Resident Evil 3 till PC får systemkrav

Permalänk
Melding Plague

Resident Evil 3 till PC får systemkrav

Nyversionen av den tredje delen i Capcoms skräckserie ställer samma krav på riggen som Resident Evil 2 Remake.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Jag tycker det är helt ointressant med ännu en remake.

Permalänk
Medlem
Skrivet av landahl:

Jag tycker det är helt ointressant med ännu en remake.

Årets spel så def inte ointressant med en på uppföljaren också. Bara inte det är fps ”problem” som i förra där kniven gör skada baserat på fps

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

"Citera för svar!"

Speedrunner

Permalänk
Medlem

Ser verkligen fram emot denna, remaken av 2an kändes väldigt fräsch, får samma intryck av den här remaken.
Inte långt kvar tills vi får se en remake av 4an som är min favorit av alla RE-spelen!

Visa signatur

Samsung Odyssey G9 240Hz HDR1000 5120x1440 9900K 5,3GHz 1,335v adaptive Asus Z390-I
Asus RTX 2070 Dual EVO Advanced 8GB G.Skill Trident Z RGB B-Die 3200MHz CL16 2x16GB Samsung 970 Evo 1TB
Seasonic Focus Plus Gold 850W 2 x Dell U2715H Corsair K65 Speed SteelSeries Rival 500 Bose Companion 5
Secretlab TITAN 2020 SoftWeave Corsair H100i RGB Platinum Noctua NF-A12x25 x 4 PnP Neo G Mini GB4: 6869 CB15: 233

Permalänk
Medlem
Skrivet av landahl:

Jag tycker det är helt ointressant med ännu en remake.

Hade det bara varit en vanlig HD remake hade jag varit helt ointresserad men nu är den byggd från grunden. Senaste gången jag spelade RE3 var när det fortfarande var populärt så minns faktiskt ingenting så jag är sjukt peppad... Inte för att möta Nemesis men allt annat

Permalänk
Inaktiv

Det har väl vissa storyelement från originalet men utöver det är det ju ett helt nytt spel. Del två var grym så det här blir lätt ett köp.

Permalänk
Medlem
Skrivet av NuZ:

Årets spel så def inte ointressant med en på uppföljaren också. Bara inte det är fps ”problem” som i förra där kniven gör skada baserat på fps

Skickades från m.sweclockers.com

RE 3 är iofs inte en direkt uppföljare till RE 2, det utspelar sig t.o.m innan RE 2.

Permalänk

Oj man är mer hyped än man var till RE2 remaken nu när man vet hur bra de lyckades med andra delen 😁

Visa signatur

Intel I7 10700K @5ghz,1.25V | MSI Z490-A Pro | 16gb 3200mhz ddr4 HyperX predator | Asus strix 2060S 8GB | Cooler Master Ml240l | Corsair Carbide 100R |
| Samsung 27" Curved 144hz. |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hank Solo:

RE 3 är iofs inte en direkt uppföljare till RE 2, det utspelar sig t.o.m innan RE 2.

Före, medans och efter RE2 t.o.m.

Visa signatur

| R7 3800x | be quiet! Dark Rock 4 Pro | Gigabyte X570 Aorus Elite | Aorus RGB 2x8GB 3200mhz cl16 |
| Nvidia RTX 2060 Super | Kingston A2000 250GB + A2000 1TB + KC2500 2TB | Corsair RM750 | Fractal Design Meshify C |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hank Solo:

RE 3 är iofs inte en direkt uppföljare till RE 2, det utspelar sig t.o.m innan RE 2.

Är väl samtidigt om inte före? Menar uppföljare som nästa spel

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

"Citera för svar!"

Speedrunner

Permalänk
Redaktion
Praktikant ✨

Nu är RE 3 långt ifrån min favorit i serien, men sett till hur bra och annorlunda remaken blev av tvåan så ser jag ändå fram emot att spela detta!

Permalänk
Medlem

Har aldrig gillat kontrollerna i Resident Evil serien. Spelar hellre Resident Evil moddarna som finns till Left 4 Dead 2

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem
Skrivet av landahl:

Jag tycker det är helt ointressant med ännu en remake.

Kan förstå tanken, men med facit i hand över hur mycket skitspel som släpps så kommer jag se fram emot denna remake, på samma sätt som jag såg fram emot RE2 remake.

Nästa år ser ju ut att bli lite bättre dock, men vi får se.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mithos:

Före, medans och efter RE2 t.o.m.

Skrivet av NuZ:

Är väl samtidigt om inte före? Menar uppföljare som nästa spel

Utspelar sig 2 månader efter 1:an och dagen före 2:an, var inte ens tänkt att vara en uppföljare till 2:an, utan som en spin-off med en annan huvudperson.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hank Solo:

Utspelar sig 2 månader efter 1:an och dagen före 2:an, var inte ens tänkt att vara en uppföljare till 2:an, utan som en spin-off med en annan huvudperson.

Ja precis. Var väl CV som skulle vara 3an läste jag i någon superplay eller nått för väldans massa år sedan eller en YT film kanske. Minns inte men hört de iaf

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

"Citera för svar!"

Speedrunner

Permalänk
Medlem

tvåan var väldigt bra enda som sabbade var ju mr.x hoppas i trean nemesis går ner tillfälligt o inte jagar en konstant genom spelet som mr.x gör...

Permalänk
Medlem

@landahl: Visst, men man måste börja någonstans.. RE2 var riktigt välgjort iaf