Permalänk

Isolera röst i Ljudfil

Hej Sweclockers,

Efter att ha fått rejäla rysningar längs ryggraden av nya Diablo 4 trailern så tänkte jag att kanske skulle kunna använda en del av den som sms signal, jag har klippt ut just den delen som jag vill ha men skulle också vilja plocka bort bakgrunds musiken så man bara hör rösten säga "Blessed Mother, save us"

https://drive.google.com/file/d/1Gv4YLs96qiodXos-6mP4_SKngpnp...

Jag har försökt med Audacity med "Voice Reduction and Isolation" effekten men det blir alltid nått litet yl och distortion i bakgrunden, försökte mig på att testa Audobe Audition "Stereo Imagery" - "Center Channel Extractor" men får samma problem där som med Audacity, fungerar väl på samma sätt.
Kan någon kanske hjälpa mig få till filen eller visa mig var jag kan vända mig för hjälp?

Tack på förhand.

//Adde

Permalänk
Inaktiv

Ja det där kan bli väldigt svårt om de metoderna du nämnt inte funkar. Det jag kommer på vad du kan göra är att skära bort vissa freqvenser med Audacity. Tex bli av med ylande tanten i bakgrunden.
Finns tyvärr inga CSI lösningar

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Rekordmedlem

Det är i princip omöjligt att göra det utan att det påverkar ljudet på rösten, du skulle behöva ha röstspåret som mixades in frän början.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk

Eller, men det lär väl vara specialkomponerad musik, om du kan lägga på musikspåret inverterat så bör ju rösten vara det som blir kvar.

Men som sagt, minsta lilla det är ändrat, eller eq pålagt så är det ju kört.

Jag skulle nog lägga tiden på att maila till studion och tigga till mig ljudspåret istället för att försöka isolera det.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

.:bjorn

Permalänk

Tack för svaren

Ja jag får försöka få tag i orginalspåret om det är möjligt

Permalänk
Medlem

Om du har någon programmeringsvana att tala om kan du kolla in: https://towardsdatascience.com/separate-music-tracks-with-dee...

Visa signatur

:(){ :|:& };:

🏊🏻‍♂️   🚴🏻‍♂️   🏃🏻‍♂️   ☕