Vill du vara del av diskussionerna i forumet, ställa frågor eller hjälpa andra? Registrera dig här!

Bitfenix stöttar hängiga grafikkort med RGB-belyst hållare

Bitfenix stöttar hängiga grafikkort med RGB-belyst hållare

Tunga grafikkort är vanliga i prestandasegmentet, men de kan potentiellt skada hårdvara eller estetik. Bitfenix släpper nu en grafikkortshållare i äkta plast.

Läs hela artikeln här

Då blir inte Greta glad. 😌

Men bra tillbehör iallafall.

Fick med något liknande när jag köpte mitt MSI 2080 Super.
Dock utan RGB

Skrivet av Ister:

Genom att klocka ner din processor några timmar kan du ju hävda att du miljökompenserat, Och du kan köpa denna utan att reta Greta.

"Midium Extention Holder". Är det hållaren till ljudkortet?

Skrivet av jOnÄTÄn:

Genom att klocka ner din processor några timmar kan du ju hävda att du miljökompenserat, Och du kan köpa denna utan att reta Greta.

Haha det skulle vara något 😂 .

Men det är bra tänk detta då tunga kort kan hänga lite konstigt inne i chassit.

Skrivet av Ister:

Haha det skulle vara något 😂 .

Men det är bra tänk detta då tunga kort kan hänga lite konstigt inne i chassit.

Inget jag märkt av faktiskt, men så har jag ju inte ett sånt chassi där det är aktuellt heller.

Det kanske snarare beror på att grafikkortet + alt moderkortet inte har tillräckligt ordentlig konstruktion?

Dessutom tror jag inte Greta eller någon annan bryr sig om det minimala effektpåslaget som några leds ger upphov till.

Skrivet av orginallinus:

Inget jag märkt av faktiskt, men så har jag ju inte ett sånt chassi där det är aktuellt heller.

Det kanske snarare beror på att grafikkortet + alt moderkortet inte har tillräckligt ordentlig konstruktion?

Dessutom tror jag inte Greta eller någon annan bryr sig om det minimala effektpåslaget som några leds ger upphov till.

Såg du inte sarkasmen i inlägget 🤪
Folk kan ju börja slänga dessa i naturen om de inte passar i chassit. 😉

Grafikkort med stor och tung/lång kylare kan hänga lite i bak kant med tiden eller på en gång om man har de monterade liggandes.

Jag själv brukar ta Lego och bygga en pelare från chassits botten som stödjer upp grafikkortet och sedan en Lego gubbe som står och håller i pelaren så det ser lite kul ut.

Senast redigerat 2019-12-14 17:15

Fortfarande sned. lol

Mitt hålls upp lite av en slangen till kylaren. När det var luftkylt hängde det ännu mer.

Skickades från m.sweclockers.com

är man inte noga med utseendet så kan man snabbt snickra till ett stöd av pvc-rör typ

Hållare i oäkta plast?

Skrivet av oceanic:

Hållare i oäkta plast?

Simulerad akryl, även kallat glas.

Föredrar metoden gallax kör med på sina tunga kort. Stilrenare

Skrivet av lnd1437:

Föredrar metoden gallax kör med på sina tunga kort. Stilrenare

Som är...?

Skrivet av Ister:

Tror att Greta blir riktigt glad. Plast är ett riktigt bra, hållbart och funktionellt material som dessutom kan återvinnas.

Skrivet av Flutters:

Fick med något liknande när jag köpte mitt MSI 2080 Super.
Dock utan RGB

https://i.imgur.com/PR54WVU.jpg

Problemet med en sån där är ju att den flexar och på så vis knappt hjälper alls. Behövs ju ytterligare ett stöd för att den ska kunna fylla sin funktion. Tycker BitFenix har löst det på ett snyggt sätt (minus RGB...), kan nog bli ett köp om priset är vettigt.

Finns det hållare att köpa för att få hållaren att inte slutta?

Senast redigerat 2019-12-15 03:01
Skrivet av employed:

Som är...?

Rätt å slätt en pinne ifrån botten till toppen av chassit 😂

@DokujiN: du får fylla chassiet