Ska den va såhär seg? DS218Play

Permalänk
Medlem

Ska den va såhär seg? DS218Play

Köpte min första NAS, en Synology DS218PLAY för 2 veckor sedan. Mest för att ha en aternativ plats att ha bilder på som backup och kunna föra över mobilbilder automatiskt. Kunna streama lite filmer ifrån den utan datorn.

Förde över ca 8500 bilder.... men herre guuuuuud hur lång tid kan det ta att "Indexera" bilder o filmer?? Den är inne på dag 2 och jag har väl 20% klart. Det går inte ens använda skiten när den håller på... logga in går var 5e gång.

Vad är ens indexera? Alla andra bildprogram på en vanlig dator får ju fram bilerna på ca 5sek ?

Gör jag fel? Är den kass?

Permalänk
Vila i frid

En DS218 är bland de snikigare Synology NAS'ar man kan köpa. Funkar perfa som lagring eller backup - mindre bra för överkurser. Googla på: synology indexing takes forever

Permalänk
Avstängd

Jag har en DS1515 men jag använder inte den för lagring av bilder. Hur som helst så betalar man ju väldigt mycket för enkelheten och inte för prestandan.
Jag skulle aldrig någonsin vilja köpa en färdig NAS i framtiden, kommer att bygga en egen när den här utbytesenheten dör. (Ja, den förra dog pga CPUn tydligen har en bugg i sig.)

Visa signatur

*Inlägg med reservation för eventuell censur av admin ;-)

Permalänk
Medlem

Vad tror ni om en DS218+ med en 8GB sticka extra? 10GB totalt.

Då lämnar jag tillbaka den här o skaffar 218+ istället.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bobbysox:

Vad tror ni om en DS218+ med en 8GB sticka extra? 10GB totalt.

Då lämnar jag tillbaka den här o skaffar 218+ istället.

Jag kör så och det funkar bra för mig. Kör sync av 2 mobiler mot den samt några docker containers.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Idag kom Athlon64

Permalänk
Medlem
Skrivet av Knightmare:

Jag kör så och det funkar bra för mig. Kör sync av 2 mobiler mot den samt några docker containers.

Skickades från m.sweclockers.com

Perfekt