Permalänk
Medlem

Två första avsnitten av säsong 3 är riktigt mysiga! Över förväntan.

Nu har jag fått lära mig vad en Mythosaur är för något och jag vill veta mer!

Dold text
Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Beamy:

Två första avsnitten av säsong 3 är riktigt mysiga! Över förväntan.

Nu har jag fått lära mig vad en Mythosaur är för något och jag vill veta mer!

Dold text

Två första var bra men tredje var jag nära på att stänga av. Småintressant att höra vad som hänt med nissarna från The Empire men pacing var ju bland det segaste och att det fram till slutet kändes helt ovidkommande och att det inte hade något att göra med Mandalorians storyline. Jag fattar ju att dessa två kommer att länkas ihop senare men det var inte kul.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon242437:

Två första var bra men tredje var jag nära på att stänga av. Småintressant att höra vad som hänt med nissarna från The Empire men pacing var ju bland det segaste och att det fram till slutet kändes helt ovidkommande och att det inte hade något att göra med Mandalorians storyline. Jag fattar ju att dessa två kommer att länkas ihop senare men det var inte kul.

Njä, tredje avsnittet var inget att tjuta över. Jag är inte så himla glad för Bo-Katan (och inte heller Katee Sackhoff), utan där bär Din Djarin avsnitten oftast (och Grogu såklart).

Höll på med en massa annat under tiden som avsnittet handlade om imperienissarna. Kändes ganska uppenbart vad som skulle hända mellan forskaren och officeraren också.

Permalänk
Medlem

Herregud, vad fan är det här? Hur kan en serie tappa så extremt mycket från en säsong till en annan?
Senaste avsnittet (S03E06) kan mycket väl vara ett alla tiders lågvattenmärke i Star Wars-universumet.

Undvik S3 som pesten!

Permalänk
Medlem
Skrivet av edson:

Herregud, vad fan är det här? Hur kan en serie tappa så extremt mycket från en säsong till en annan?
Senaste avsnittet (S03E06) kan mycket väl vara ett alla tiders lågvattenmärke i Star Wars-universumet.

Undvik S3 som pesten!

Ja, de behöver en bra karaktär, typ som Jar Jar Binks

Permalänk
Medlem

Förhoppningsvis så får Kathleen Kennedy kicken snart.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av edson:

Herregud, vad fan är det här? Hur kan en serie tappa så extremt mycket från en säsong till en annan?
Senaste avsnittet (S03E06) kan mycket väl vara ett alla tiders lågvattenmärke i Star Wars-universumet.

Undvik S3 som pesten!

Instämmer. S3 är ren katastrof. Förstår inte hur de lyckades fucka upp deras Stjärnserie såhär hårt.. Mitt D+ gick ut igår så slipper iaf se resten. Inte värt en krona att se resten av dessa avsnitt.

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Medlem

Had slutat titta på serien sen tredje avsnittet, tyvärr. Har tappat så mycket. Inte undra på det går åt helvete för Disney om de håller på såhär

Visa signatur

if young metro don't trust you

Permalänk
Medlem

S3 levererar! Älskar hur man följer olika storylines och deras diverse äventyr

Permalänk
Avstängd

Serien har verkligen gått ner sig rätt rejält. De gör en boba fett.
En del celeb cameos dessutom snark
Och grogu har ännu ingen mening med sin existens. Och vi vet ännu ingenting nytt om dess ras/ursprung, något de utlovade redan vid s1 att det skulle utforskas.
Bo katan är lagom inkompetent och verkar helt korkad jämfört med i the clone wars. Behöver en arme för att ta över en övergiven relativt öde planet. Har heller inte ens någonsin försökt ta sig dit och kolla läget innan din djarin..
Din djarin tar också alltmer en backseat och är mer av en side character i sin egna serie.

Vad är egentligen huvudstoryn?
Vad är målet?
Varför existerar grogu ens i serien?
Allt är bara en massa sidequests med noll substans.

