Ny telefon, förslag? 4-6k, Oneplus?

Permalänk
Medlem

Ny telefon, förslag? 4-6k, Oneplus?

Hej, jag äger en Huawei Honor 8 och Xperia XZ1 compact och inte riktigt nöjd med någon av telefonerna vad gäller i batteri tid och internminne samt då appar stängs (låg ram minne? Pokémon go stängs ner på Xperia varje gång och har stoppat i inställningarna ett undantag från batteri sparning funktionen) och funderat tidigare på en Oneplus.

Haft intresse av Oneplus 6T och funderade köpa från Netonnet, men den har nu utgått från lagret och vet inte om den kommer in längre. Tänkte om jag skulle vänta till mellandagarna om den eller likvärdig telefon sänks?

Kollade även på Amazon UK där den säljs för 500 kr mindre men då är jag osäker hur det kan bli med PostNord samt om fel med telefonen ifall det blir hög kostnad att skicka den tillbaka?
Någon med erfarenhet inom beställa från Amazon UK och få det till Sverige? Sökte lite på forumet och läste det var vissa öar som ej ligger i EU, men det går ej i förväg se vart de skickar varorna ifrån? Samt att man betalar mer i moms i Sverige och därav kanske PostNord tar och lägger på massa avgifter?

Vad är erat förslag? Tvekar 6T sänks mycket mer i pris än 5.5k? Samt anser ni det vara värt skaffa den eller ska man direkt sikta på den nya 7T som däremot kostar ytterligare?
Alternativt annan telefon likvärdig med 128gb intern, 8gb ram m.m?
Söker enbart android OS.
Samt bör den fungera i USA

Permalänk
Medlem

Tja
Köpte Oneplus 7T pro och är super nöjd!
Skulle rekommendera Oneplus 7T starkt och dom har även sitt trade-in program om man är villig att skicka in en lur. Skickade in min S8+ och fick min Oneplus billigare

Visa signatur

i7 10700K / EVGA 2070 / Z490-I / 16GB 3600mhz / 1.5TB NVMe / SF750 / Lian Li TU150 / Custom Loop / Ducky One 2

Permalänk
Medlem

Mi 9t? Visserligen 6gb ram men grymt mycket lur för pengarna. https://www.inet.se/produkt/2000304/xiaomi-mi-9t-128gb-karbon...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Boss302:

Mi 9t? Visserligen 6gb ram men grymt mycket lur för pengarna. https://www.inet.se/produkt/2000304/xiaomi-mi-9t-128gb-karbon...

Verkar som ett alternativ. Enda negativa är då jag far till USA så kommer nog mest troligt inte telefonen ha rätt band för få 4G eller dylikt som fungerar med bl.a bank ID och använda internet. Hade det problemet med min Huawei honor 8, annars får använda min Xperia dit och köra hotspot möjligtvis eller liknande kanske, om inte denna telefon fungerar där.
Vet inte exakt version det är på denna, verkar ju jämt finnas olika versioner. Kollade på en och den hade 40% på 4G med T-Mobile som jag använder där. Möjligtvis kanske att det fungerar, men Oneplus nog säkrare tror jag.

Oavsett väntar till mellandagsrea nu och ser om något bra sänks.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Någon Nokia eller Motorola kan du ju kika på.