Permalänk
Avstängd

Bästa streamingtjänst

Jag funderar på att öppna dörrarna mot streamingvärlden och funderar på att plocka bort mitt viasat och sen bara köra streamat.

Vilken ska man satsa på? Ni som är nere i träsket borde veta.

Idag ser jag gärna på filmer, svenska och hollywood till 95% kan man väl säga. Serier är mest det som går på linjärTV och då mest amerikanska och engelska komedier som man oftast redan sett tre gånger. Är ingen serienörd men har heller inte testat då jag inte haft möjligheten.
Krav är att det ska vara svensktextat.

Kommer bara ha en tjänst så vad bör jag välja?

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Medlem

Jag tror att det bästa är att köra en tjänst i taget och själv testa. Jag har själv Amazon Prime, HBO Nordic och Netflix, och märker att just vid TV-tittning håller jag mig till en tjänst i stöten.

Netflix har helt klart bäst utbud när det gäller filmer tycker jag. När det är TV-serier så beror det på som sagt. HBO har väldigt välproducerade TV-serier, men Netflix har lite mer blandat. Amazon är riktigt riktigt blandat.

Visa signatur

Jag är en optimist; det är aldrig så dåligt så att det inte kan bli sämre.

Permalänk
Medlem

Nog svårt att säga vilken tjänst som är "bäst". Jag har bara Amazon Prime i dagsläget men det känns som Netflix är den som har störts utbud vad gäller filmer.

Brukar rekommendera att folk använder https://www.justwatch.com/ för att kolla vad som finns tillgängligt och sedan välja därefter.

Visa signatur

UNIX + SFF = <3

Permalänk
Medlem

Amazon har riktigt bra serier men det finns mycket brus där. Netflix har en ok mix och bäst bild på det som är 4k. HBO har färst serier men det som finns håller hög kvalité. Dock tycker jag att bildkvalitén och spelaren är sämst hos dem.

Kan inte uttala mig om andra tjänster. Har satt en gräns på tre abonnemang.

Permalänk
Medlem

Jag kör HomeTV. Utbudet där är enorm stort.

Permalänk
Avstängd

Tack för svaren, kanske får testa någon gratisvariant nu under julen och se vad som egentligen finns, är det skräp så går det ju att byta.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stefflo:

Tack för svaren, kanske får testa någon gratisvariant nu under julen och se vad som egentligen finns, är det skräp så går det ju att byta.

Ja de flesta har ju en gratisperiod så det är inte värre än att testa och sedan avbryta det du inte vill ha, med vanlig prenumeration kan du avbryta dagen innan fakturering utan problem på både HBO och Netflix (bara de jag testat) och det bör ju vara detsamma under testperioden.

Enda tjänsten jag själv använder för tillfället är Netflix, HBO avbröt jag efter GOT tog slut, har inget större intresse av deras övriga utbud för tillfället och är inget fan av deras layout.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.