Vilken var decenniets bĂ€sta TV-serie? đŸ“ș

PermalÀnk
Relik 📜 ★
●

Vilken var decenniets bĂ€sta TV-serie? đŸ“ș

Nu nÀr vi börjar lÀmna 10-talet (eller vad det nu kallas) bakom oss tycker jag det Àr kul med olika diskussioner runt "bÀsta..". Tio Är Àr ganska lÄng tid, och mycket hinner rulla förbi pÄ till exempel TV-skÀrmen. Högt, lÄgt, mellanmjölk.. Nöje och kultur hinner ocksÄ förÀndras en hel del, dÀr det vi började med kan kÀnnas gammalt idag.

SÄ, kort och gott. PÄ temat TV-serier! Vilken skulle just du sÀga Àr Ärtiondets bÀsta? Det finns ju ett antal att vÀlja pÄ, kÀnns som om hela producerandet av serier vÀxlat upp rejÀlt med till exempel Netflix som aktör. För att hÄlla det rimligt okomplext, vi kan sÀga att kriteriet Àr "preimÀr 2010 eller senare".

SjÀlv har jag svÄrt att sÀga en absolut favorit. Game of Thrones hade nÄgra starka sÀsonger men föll i mina ögon som ett korthus ju lÀngre det hela pÄgick. Samma för House of Cards, som efter en briljant inledning blev rÀtt trist. Samma om True Detective, en stark första sÀsong och sedan en andra som tappade mig helt. Chernobyl tÀnker jag fortfarande pÄ ibland trots bara ett fÄtal avsnitt, sÄ det Àr ett gott betyg.

Generellt kanske det Àr Ärtiondet dÀr allt fick en sÀsong för mycket?

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
â–Ș Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
â–Ș Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
â–Ș Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
â–Ș Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

PermalÀnk
Medlem ★
●

Justified blir det för mig dÄ.

..annars kanske Sherlock Àven om sista sÀsongen Àr lite tvek.

PermalÀnk
Relik 📜 ★
●
Skrivet av Gustenrocks:

Justified blir det för mig dÄ.

..annars kanske Sherlock Àven om sista sÀsongen Àr lite tvek.

Sherlock gillade jag som fan ocksĂ„. Även dĂ€r som du sĂ€ger, sista sĂ€songen (och nĂ€st sista med va?) Ă€r klart svag. Vad Ă€r det med alla att göra en sĂ€song för mycket?

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
â–Ș Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
â–Ș Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
â–Ș Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
â–Ș Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

PermalÀnk
Medlem ★
●
Skrivet av Gustenrocks:

..annars kanske Sherlock

TÀnkte precis skriva Sherlock Benedict Cumberbatch gör Sherlock sÄ jÀkla bra jag tyckte jag kÀnde igen han frÄn nÄn annan film eller serie och det visade sig att han spelade bad guy i Star Trek in to Darkness (Khan).

Annars har vi

Homeland
Orange is the new black
The shield
Chicago PD

Visa signatur

Min dator Àr Cat-sÀker.
Hakuna Matata

PermalÀnk
Medlem ★
●

Tror det blir Orange is the new Black för min del. Har varit tradition varje sommar att binge'a igenom nya sÀsongen pÄ en helg. Tycker det Àr lite trist att det Àr över dÄ jag kan associera varje sÀsong med vad jag gjorde omkring den tiden dÄ jag kollade den (t.ex. sÀsong 3 binge'ade jag bakfull efter jag tagit studenten).

TvÄa blir nog Chernobyl.

TÀnkte Àven sÀga Breaking Bad men den hade premiÀr 2008.

Visa signatur

13600KF, RTX 4070 FE, B760I, 32GB DDR4, NR200P

PermalÀnk
Medlem ★
●

@emilakered:

Du Àr tveklöst inne pÄ nÄgot dÀr! Som du nÀmnde dök bÄde GoT och House of Cards. Jag tÀnkte Àven lobba för Luther om de nu inte ocksÄ slÀppte en relativt bedrövlig sÀsong nu senast. Samtidigt ska man vÀl komma ihÄg att det Àr svÄrt att göra alla nöjda. Speciellt om publiken inte vill att det ska ta slut. House of Cards kunde förstÄs lagt ner after Spacey-skandalen eller bara gjort ett bÀttre jobb med sÀsongen. Men det Àr förstÄs en tuff sits om man hade planer och sen försvinner huvudrollsinnehavaren.

Just dÀrför jag Àlskar Justified sÄ mycket. Precis som AC/DC, det Àr bara mer av samma hela tiden och jag Àter upp det iallafall

PermalÀnk
Medlem ★
●

Det finns gott om serier som börjat lovande och sedan bara puttrar pÄ utan att nÄgonsin komma till skott, man fortsÀtter kika men blir bara mer och mer besviken.

