Rekomenderad spec för en labb dator

Permalänk
Medlem

Rekomenderad spec för en labb dator

Hejsan !

Jag har tänkt att studera datorteknik 1a och b samt dator och nätverksteknik på distans då jag jobbar 100%.

Min fråga är då :
Vad är den rekommenderade "spec'en" på en labb dator?
Vad för fördelarna kontra nackdelar med en billig setup och en dyr setup?

Tack på förhand !

Permalänk
Medlem

Nu har jag ingen aning om vad som ingår i de kurserna, men min uppfattning som student är att det mesta funkar. Det är sällan som vi kör tunga programvaror. Om du endast köper en dator för skolarbete så skulle mitt råd vara att köpa billigast möjligt. (Förutsatt att ni inte kör några tunga program)

Vill du ha ett bättre/specifikare svar så får du nog berätta lite om kursinnehållet och vilka programvaror som ska köras.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd

Nu har jag inte pluggat de kurserna, men viktigast för en dator man ska programmera på är tangentbord och skärm i mina ögon. Men har du tänkt dig använda befintlig skärm och tangentbord, eftersom du ska plugga på distans, så borde du klara dig med nästan vad som helst. Hade du tänkt att plugga någon annanstans än hemma så hade jag nog satsat på en laptop med tillräckligt hög upplösning på skärmen och ett tangentbord som du kan jobba med mycket utan problem. Sen förstås är förstås låg vikt och bra batteritid viktigt för en dator man bär med sig mycket.