Och ja droiderna kan nu springa som om de vore parkour usain bolt dessutom. Hela senaste asvnittet kändes korkat och stressat. Samt hundvarelserna i undervärlden vet precis när och var droider kommer göra något hyss men gör inget själva? Lol. Vad var poängen med duellen i slutet? När man redan vet hur nägot slutar innan det ens börjat så försvinner alla stakes direkt och det blir bara en fånig show.

Dold text

On a different note:
Daisy Ridley is returning to Star Wars med två nya filmer

Permalänk
Medlem

Låter som Teletubbies, ska nog undvika LoL

Visa signatur

|| R9 7950X MSI PRO X670-P WIFI 32GB-DDR5-6400c32 MSI RTX4080 Ventus 3X OC || CORE i9 12900KF MSI Z690 Tomahawk WIFI DDR4 32GB-3600c16 Gear1 TUF RTX3080 OC V2 || R7 5800X3D X570S CH8 Extreme 32GB-3800c18 Gigabyte RTX3080 GAMING OC || R9 5900X(B2) B550-F 32GB-3800c18 EVGA RTX3070 FTW Ultra || R9 3900X X470-Prime Pro 32GB-3200c16 MSI RTX2070 Super ||

Permalänk
Medlem

Senaste avsnittet tog verkligen oväntad sväng mot B/C klass samt putta in Jack Black i potten var verkligen oväntat 🤣

Visa signatur

AMD Ryzen 3900X, Gigabyte X570 AORUS ELITE,
G.Skill Flare X 32GB 3200MHz, FOCUS GX 850W, SSD 125 och 500GB, HDD 2tb, Gainward GeForce RTX 4090 Phantom
Laptops:MSI GT73VR 6RE Titan

Permalänk
Medlem

Serien har tappat totalt sedan S1/S2 som jag verkligen tyckte om. Vad är det som har hänt? Flera av dom här avsnitten har varit rent jobbiga att titta på med hur klumpigt dom har hanterats.

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem
Skrivet av hellmix:

Senaste avsnittet tog verkligen oväntad sväng mot B/C klass samt putta in Jack Black i potten var verkligen oväntat 🤣

Otroligt trams och sanslöst kasst skådespel av Black. Att dessutom slänga in en Lizzo som uppenbart inte ens kan läsa repliker med någon slags trovärdighet blev bara rent ovärdigt.

Som grädde på moset, en halvgaggig Christopher Lloyd. Scenen mellan dessa tre ungefär en halvtimme in i avsnittet fick mig att starkt överväga en enkelbiljett till Västerbron...

Permalänk
Medlem
Skrivet av edson:

Otroligt trams och sanslöst kasst skådespel av Black. Att dessutom slänga in en Lizzo som uppenbart inte ens kan läsa repliker med någon slags trovärdighet blev bara rent ovärdigt.

Som grädde på moset, en halvgaggig Christopher Lloyd. Scenen mellan dessa tre ungefär en halvtimme in i avsnittet fick mig att starkt överväga en enkelbiljett till Västerbron...

yepp det enda jag tyckt varit bra i S3 är linjen att återta Mandalore och man fick se planeten och samhället, allting där i mellan har varit trams men effekterna/CGI och kostymerna är fortfarande toppkvalité i serien.

Visa signatur

AMD Ryzen 3900X, Gigabyte X570 AORUS ELITE,
G.Skill Flare X 32GB 3200MHz, FOCUS GX 850W, SSD 125 och 500GB, HDD 2tb, Gainward GeForce RTX 4090 Phantom
Laptops:MSI GT73VR 6RE Titan

Permalänk
Avstängd

Vad hände egentligen med serien?
Från 2 bra säsonger till en säsong som är mer som en prologue för en annan karaktär, Bo Katan, som alla redan innan visste skulle få en egen serie.

I ett av de första avsnitten så får vi lära oss att jetpacks har bränsle och kan inte riktigt komma ikapp en flygande dinosaur.
Dock senare i samma avsnitt så kan de utan problem hålla farten om inte flyga snabbare än den. De riskerar även foundlingens liv genom det de gör, medans i början av avsnittet när den blev tagen så var det: no dont shoot it you might hit the foundling!
men det är ok ifall den tappar foundlingen eller kanske klämmer lite extra hårt.