Personligen tror jag Fargo Àr den serie som mest konsekvent levererat, Àven om första sÀsongen stÄr i en klass för sig. Better Call Saul ligger snÀppet efter.
Den "serie" som stÄtt för bÀst avsnitt Àr dock tveklöst Black Mirror, men dÀr har Àven varit en hel del missar.

Visa signatur

Ryzen 3700X | Asus X570-F | 32GB Kingston Fury Renegade | RX 7800 XT | Fractal Design R6C | Noctua NH-D15 | Corsair RM650x | 6TB SSD av varierad kvalisort | Asus VG279QM | Ducky One 2 | CM MM720

PermalÀnk
Medlem
●

Hmm hade skrivit Breaking Bad men den hade premiÀr 2008...

Som du sÀger sÄ var det vÀldigt mÄnga serier som hade vissa riktigt starka sÀsonger och nÄgra som föll platt.

NÄgra som har varit vÀldigt bra Àr enligt min mening The Expanse, The Boys, The Mandalorian (Trots att den precis börjat) och Mindhunter

PermalÀnk
Medlem ★
●

Stranger Things!!! Enter the upside down...
och
Chernobyl

Visa signatur

Dator: Mac

PermalÀnk
AvstÀngd
●

Rick & Morty

Alternativt, One punch man

PermalÀnk
Inaktiv
●

True Detective - sÀsong 1.
Oslagbart! Ser det en gÄng varje Är pÄ hösten.

De andra sÀsongerna kunde likavÀl haft ett annat namn.

PermalÀnk
●

Game of Thrones

Visa signatur

GAMING
XV252QF 390Hz|NR200P|SF750|ROG STRIX B650E-I|RYZEN 7800X3D|DOMINATOR TITANIUM RGB EXPO 32GB|RTX 4090|990 PRO 2TB|PLAYSTATION 5
MEDIA
SHIELD TV PRO|OLED77S90C|HW-Q995C

PermalÀnk
Medlem ★
●
Skrivet av Gilgamesh:

Game of Thrones

HÄller med! GoT Àr det bÀsta pÄ lÀnge.

PermalÀnk
Medlem ★
●

Hmm kÀnns inte som det varit speciellt mÄnga nya serier jag fastnat för detta Ärtionde. TÀnkte pÄ breaking bad men den kom visst 2008.

Av dom jag kommer ihÄg fÄr det nog bli Rick and Morty eller Downton abbey.

Visa signatur

| Ryzen 5800x | Asus prime x470 pro | Asus rtx 3080 tuf oc | Gskill 32gb 3,6ghz | Dell S2721DGFA | Asus MG279Q |

PermalÀnk
Medlem ★
●

The end of the f***ing world frĂ„n Netflix Ă€r det bĂ€sta jag har sett sĂ„ lĂ€nge jag kan minnas. Är ingen filmkritiker sĂ„ kan inte motivera det med mer Ă€n att jag sĂ€rskilt gillar karaktĂ€rerna, musiken och de snygga scenerna, har inget dĂ„ligt att sĂ€ga om den.

Visa signatur

Alla mina leksaker fÄr inte plats hÀr, sÄ hÀr jag listar istÀllet mina favoritinlÀgg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

UtelÄst hobbymoderator

PermalÀnk
Medlem ★
●

Förra decenniet var lÀttare att vÀlja för dÄ fanns Battlestar Galactica

Kan inte vÀlja endast en serie frÄn detta decennie, sÄ nÄgon av:

The Expanse
Black Sails
Agents of SHIELD
Shameless
The Americans
Game of Thrones

PermalÀnk
Medlem ★
●

Mr Robot. TvÄ sista avsnitten i morgon (söndag i USA). Synd att den inte slagit igenom pÄ bred front men det Àr den bÀsta serien pÄ 10-talet, och för mig nÄgonsin.

PermalÀnk
Medlem ★
●

@hg: The Americans Àr banne mig toppklass ocksÄ, ja!

PermalÀnk
Medlem ★
●

Stranger Things, Altered Carbon och Narcos samtliga sÀsonger. Game of thrones första 4 sÀsonger var fantastiska, sen tappade den lite för varje sÀsong och de tvÄ sista var bedrövliga. Trist att en sÄ episk serie inte fick en vÀrdig avrundning.

Stranger Things Àr dock den solklara favoriten. SÄ stÀmningsfull

Skickades frÄn m.sweclockers.com

PermalÀnk
Medlem ★
●
Skrivet av Leffe_B:

Stranger Things, Altered Carbon och Narcos samtliga sÀsonger. Game of thrones första 4 sÀsonger var fantastiska, sen tappade den lite för varje sÀsong och de tvÄ sista var bedrövliga. Trist att en sÄ episk serie inte fick en vÀrdig avrundning.

Stranger Things Àr dock den solklara favoriten. SÄ stÀmningsfull

Skickades frÄn m.sweclockers.com

Tycker t om att GoTs sista sÀsonger Àr ljusÄr bÀttre Àn mÄnga andra serier. Men sen sÄ Àr jag inte sÄ gnÀllig heller ;P

PermalÀnk
Medlem
●

Tveklöst bÀsta
Mr. Robot och Westworld

Mr. Robot har för övrigt serieavslutning ikvÀll.

