Permalänk

Logitech G920!

Hej! Jag har köpt en Logitech G920 (ratt). Det var lite strul att koppla in då jag behövde några program för att få igång ratten. Men nu har jag märkt att det är trögare att svänga höger än vänster, jag har börjat höra lite knakningar när jag släpper ratten och låter servon svänga till centrerad position. Jag hör också ett litet klick när den blir centrerad (styr åt höger). Så jag undrar ifall detta är ett problem eller kanske ett vanligt problem.

Skulle vara väldigt tacksam om någon kunde hjälpa

Visa signatur

Dator 1: 16gb ddr4 ram, MSi GTX 1070ti 8gb, AMD Ryzen 5 3600XT
Dator 2: 8gb ddr3 ram, ASUS GTX 1050ti 4gb, Intel I5 3570k

Permalänk
Medlem

Vilka program behövde du använda för att det skulle fungera? Vad jag minns krävdes det bara ett från Logitech, om ens det egentligen.

Kan inte heller minnas att det ska gå trögare åt en håller. Är det när du är i windows/spelmenyer eller när du sitter i bilen? Om du installerat en massa olika program och gjort olika inställningar så kanske något blivit fel där tänker jag.

Angående ljuden så är det svårt att säga. Ratten är kugghjulsdriven så det ligger i dens natur att låta något förjävulskt, ofta av ryckig och klickande karaktär. Ljudet och den gigantiska dead zone var huvudskälet till att jag köpte en annan ratt, på köpet fick jag dessutom en bättre ffb

Permalänk

@Trunk: Jag laddade bara ner Logitechs hub och kalibrerade ratten i Windows. Dessutom har jag inte riktigt förstått vad deadzonen gör

Visa signatur

Dator 1: 16gb ddr4 ram, MSi GTX 1070ti 8gb, AMD Ryzen 5 3600XT
Dator 2: 8gb ddr3 ram, ASUS GTX 1050ti 4gb, Intel I5 3570k

Permalänk
Medlem

Deadzone är hur mycket ratten kan röra sig från centrerat utan att ge styrutslag.
Ratten borde ha lika mycket motstånd i båda riktningar. Ljuden är svårt att säga något om då det är en del oljud normalt från den ratten. Hade en g27 en gång i tiden och den lät en hel del

Permalänk

@Trenne: Okej. När jag är i windows så kalibrerar ju sig ratten till centrerad position. Och då kan jag ju inte styra då det är väldigt mycket motstånd.

Visa signatur

Dator 1: 16gb ddr4 ram, MSi GTX 1070ti 8gb, AMD Ryzen 5 3600XT
Dator 2: 8gb ddr3 ram, ASUS GTX 1050ti 4gb, Intel I5 3570k

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Trenne:

Deadzone är hur mycket ratten kan röra sig från centrerat utan att ge styrutslag.
Ratten borde ha lika mycket motstånd i båda riktningar. Ljuden är svårt att säga något om då det är en del oljud normalt från den ratten. Hade en g27 en gång i tiden och den lät en hel del

Håller med om detta. Ganska mycket oljud från force feedback rattar, men ska så klart kännas samma att svänga både till höger och vänster.

Visa signatur

Använd gilla för att markera nyttiga inlägg!

Permalänk

@giplet: Jag tycker inte att den gör så mycket ljud. Men jag tycker det är märkligt att det är trögare åt höger än vänster. Men jag vet inte om det kanske ska knaka och så.

Visa signatur

Dator 1: 16gb ddr4 ram, MSi GTX 1070ti 8gb, AMD Ryzen 5 3600XT
Dator 2: 8gb ddr3 ram, ASUS GTX 1050ti 4gb, Intel I5 3570k