtt legat pÄ en topplista för mig. S02 dÀremot tyckte jag inte höll riktigt. Finns förövrigt en trÄd! https://www.sweclockers.com/forum/trad/1565819-mindhunter-pa-...

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
â–Ș Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
â–Ș Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
â–Ș Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
â–Ș Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

PermalÀnk
Medlem
●

Nathan for you!

Skickades frÄn m.sweclockers.com

PermalÀnk
Medlem
●
Skrivet av Gilgamesh:

@wuaaa

hehe vad Àr meningen med att se en serie om man ska skippa vissa sÀsonger? se allt eller inget, iaf nÀr det kommer till GoT, finns en del ljusglimtar Àven de avslutande sÀsongerna.

Det Àr bÀttre att fantisera ihop ett eget slut Àn att se en serie som lÀtt kunnat bli den bÀsta ignorera allt som hÀnt tidigare och bli riktigt dÄlig. Det blir ungefÀr som att se din favorit-musikartist göra ett sista liveframtrÀdande dÀr hen inte lÀngre kan sjunga och inte ens kommer ihÄg texten.

Visst det finns en del ljusglimtar men det negativa Àr mer Àn det positiva.

Skickades frÄn m.sweclockers.com

Visa signatur

There can be only one...

PermalÀnk
Medlem ★
●

Finns nÄgra bra som jag inte sett hÀrinne, kanske missat dem, men tycker de borde vara med som alternativ att vÀlja mellan.

Yellowstone
Happy!
Letterkenny (sÄ jÀvla bra!)
Mars
American Gods (ok, den Àr vÀldigt udda men den Àr bra)
The Boys
His Dark Materials

Skickades frÄn m.sweclockers.com

Lite felskrivning
PermalÀnk
Medlem ★
●

All time sÄ slÄr inget breaking bad för mig.
2010-taley, hmm... Ingen inbördes rangordning
Westworld
Better call Saul
Rick and Morty
Stranger things
Chernobyl
The handmaid's tale
Game of thrones (sista sÀsongen sög dock)

Det Àr de jag tÀnker pÄ iaf..

Skickades frÄn m.sweclockers.com

PermalÀnk
●

@emilakered:

1. Got
2. The walking dead
3. Homeland
4. Punisher

Visa signatur

i7 920 oc till 3.3ghz , gtx690, asusp6T, 75"tv som datorskÀrm, philips HUE och Lightpack i kombination med kodi :)

PermalÀnk
Medlem ★
●
Skrivet av Password:

4. The terror - 10 avsnitt

Mjaa. Finns en andra sÀsong nu faktiskt. Inte sett fÀrdigt, orkade bara halva. Var aldrig lika intressant eller spÀnnande som första sÀsongen var.

PermalÀnk
Relik 📜 ★
●
Skrivet av spikfavoriten:

@emilakered:

1. Got
2. The walking dead
3. Homeland
4. Punisher

Homeland tycker jag tappade som fan senare sĂ€songer. Ännu en serie som borde slutat tidigare.

Skickades frÄn m.sweclockers.com

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
â–Ș Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
â–Ș Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
â–Ș Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
â–Ș Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

PermalÀnk
Medlem
●

Dragon Ball Super helt klart!

Anime men fortfarande en serie. Gillar inte vanliga serier som gemene man kollar pÄ tröttnar ganska fort efter ett antal avsnitt.

Edit: förutom Stranger Things som jag faktiskt har orkat kolla pÄ sÄ den Àr den enda konventionella serien som jag lÀgger högst pÄ listan men fortfarande under DBS!

Visa signatur

Chassi: Antec GX500 / HDD: WD blue 1TB / SSD: WD Blue 250GB / CPU: R5 3600 @ 4,2 Ghz / GPU: XFX Radeon RX 5600 XT THICC II PRO / Kylning: Wraith Stealth och 3st i chassit 2xpush 1xpull / PSU: Seasonic Core GC 500 / MB: B450A Pro Max / RAM: Corsair Vengance 2x8GB 3200 Mhz / OS: Win10 Home / Mus: Logitech G300 / TB: HP PR1101U / Ljud: Logitech Z906 och Arrogant bastard hurricane / SkÀrm: BenQ GW2470HE / Macbook late 2006 med Ubuntu /

PermalÀnk
Medlem ★
●

Bron eller Broen.
Bara för att ingen nÀmnt den tidigare i trÄden och för att jag "precis" hoppat pÄ tÄget.
Jag har varit hemma sÀngliggandes i ett par dagar sÄ jag har tagit mig igenom de 2 första sÀsongerna.

Tittar generellt sett aldrig pÄ svensk tv/film men bestÀmde mig för att ge det en chans. Det kÀnns fortfarande lite konstigt att titta pÄ. Jag upplever det lite för "fake" nÀr det Àr stora vÀrldspÄverkande konspirationer och superintelligenta brottslingar i lilla Sverige/Danmark. Samtidigt kÀnns det lite frÀscht att slippa alla perfekta leenden, kroppar och comic relief som Äterfinnes överallt annars.