Bioshock återvänder med ny studio

Permalänk
Melding Plague

Bioshock återvänder med ny studio

Den sex år långa väntan på ett nytt Bioshock-spel får ett slut då nya utvecklaren Cloud Chamber bekräftas arbeta på nästa del.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Inga spel i serien efter första Bioshock kunde leva upp till förväntningarna enligt mig. Får hoppas nästa del blir skoj.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Boredbynoobs:

Inga spel i serien efter första Bioshock kunde leva upp till förväntningarna enligt mig. Får hoppas nästa del blir skoj.

ja tycker den senaste var riktigt bra med!

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nima2001:

ja tycker den senaste var riktigt bra med!

Tycker personligen:

Bioshock 1 > Bioshock 2 > Infinite, men smaken är som baken

Permalänk
Medlem
Skrivet av Boredbynoobs:

Tycker personligen:

Bioshock 1 > Bioshock 2 > Infinite, men smaken är som baken

Har spelat mer timmar RPG än jag vågar räknar och håller med.

Tycker för övrigt att Half-Life 1 > Half-Life 2 när det gäller story. Att storyn är lågmäld och finns i bakgrunden betyder inte att det inte finns någon story. Spela "nya" Black Mesa och jämför med HL2 och avgör själv.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Boredbynoobs:

Tycker personligen:

Bioshock 1 > Bioshock 2 > Infinite, men smaken är som baken

Jag håller helt med dig. Tycker inte att Infinite är särskilt bra alls faktiskt. Man har lånat hej vilt från massa andra spel som i slutändan blir väldigt spretigt. Sedan att storyn är en enda lång barnpassning faller mig inte smaken öht.

Visa signatur

7800X3D • 4080S • 32GB • 2TB • 1440p 165 Hz
3700X • 3070 • 32GB • 2TB • 1080p 144Hz

Permalänk
Avstängd

Aldrig spelat bioshock. Är det som ett bra spel, typ Crash Bandicoot eller Warcraft III?
Eller är det som ett dåligt spel, typ Dragagon Age/Dark Souls?
Man är en liten flicka i scooba-utrustning med harpun iaf, så längt är jag med.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av r3mpuh:

Aldrig spelat bioshock. Är det som ett bra spel, typ Crash Bandicoot eller Warcraft III?
Eller är det som ett dåligt spel, typ Dragagon Age/Dark Souls?
Man är en liten flicka i scooba-utrustning med harpun iaf, så längt är jag med.

Förmodligen postade någon annan medan jag skriver, men.

Mer typ dragon age hållet men i en steampunk inspirerad art Nouveau värld

Du är en fet dykargubbe som letar creepy småflickor som har någon serumgrej från någon utomjordisk snigel de har inopererad (eller vad det nu är...) du behöver för att överleva, typ... Sedan har du ställen där du kan hämta saker som ger dig boost, osv.

Gillar du dragonage2 så gillar du nog dessa också också.

Edit, Du styr dykargubben i förstapersons perspektiv, ungefär som i quake 2.

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number

Permalänk
Medlem

Skön Art Deco/Steampunk stämning i spelen, första är klart bäst. Gillar dom mer för stämningen än för gameplay.

Visa signatur

|| R9 7950X MSI PRO X670-P WIFI 32GB-DDR5-6400c32 MSI RTX4080 Ventus 3X OC || CORE i9 12900KF MSI Z690 Tomahawk WIFI DDR4 32GB-3600c16 Gear1 TUF RTX3080 OC V2 || R7 5800X3D X570S CH8 Extreme 32GB-3800c18 Gigabyte RTX3080 GAMING OC || R9 5900X(B2) B550-F 32GB-3800c18 EVGA RTX3070 FTW Ultra || R9 3900X X470-Prime Pro 32GB-3200c16 MSI RTX2070 Super ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av r3mpuh:

Eller är det som ett dåligt spel, typ Dragagon Age/Dark Souls?

Ursäktavasaduva? Don't feed the trolls bad damn son, man skojar inte på det viset, haha.

