Trådlösa alternativ, Logitech G810 Orion Spectrum

Permalänk
Medlem

Trådlösa alternativ, Logitech G810 Orion Spectrum

Halloj,

Sambon har tröttnat på alla mina kablar som slingrar sig genom stringhyllan... Jag har kört på Logitech G502 + Logitech G810 som mus och tangentbord och älskar dessa. Köpte nyligen en G502 Lightspeed och känner knappast någon skillnad. Jag har kollat lite alternativ till tangentbordet och har hittat G613 och G915 från Logitech samt K63 från Corsair. Jag är inte supernöjd med layouten dock.

Jag skulle vilja ha numpad så Corsair verkar gå bort där, och har absolut inget behov av macroknappar som Logitech verkar köra på nu igen... (Hoppades den trenden hade dött). Jag hade ett tangentbord tidigare med macroknappar till vänster och blev galen när man ibland skulle trycka esc/shift/ctrl och tryckte på dom värdelösa macroknapparna istället.

Finns det något alternativ jag missat? Har inga problem med att det kostar då jag gissar att det kan bli en dyr historia Jag gillar G810s Romer G switches men har inga problem att byta till MX heller, gärna med liknande drag i så fall. Vilka de nu kan vara?

Tack för hjälp i tangentbordsdjungeln!

Visa signatur

Ghost Louqe S1 -- X570 I AORUS PRO -- AMD Ryzen 7 3700X
NH-L12S Fläktmod -- Corsair Vengeance PRO 32GB 3200 MHz CL16
MSI RTX 2070 Super Ventus -- Corsair SF600
Corsair Force MP510 960GB M.2 -- WD Black SN750 NVMe 1TB M.2

Permalänk
Keeper of the Bamse

Inga av de "stora" tillverkar trådlösa mekaniska med numpad förutom Logitech g613. Jag kör på K63 wireless för jag har absolut ingen användning av numpad. Det är dessutom mer ergonomiskt riktigt (inte lika långt till musen)

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Medlem

Har aldrig lyckats trycka på macroknapparna på mitt G613 och det är väl det vettigaste valet just nu.
Hade faktiskt tvärtemot dig gärna haft ett TKL trådlöst men det finns tyvärr inte.

Permalänk
Medlem

@Gainsgoblin:

Nej det lutar väl åt 613 mest just nu, den är ju trots allt ganska "billig", så kan man byta eventuellt i framtiden om det kommer något som ser bättre ut!

Visa signatur

Ghost Louqe S1 -- X570 I AORUS PRO -- AMD Ryzen 7 3700X
NH-L12S Fläktmod -- Corsair Vengeance PRO 32GB 3200 MHz CL16
MSI RTX 2070 Super Ventus -- Corsair SF600
Corsair Force MP510 960GB M.2 -- WD Black SN750 NVMe 1TB M.2