Oneplus 6 & 6T - kommer android 10 nån gång?

Permalänk
Hedersmedlem

Oneplus 6 & 6T - kommer android 10 nån gång?

Oneplus har gjort sig ett namn med prisvärda lurar i premiumsegmentet som får snabba uppdateringar och ganska rena från "krafs.

Och under hösten har oneplus 6 och 6T varit på tur att få android 10. Det var väl lite oklart exakt när det skulle hända. Q3 var väl planen men så blev det inte riktigt. I november satte utrullningen av android 10 igång. Denna avbröts för att det var en del buggar som behövde rättas till.

För någon vecka sedan (eller 2?) satte 10.0.1 som skulle vara den stabila releasen igång att rullas ut. Äntligen. Även denna verkar ha pausats. Verkar ha varit ganska få som fått denna version ockå.
https://forums.oneplus.com/threads/oxygenos-10-0-1-for-the-on...

Igår kom det upp information om att version 1.3.0 släppts
https://forums.oneplus.com/threads/oxygenos-10-3-0-for-the-on...
Nu får vi väl hoppas att den här versionen är så pass bra att de faktiskt kan genomföra utrullningen.

Huruvida glaset är halvtomt eller halvfullt är väl upp till var och en.
Man kan vara missnöjd med att utrullningen dragit ut så mycket på tiden. Ett halvår efter release av android 10 är lång tid.
Samtidigt är det väl kanske bra att de faktiskt bromsar när de upptäcker fel och rättar till - och vågar bromsa en gång till. De bryr sig inte bara om att få ut mjukvaran utan de försöker hålla en bra nivå på det också.

Oavsett så upplever jag att oneplus saktat ner på utrullningstempot lite. I kombination med att priserna på deras nya lurar nu för tiden är ganska höga så känns de väl aningen mindre intressanta för framtida köp.
Är det bara jag som känner såhär?

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Medlem

Ladda ner Oxygen updater och dra ner uppdateringen utan att vänta på OTA.
Fungerade bra för mig.

Kör nu oxygen 10.0.1 på min 6a

Edit: laddar du ner nu får du 10.3.0

Permalänk
Medlem

Även Android One mobiler får vänta men de har i alla fall garanterade uppdateringar vilket inte är fallet med övriga.

Permalänk
Medlem

Jag har laddat in både 10.0.0 och nu 10.0.1, med oxygen updater. Första var riktigt buggig och jag gick flera gånger köra hard reboot. 10.0.1 har funkat utan problem.

Visa signatur

Intel i7 7700K, Titan Xp, 32Gb @ 3333MHz, mITX Asus Strix Z270I, Jonsbo UMX1 Plus, Corsair SF600

Permalänk
Medlem

Så nu installerade jag 10.3, inga problem hittills.

Visa signatur

Intel i7 7700K, Titan Xp, 32Gb @ 3333MHz, mITX Asus Strix Z270I, Jonsbo UMX1 Plus, Corsair SF600