Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Hjälp med stream från PS4.

Permalänk
Medlem

Hjälp med stream från PS4.

Hej!

Jag behöver er hjälp. Jag kan i dagsläget streama från PS4 via elgato och sen datorn till twitch. Jag använder en overlay via OBS och allting fungerar fint.

Nu ska jag hosta ett event live där tanken är att jag vill kunna visa upp en match som pågår på ett av PS4;orna som används i turneringen. Till min hjälp har jag samma utrustning som när jag streamar men jag kan även koppla upp mig på ett nätverk av tv-apparater på plats.

Jag skulle nu vilja kunna streama matchen som pågår på ett specifikt PS4a och sen få upp denna matchen på nätverket av tv-apparater.

Det kommer troligen inte att finnas internet att tillgå i lokalen. Finns det något sätt att göra detta ändå?

Jag tänkte på två alternativ.

1. Jag försöker ordna internet till "streamingstationen" och sen tar jag en annan dator och kopplar upp twitch på och sen speglar jag ut den skärmen på nätverket av skärmar.
2. Det kanske finns ett sätt att spegla min "OBS-del" till nätverket av tv-apparater utan internet-inblandning?

Vet inte om ni förstår min fråga men hade verkligen uppskattat om någon hade kunnat hjälpa mig med detta!

Mvh