Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk
CS-mästare

Köpråd till syskonbarnen

Köpte 2 st R5-3500U till syrrans ungar under black friday för 5200 styck.

Det blir grabbarnas första datorer och ska användas till plugget och Minecraft initialt, hoppas dock att de ska klara lite andra spel också och bli lite av en inkörsport till PC-spelandet 👹

Är pris/prestanda okej för vad jag betalat?
Kommer datorerna klara Minecraft och kanske även lite "tyngre" spel?

Permalänk
Hedersmedlem

Enda grafiken i den där är den inbyggda grafiken i Ryzen-processorn. Den kan driva runt många moderna spel, men du får räkna med att ställa ner grafikinställningar rejält och även dra ner upplösningen om du vill ha någolunda spelbara framerates.

Om ditt mål är att de ska kunna få blodad tand och köpa en riktig spel-PC för att få bättre prestanda så har du nog lyckats.

Ang. prisvärdhet: Den ligger rätt likt i pris jämfört med andra datorer med liknande specar.

Permalänk
CS-mästare
Skrivet av pv2b:

Enda grafiken i den där är den inbyggda grafiken i Ryzen-processorn. Den kan driva runt många moderna spel, men du får räkna med att ställa ner grafikinställningar rejält och även dra ner upplösningen om du vill ha någolunda spelbara framerates.

Om ditt mål är att de ska kunna få blodad tand och köpa en riktig spel-PC för att få bättre prestanda så har du nog lyckats.

Ang. prisvärdhet: Den ligger rätt likt i pris jämfört med andra datorer med liknande specar.

Tack, då känner jag mig nöjd med köpet! 😁