Och just ja! I avsnittet så tar det typ ett dygn för dem att ta sig hela vägen till dinosauren, de campar liksom övernatten och sedan är det dag igen.. så foundlingen låg i magen på dinosauren i ett dygn eller?

I avsnitt 7? så glömde de bort att de hade jetpacks överhuvudtaget och satt och gömde sig bakom stenar istället för att göra sig till svåra mål genom att flyga runt och röra på sig.

I avsnitt 8, då har de kommit ihåg att de har jetpacks och kan tydligen flyga hur långt som helst, hela vägen från underjorden till rymden! Och de håller även bra hastigheter med sina dropships när de flyger parallelt.

I avsnitt 7 spoilar de dessutom hela moff gideons ambush i de första ca 5 minuterna. Så man visste ju redan exakt vad som skulle hända när vi ändrar perspektiv till Din, Bo och Mandalore.. osäker på vad "The Spies" titeln på avsnittet hade för någon roll. För jag kommer inte ihåg någon eller några spioner i det avsnittet.

Också onödigt självoffring i slutet av avsnittet. Knutten hade kunnat gått bakåt, stängt bombdörren och skjutit sönder knapparna som de gjorde i Episod 4 när luke och leia rymmer från fängelsecellen Fool proof!
Bo Katan borde ha använt sitt svärd långt tidigare. Grogu hade kunnat använda kraften.

Dock i avsnitt 8 så kan grogu knappt lyfta en metalstolpe över sig men kan däremot knuffa vuxna män utan bekymmer och även knuffa bort deras vapen. Och i slutet där allt exploderar så skyddar han såklart Din och Bo med kraften. Visst lite liv och död som kanske triggar desperation i kraften men ändå. Svårt att tro på det litegranna när de som skriver serien gör allt så huller om buller. Och konstigt att skeppet knappt gjorde någon skada i grottan. Borde typ ha kollapsat totalt.
Ah och så är Dark Sabern förstörd nu Och nu ska din och grogu sitta i sommarstugan i något år eller så medans de väntar på nya äventyr.

Jackblack avsnittet var skapligt fånigt och korkat. De hade kunnat gjort ett ordentligt deckar avsnitt eller något likt blade runner.

Dold text
Permalänk
Medlem
Skrivet av Nozomi:

Vad hände egentligen med serien?
Från 2 bra säsonger till en säsong som är mer som en prologue för en annan karaktär, Bo Katan, som alla redan innan visste skulle få en egen serie.

I ett av de första avsnitten så får vi lära oss att jetpacks har bränsle och kan inte riktigt komma ikapp en flygande dinosaur.
Dock senare i samma avsnitt så kan de utan problem hålla farten om inte flyga snabbare än den. De riskerar även foundlingens liv genom det de gör, medans i början av avsnittet när den blev tagen så var det: no dont shoot it you might hit the foundling!
men det är ok ifall den tappar foundlingen eller kanske klämmer lite extra hårt.

Och just ja! I avsnittet så tar det typ ett dygn för dem att ta sig hela vägen till dinosauren, de campar liksom övernatten och sedan är det dag igen.. så foundlingen låg i magen på dinosauren i ett dygn eller?

I avsnitt 7? så glömde de bort att de hade jetpacks överhuvudtaget och satt och gömde sig bakom stenar istället för att göra sig till svåra mål genom att flyga runt och röra på sig.

I avsnitt 8, då har de kommit ihåg att de har jetpacks och kan tydligen flyga hur långt som helst, hela vägen från underjorden till rymden! Och de håller även bra hastigheter med sina dropships när de flyger parallelt.

I avsnitt 7 spoilar de dessutom hela moff gideons ambush i de första ca 5 minuterna. Så man visste ju redan exakt vad som skulle hända när vi ändrar perspektiv till Din, Bo och Mandalore.. osäker på vad "The Spies" titeln på avsnittet hade för någon roll. För jag kommer inte ihåg någon eller några spioner i det avsnittet.