PermalÀnk
AvstÀngd
●

Jag Àr verkligen INTE en "finsmakare" till TV-serier, so here goes:
- South Park
- Family Guy
- Robot Chicken
- Rick & Morty
- Mr Robot (oerhört mysigt)
- Mind Games
- Silicon Valley (dÄligt slut dock)
- The Mandalorian
- Lie To Me (tyvÀrr kom det sent 2009)
- The Orville

Jag vet! Katastrofal lista!

Visa signatur

"Företagsboendeförmedlare" | Min Überkill Dator: Processor: Intel Pentium P5 66 Mhz OC | Moderkort: ASRock P4I65G | Minnen: 2st Samsung 128MB PC133 | Grafikkort: Canopus GeForce 256 DDR | Lagring: IBM 350 4,4 MB | Operativsystem: DOS/360 | Chassi: Mercury Full-Tower ATX Chassis |

PermalÀnk
Medlem ★
●

Jag gillar verkligen American Horror Story.

Visa signatur

It’s more fun to compute.

PermalÀnk
AvstÀngd
●
Skrivet av AplAy:

Jag Àr verkligen INTE en "finsmakare" till TV-serier, so here goes:
- South Park
- Family Guy
- Robot Chicken
- Rick & Morty
- Mr Robot (oerhört mysigt)
- Mind Games
- Silicon Valley (dÄligt slut dock)
- The Mandalorian
- Lie To Me (tyvÀrr kom det sent 2009)

Jag vet! Katastrofal lista!

South Park, 1997
Family guy, 1999
Robot chicken, 2005

PermalÀnk
AvstÀngd
●
Skrivet av Klubba:

South Park, 1997
Family guy, 1999
Robot chicken, 2005

Ja, jag gillar dem sÄ mkt att de fÄr vara med i listan!

Visa signatur

"Företagsboendeförmedlare" | Min Überkill Dator: Processor: Intel Pentium P5 66 Mhz OC | Moderkort: ASRock P4I65G | Minnen: 2st Samsung 128MB PC133 | Grafikkort: Canopus GeForce 256 DDR | Lagring: IBM 350 4,4 MB | Operativsystem: DOS/360 | Chassi: Mercury Full-Tower ATX Chassis |

PermalÀnk
Medlem ★
●

True Detective S1
Game of Thrones (inte sista sÀsongen, duh)
Chernobyl
Westworld
Mr Robot
Better Call Saul

FÄr jag bara sÀga en blir det nog Chernobyl eller True Detective S1.

PermalÀnk
Medlem ★
●

Skulle nog vilja sÀga:

Lucifer https://www.imdb.com/title/tt4052886/
La Casa De Papel https://www.imdb.com/title/tt6468322/

Visa signatur

Chassi:BeQuietDarkBase900Pro PSU:BeQuietDarkPowerPro1000w Moderkort:AsusZ170ProGamingAURA
CPU:i7-6700K 4.2Ghz Kylare:BeQuiet!SilentLoop240mm Ram:Corsair 32GB DDR4 3200MHz Vengeance
GPU:AsusRadeonRX5700XT8GBRogStrixGamingOC SSD:Corsair 2x120GB, M.2 1TB HDD:Seagate/WD->30TB SkÀrmar:3xBenQ 24" LCD G2450HM, LG 65"UHD65UM7100 OS:W10
Tillbehör:LogitechG915,G915TKL,ProX,G502,MxMaster3,G930,Z906,G510,K350,M705,G440,C922Pro,MionixNaos3200,5000,7200,8200,NaosQG
Mobiler:Xperia 1 III,Xperia1,SonyZ5 đŸŽźâ€‚đŸ–„ïž ⌚ đŸ–±ïž 🎧

PermalÀnk
●

Game of thrones och The walking dead

Visa signatur

Intel I7 10700K @5ghz,1.25V | MSI Z490-A Pro | 16gb 3200mhz ddr4 HyperX predator | Asus strix 2060S 8GB | Cooler Master Ml240l | Corsair Carbide 100R |
| Samsung 27" Curved 144hz. |

PermalÀnk
Medlem ★
●

RÀknas Jason Bourne som serie (mÄnga filmer) sÄ fÄr det bli den

Visa signatur

I7 6800k@stock, Asus X99 A-II, 16gb ram med KYLFLÄNSAR, Ă„ssĂ„ ett 1080ti

PermalÀnk
Föredetting ★
●

Silicon Valley och Narcos fÄr jag sÀga. HedersomnÀmnande för Travel Man, Àven om jag misstÀnker att det Àr dramatiseringar som sökes, och inte mer "dokumentÀra" verk.

Visa signatur

Internet of Things. Translation: Anything that connects to the internet, no matter how useless nor how much of a security risk it poses.