"Nedladdningen är pausad - Origin problem

Permalänk

"Nedladdningen är pausad - Origin problem

"Nedladdningen är pausad
Origin måste ladda ner vissa filer och väntar på tillåtelse. Välj JA när Windows ber om din tillåtelse"

Men det kommer aldrig upp något från windows. Jag har testat att installera om Origin men det fungerar fortfarande inte.
Ska uppdatera nya Star Wars spelet men går inte, kan inte ens spela det längre. Vad gör jag?

Visa signatur

“BMW straight six, the sequel: a great concept, masterfully improved. Those people who still want a V6, please stand up”

Intel Core i7 3770K 3,5Ghz (Ivy Bridge) | MSI Z77A-GD55 ATX | Corsair 8GB (2x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE | EVGA GTX 1070 | samt en massa SSD hårddiskar | Benq 144 hz skärm | iMac 27" 3.5 GHz Intel I7

Permalänk

Tjo
Kanske testa o köra Origin som administratör?
Bara en idé. Har också haft samma problem för länge sedan med BF4 som inte ville uppdatera all tillägg.
Kommer dock inte ihåg vad jag gjorde har föra mig att jag tog bort allt som hade med spelet att göra sedan installerade om allt.

//DK79

Permalänk
Medlem

Hade samma problem en gång. Lät det stå på läääääääääääänge och till slut startade det. Typ över natten.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 Aorus Master | CPU: AMD Ryzen R9 5900X | CPU-kylare: Noctua NH-D15 chromax.black | RAM: Corsair Vengeance LPX 64 GB (4x16) DDR4-3600 CL18 | GPU: Gigabyte RTX 4080 Eagle OC | SSD: 2 x Samsung 970 EVO Plus 1 TB NVMe + Kingston A400 480 GB + Samsung QVO860 1 TB | PSU: EVGA SuperNOVA G2 1000 W Gold | Chassi: Lian Li O11 Dynamic XL | Skärm: BenQ PD3200U @ 3840x2160 + ASUS ROG Strix XG32VQ @ 2560x1440 | Tangentbord: Corsair K68 RGB Cherry MX Red | Mus: Logitech MX Master 2S

Permalänk

Har samma problem och har även provat att starta klienten som administratör men utan någon skillnad.
Är väl bara att vänta tills det börjar funka. :-/

Jaja, det är ju inte så att man har torka på spel direkt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andreas.ka:

"Nedladdningen är pausad
Origin måste ladda ner vissa filer och väntar på tillåtelse. Välj JA när Windows ber om din tillåtelse"

Men det kommer aldrig upp något från windows. Jag har testat att installera om Origin men det fungerar fortfarande inte.
Ska uppdatera nya Star Wars spelet men går inte, kan inte ens spela det längre. Vad gör jag?

Har du prøvet å gjøre slik alle forslagene her gir råd om fra EA for å feilsøke?

https://help.ea.com/sv-se/help/origin/origin/my-game-download...

Permalänk

Jag löste det med att ladda ner en äldre version av origin klienten, då gick det att uppdatera.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

“BMW straight six, the sequel: a great concept, masterfully improved. Those people who still want a V6, please stand up”

Intel Core i7 3770K 3,5Ghz (Ivy Bridge) | MSI Z77A-GD55 ATX | Corsair 8GB (2x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE | EVGA GTX 1070 | samt en massa SSD hårddiskar | Benq 144 hz skärm | iMac 27" 3.5 GHz Intel I7

Permalänk
Skrivet av Andreas.ka:

Jag löste det med att ladda ner en äldre version av origin klienten, då gick det att uppdatera.

Skickades från m.sweclockers.com

Samma här fast jag avinstallerade Origin och tog det som var kvar i programmappen. Installerade sedan om senaste versionen och då funkade det fint.
Har mitt spelbibliotek på annan partition så det var bara att peka nya installationen dit så hittade den spelen och uppdaterar dessa fint.

Permalänk
Medlem

Jag löste det genom att nedgradera till en äldre version och stänga av automatisk uppdatering tills felet är löst.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

WS: R7 2700x | RTX 2070S | Corsair AX860W | Lian Li PC-O11 Dynamic
Unraid: R7-2700X | GTX1050 | 3U chassi med 20 diskplatser
Servrar: 3x NUC 10 i5 ESX-kluster

Permalänk
Medlem

Kanske för sent men om de händer igen, löser det genom att avsluta origin, gå in på tjänster -> origin client services, -> egenskaper och inaktivera startmetod. Sedan bara starta och uppdatera så löser det sig