Också onödigt självoffring i slutet av avsnittet. Knutten hade kunnat gått bakåt, stängt bombdörren och skjutit sönder knapparna som de gjorde i Episod 4 när luke och leia rymmer från fängelsecellen Fool proof!
Bo Katan borde ha använt sitt svärd långt tidigare. Grogu hade kunnat använda kraften.

Dock i avsnitt 8 så kan grogu knappt lyfta en metalstolpe över sig men kan däremot knuffa vuxna män utan bekymmer och även knuffa bort deras vapen. Och i slutet där allt exploderar så skyddar han såklart Din och Bo med kraften. Visst lite liv och död som kanske triggar desperation i kraften men ändå. Svårt att tro på det litegranna när de som skriver serien gör allt så huller om buller. Och konstigt att skeppet knappt gjorde någon skada i grottan. Borde typ ha kollapsat totalt.
Ah och så är Dark Sabern förstörd nu Och nu ska din och grogu sitta i sommarstugan i något år eller så medans de väntar på nya äventyr.

Jackblack avsnittet var skapligt fånigt och korkat. De hade kunnat gjort ett ordentligt deckar avsnitt eller något likt blade runner.

Dold text

Jadu det kändes som de ville bara göra ett avslut, men det är bekräftat att det ska komma S4 runt 2025/26 lagom långt bort för att man ska hinna glömma bort den här kassa säsongen. Men frågan är hur S4 kommer vara med tanke på hur S3 slutade.

Visa signatur

AMD Ryzen 3900X, Gigabyte X570 AORUS ELITE,
G.Skill Flare X 32GB 3200MHz, FOCUS GX 850W, SSD 125 och 500GB, HDD 2tb, Gainward GeForce RTX 4090 Phantom
Laptops:MSI GT73VR 6RE Titan

Permalänk
Medlem

Lägg ner skräpet och gärna hela Disney också.

Permalänk
Medlem

Skönt att inte vara kräsen, gillade säsongen även om den inte vara lika stark som första säsongen. Episoden med Jack Black gav mig Clone Wars känslor vilket var skitkul. Kul att se gamla battledroids från prequels.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nozomi:

Vad hände egentligen med serien?
Från 2 bra säsonger till en säsong som är mer som en prologue för en annan karaktär, Bo Katan, som alla redan innan visste skulle få en egen serie.

I ett av de första avsnitten så får vi lära oss att jetpacks har bränsle och kan inte riktigt komma ikapp en flygande dinosaur.
Dock senare i samma avsnitt så kan de utan problem hålla farten om inte flyga snabbare än den. De riskerar även foundlingens liv genom det de gör, medans i början av avsnittet när den blev tagen så var det: no dont shoot it you might hit the foundling!
men det är ok ifall den tappar foundlingen eller kanske klämmer lite extra hårt.

Och just ja! I avsnittet så tar det typ ett dygn för dem att ta sig hela vägen till dinosauren, de campar liksom övernatten och sedan är det dag igen.. så foundlingen låg i magen på dinosauren i ett dygn eller?

I avsnitt 7? så glömde de bort att de hade jetpacks överhuvudtaget och satt och gömde sig bakom stenar istället för att göra sig till svåra mål genom att flyga runt och röra på sig.

I avsnitt 8, då har de kommit ihåg att de har jetpacks och kan tydligen flyga hur långt som helst, hela vägen från underjorden till rymden! Och de håller även bra hastigheter med sina dropships när de flyger parallelt.

I avsnitt 7 spoilar de dessutom hela moff gideons ambush i de första ca 5 minuterna. Så man visste ju redan exakt vad som skulle hända när vi ändrar perspektiv till Din, Bo och Mandalore.. osäker på vad "The Spies" titeln på avsnittet hade för någon roll. För jag kommer inte ihåg någon eller några spioner i det avsnittet.

