Permalänk
Medlem

8TB HDD (4st)

4st på 2TB vardera säljes tillsammans

Western Digital WD20EARX 2st
Western Digital WD20EARS
Samsung HD204UI

Alla diskar har fungerat mycket bra i ~5 år, Samsung är från 2011 men inte varit i drift längre än övriga diskar.
Inga misljud eller liknande från någon av diskarna.

Kommer paketeras mycket varsamt och skickas med PostNord (tungt, 176kr) eller kan hämtas i Falun.

Lämna bud här i tråden eller via PM, skambud kommer accepteras iom äldre diskar

Läs hela annonsen här

Permalänk
Medlem

Börjar med 300 för alla 4

Visa signatur

Dator: CPU: Intel Core i5 8600k @4.3GHz | Kylare: Noctua NH-L12 | Moderkort: Gigabyte Z370n WiFi | GPU: EVGA GTX 1080ti FTW3 | RAM: Corsair LPX 16GB 3000MHz | Chassi: Louqe Ghost S1 | Lagring: SAMSUNG 960 Evo m.2 512GB | PSU: Corsair sf600

Permalänk
Medlem

Möjligt att få SMART info?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

RTX3080 | 5960X->7800x3d | Valve Index

Permalänk
Medlem

Just WD Green vill man gärna se smart data på. De går väldigt snabbt in i viloläge (kan vara så lågt spm efter 8 sek) och kan kan ha en väldigt hör load/unload cycle count. De är ratade för 300.000 men har sett exemplar med flera miljoner.

Visa signatur

Huvudriggen är en Gigabyte Aorus Xtreme | 128gb DDR5 6000 | Ryzen 7950X | 3080Ti
Utöver det är det för många datorer, boxar och servar för att lista :P

Permalänk
Medlem

@inquam: Hej

Jag har ingen tillgång till SMART eller ett system öht nu. De har varit i bruk ca 5 år, en del går ned i vilo läge men inte alla, fick för mig det var en default inställning på Windows 10 dock. Har bud på 400kr via PM nu

Permalänk
Medlem

Vad har de suttit i? NAS eller hemdator?

Visa signatur

Dator: CPU: Intel Core i5 8600k @4.3GHz | Kylare: Noctua NH-L12 | Moderkort: Gigabyte Z370n WiFi | GPU: EVGA GTX 1080ti FTW3 | RAM: Corsair LPX 16GB 3000MHz | Chassi: Louqe Ghost S1 | Lagring: SAMSUNG 960 Evo m.2 512GB | PSU: Corsair sf600

Permalänk

500kr bjudet!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Bjuder 550kr.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

600kr

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Det var synd (för mig) alla diskarna gick iväg i bara farten för 3 minuter sedan via en lokal pick up

Permalänk
Skrivet av Mabec:

Det var synd (för mig) alla diskarna gick iväg i bara farten för 3 minuter sedan via en lokal pick up

Så kan det gå 🙂

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Tacksam för upphämtning av diskarna, kan i värsta fall medföra problem när sånt ska transporteras.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mabec:

@inquam: Hej

Jag har ingen tillgång till SMART eller ett system öht nu. De har varit i bruk ca 5 år, en del går ned i vilo läge men inte alla, fick för mig det var en default inställning på Windows 10 dock. Har bud på 400kr via PM nu

Det är diskarna i sig som har en väldigt låg tidsinställning för att ställa läsarmen i viloläge.
Om man skall ha dem för tex en NAS så finns guider om hur man ändrar den tidsgränsen så de inte slits i förtid. Utan smart data så vågar jag inte ens ge ett bud. Det är som att köpa grisen i säcken.

Visa signatur

Huvudriggen är en Gigabyte Aorus Xtreme | 128gb DDR5 6000 | Ryzen 7950X | 3080Ti
Utöver det är det för många datorer, boxar och servar för att lista :P