Powercolor gör Radeon RX 5700 i kompakt Mini ITX-format

Permalänk
Melding Plague

Powercolor gör Radeon RX 5700 i kompakt Mini ITX-format

Partnertillverkaren Powercolor tar AMD:s Radeon RX 5700 till Mini ITX-format, med kompakta mått och en ensam 8-pinskabel.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Omg! Såå nice! Inte ens oversized höjd vilket annars brukar vara vanligt på ITX kort

Permalänk
Medlem

Hoppas den kommer till Sverige!

Visa signatur

[1700X] [B350 mITX] [32GB DDR4@3000MHz CL15] [Vega 56] [Nano S] [D15S] [Win 10 Pro]

Permalänk
Avstängd

Det finns för få ITX modeller av kort.

Visa signatur

New: Asus x370 prime pro, Ryzen 1700 (@3.925ghz) , Ripjaws V 16GB 3600 MHz (@3200mhz 14c). https://valid.x86.fr/curj7r
Radeon VII.

Permalänk
Inaktiv

Skulle vara grymt att ha i ett Dan Case eller Louqe. Förhoppningsvis får man då plats med en 120mm AIO utan massa tophats och utbyggnader

Permalänk
Benchmaskin 🍞

Jag gissar att det där kortet kommer ha en saftig ljudnivå, men det är straffet man får ta med små komponenter

Permalänk
Medlem

Ohh skulle passa perfekt i min server med passthrough till mina Win10 VMs. Kör RX480 nu och byta till två av dessa skulle vara en fin uppgradering.

Visa signatur

MSI K9N SLI Diamond | MSI Diamond HDMI 7600GT | AMD X2 4200+ | 1GB Kingston HyperX| 32" LG 5000:1 screen | Asus EeePC 701

Permalänk
Medlem

Jag tycker att just denna utformning av kort, likt R9 Nano, är sjukt sexigt. Storknade nästan när jag såg 5500XT 4gb modellen med ungefär samma design.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av trattgunnar:

Jag tycker att just denna utformning av kort, likt R9 Nano, är sjukt sexigt. Storknade nästan när jag såg 5500XT 4gb modellen med ungefär samma design.

Älskar måtten. Tycker fortfarande att mitt GTX 970 mini är ett av de bästa köpen jag gjort med tanke på att det fick plats i mitt mini-itx chassi.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kenneth:

Jag gissar att det där kortet kommer ha en saftig ljudnivå, men det är straffet man får ta med små komponenter

Med tanke på att de övriga 5700 korten med eftermarknadskylare verkar ha de lägsta ljudnivåerna på marknaden så tror jag det går vägen.

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av Kenneth:

Jag gissar att det där kortet kommer ha en saftig ljudnivå, men det är straffet man får ta med små komponenter

De får se till att inte klocka det, sista procenten brukar kosta mycket i effektförbrukning.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Medlem

@anon193054: DAN A4 kräver 173mm om du skall få rum med 120mm AIO så detta missar med 2mm 😬 (om du kör sfx nätagg dvs). Finns flertalet nvidia-kort som kvalar in men hittintills inga nyare AMD

Visa signatur

DAN A4 - RTX 4070 - Ryzen 5800x3d - 32Gb 3600DDR4 - 4TB NVME m.2 SSD - ASRock Fatal1ty B450 Gaming-ITX/ac - Corsair SF450 - Samsung 65Q80

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Ronja_Hood:

@dix_xib: DAN A4 kräver 173mm om du skall få rum med 120mm AIO så detta missar med 2mm 😬 (om du kör sfx nätagg dvs). Finns flertalet nvidia-kort som kvalar in men hittintills inga nyare AMD

2mm nära går att få till för den händige, kan till och med vara så att det passar som det är men att det finns några millimeters marginal

Permalänk
Medlem

Undrar hur ljudnivån är på det. Jag har ett zotac 1070 mini i min htpc men hade gärna haft ett semipassivt amd-kort istället. Synd att zotac inte gör 5700.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

jag har en dator och en till och en till och så vidare.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Ronja_Hood:

@dix_xib: DAN A4 kräver 173mm om du skall få rum med 120mm AIO så detta missar med 2mm 😬 (om du kör sfx nätagg dvs). Finns flertalet nvidia-kort som kvalar in men hittintills inga nyare AMD

Synd Känns som kortet är perfekt i prestandan/värmeutvecklingen mot storleken på chassit.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon201296:

2mm nära går att få till för den händige, kan till och med vara så att det passar som det är men att det finns några millimeters marginal

Absolut är det säkert så men jag hade inte köpt något med marginalen på fel sida.

Visa signatur

DAN A4 - RTX 4070 - Ryzen 5800x3d - 32Gb 3600DDR4 - 4TB NVME m.2 SSD - ASRock Fatal1ty B450 Gaming-ITX/ac - Corsair SF450 - Samsung 65Q80

Permalänk
Medlem

"Shut up and take my money!"

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Mjölnir: Ryzen 9 3900X | X570-I | Ballistix Sport 32GB | Powercolor RX 5500XT 4GB ITX | Kolink Sattelite
Server: Ryzen 5 1400 | X470-F | Ballistix Sport 24GB | ASUS HD 7790 2GB | Sapphire RX 470 8GB ME | NZXT Switch 810

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Ronja_Hood:

Absolut är det säkert så men jag hade inte köpt något med marginalen på fel sida.

Nej det är såklart upp till var och en

Permalänk
Medlem

Lustigt att 5500XT version av samma kort är 5 mm längre (180 vs. 175 mm)

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Medlem

Det spritte till lite på insidan när jag såg den här nyheten, trots att jag slagit till på ett NCASE M1, och har gott om plats för full-långt kort själv. Lutar åt PowerColor ändå, då Red Dragon är väldigt prisvärt, och deras silent BIOS verkar grymt för mig som är ute efter energieffektivitet över max-prestanda.

Låt oss hoppas att andra tar efter, och att denna modell inte blir Japan-exklusiv.

Permalänk
Medlem

Bra, då kan man gå full AMD build i velka 3

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

headake