Också onödigt självoffring i slutet av avsnittet. Knutten hade kunnat gått bakåt, stängt bombdörren och skjutit sönder knapparna som de gjorde i Episod 4 när luke och leia rymmer från fängelsecellen Fool proof!
Bo Katan borde ha använt sitt svärd långt tidigare. Grogu hade kunnat använda kraften.

Dock i avsnitt 8 så kan grogu knappt lyfta en metalstolpe över sig men kan däremot knuffa vuxna män utan bekymmer och även knuffa bort deras vapen. Och i slutet där allt exploderar så skyddar han såklart Din och Bo med kraften. Visst lite liv och död som kanske triggar desperation i kraften men ändå. Svårt att tro på det litegranna när de som skriver serien gör allt så huller om buller. Och konstigt att skeppet knappt gjorde någon skada i grottan. Borde typ ha kollapsat totalt.
Ah och så är Dark Sabern förstörd nu Och nu ska din och grogu sitta i sommarstugan i något år eller så medans de väntar på nya äventyr.

Jackblack avsnittet var skapligt fånigt och korkat. De hade kunnat gjort ett ordentligt deckar avsnitt eller något likt blade runner.

Dold text

Håller med det mesta du skrev. Lite synd på en annars väldigt bra serie.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Ryan George gör som vanligt en helt klockren sammanfattning av Mandalorian s03. O iofs till viss del också av dom tidigare säsongerna också, även fast den senaste drog upp alla sketna side quests till 11. Förstår verkligen inte hur Jon Favreau o Dave Filoni fortfarande får ha sina jobb kvar.

Förstår inte heller varför jag fortsätter kolla på skiten. Antagligen i brist på annat, att det alltid är lite småkul att peka o skratta åt korkat manus, samt att nån Star Wars är bättre än ingen Star Wars.. Får se om den där Ahsoka är nåt att ha eller om den hamnar på samma nivå som Mandalorian, BoBF o Obiwan.

Permalänk
Avstängd

Vart ett stort fan av Mandalorian och Book of boba, men... S3 av mandalorian har sugit rejält, och nu tar jag inte i. Sista avsnittet... Vad fan är tex Boba och alla andra sido karaktärer som vi VET är kvar och lever, tex Cobb vanth, Miggs Mayfeld... Vart fan tog dem vägen?.

Hade ju inte alls varit TOKNICE att knyta in folk som Djinn hjälpt på sina "sidequest" för att hjälpa tillbaka nu när dem tar tillbaka Mandalore... Istället är deras flotta helt jävla uberkass, borde i alla fall kunna slå jämnt med TIE fighters/bombers/intercepters när dem har rätt många av drop skeppen som vi såg i ett avsnitt tidigare kunna sopa banan med 6 - 7x vs 1, här har dem 12+ och 20 - 25x fighters som ska vara betydligt bättre en TIEs, och då har vi även en light cruiser med som inte gör ett jäkla skit.

Antar att det är för svårt att skriva en bra sammanhängande story för dessa två inkompetenta snubbarna.

Visa signatur

Ryzen 9 5900x 4.8ghz. 32GB DDR4 3600Mhz. Radeon 6800 XT. MSI Gaming Plus B550. 1000GB SN850 M.2. Noctua Nh-U14S. 1x 1024GB M.2 Kingston A2000. Seasonic Focus PX 850 Platinum. Fractal Design Define R6 USB-C. Predator XB273UGX.

Permalänk
Medlem

S3 påminde mig lite om hur Stargate SG-1 kunde vara.
Dom kommer till en planet, får ett quest och har lite äventyr och sedan i slutet löser dom det och går vidare i main story.
Gillade säsongen skarpt!

Permalänk
Avstängd

Glömde bort att nämna att

Black Sabern är gjord av ren Beskar och på något sätt så är Moff Gideon starkare än Beskar.

Och de är immuna mot eld men av någon anlednig så blir Moff grillad av elden i slutet, som ser ut att ha samma temperatur som elden de annars sprutar ut.

Dold text