Visa signatur

Chassi: Louqe Ghost S1 | CPU: AMD Ryzen 7 7700X | Kylare: Cooler Master MasterLiquid Lite 240 | Ram: Kingston Fury Beast RGB 32GB 6000MHz | GPU: AMD Radeon RX 6800 | MB: ROG STRIX X670E-I GAMING WIFI | PSU: Corsair SF750 Platinum | SSD: Samsung 970 EVO 1TB + Intel 660p 1TB | Skärm: Acer Nitro XV252QF@390hz | Ljud: HD650+Røde AI-1 | KB: Hemmabygge 60% | Mus: Logitech PRO X Superlight 2 |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av r3mpuh:

Aldrig spelat bioshock. Är det som ett bra spel, typ Crash Bandicoot eller Warcraft III?
Eller är det som ett dåligt spel, typ Dragagon Age/Dark Souls?
Man är en liten flicka i scooba-utrustning med harpun iaf, så längt är jag med.

Det går att lira multiplayer, om det var de du menade fattades, spelet blir då mer ett FPS som quake spelen, typ.

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number

Permalänk
Medlem

Hade nog hellre sett att serien fått dö. Att återuppliva gamla serier med helt nya studios blir sällan bra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Baxtex:

Hade nog hellre sett att serien fått dö. Att återuppliva gamla serier med helt nya studios blir sällan bra.

Jag kan tycka så med. Men någonstans skulle det vara roligt att spela det igen 😂 infinite vart så förbannat bra. 1an är ju såklart tidlöst. Brukar spela det i perioder då och då. 2an är bra den också.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Min rigg:
Corsair 275R TG, Ryzen 7 3700X, NH-U12S Chromax cooler, ASUS x570 strix-E, Corsair RMx750, Gskill Trident Z Neo 16Gb, RX6800 ref, Nvme Samsung 970 Evo.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mizzarrogh:

Förmodligen postade någon annan medan jag skriver, men.

Mer typ dragon age hållet men i en steampunk inspirerad art Nouveau värld

Du är en fet dykargubbe som letar creepy småflickor som har någon serumgrej från någon utomjordisk snigel de har inopererad (eller vad det nu är...) du behöver för att överleva, typ... Sedan har du ställen där du kan hämta saker som ger dig boost, osv.

Gillar du dragonage2 så gillar du nog dessa också också.

Edit, Du styr dykargubben i förstapersons perspektiv, ungefär som i quake 2.

Bioshock 2 är det ska tilläggas

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Min rigg:
Corsair 275R TG, Ryzen 7 3700X, NH-U12S Chromax cooler, ASUS x570 strix-E, Corsair RMx750, Gskill Trident Z Neo 16Gb, RX6800 ref, Nvme Samsung 970 Evo.

Permalänk
Medlem

Bara en cash grab från 2K. Förvänta er kopiöst med lootboxes och andra micro transaktioner...

Visa signatur

CPU: Ryzen 7 3700X MB: X570 Aorus Ultra Mem: Corsair Vengeance RGB Pro 2x16GB DDR4 @ 3200 MHz CL16 GPU: Radeon RX Vega 56 SSD: Corsair Force MP510 960GB Case: FD Meshify C PSU: Corsair RM 750W Display: Acer 35" Predator XZ350CU OS: Win10 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Varg:

Jag håller helt med dig. Tycker inte att Infinite är särskilt bra alls faktiskt. Man har lånat hej vilt från massa andra spel som i slutändan blir väldigt spretigt. Sedan att storyn är en enda lång barnpassning faller mig inte smaken öht.

Håller med dig till 100% där faktiskt.
Ettan och tvåan var riktigt bra varav slutet på den andra till och med fick det att brista för mig.

Infinite blev en otroligt ovärdig uppföljare, helt plötsligt är man uppe i luften och allt känns barnanpassat med lagomt halvdan story.

/Lifooz

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 390!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!

Permalänk
Avstängd

Visste inte att vi inväntade en ny del. Har ännu inte spelat Infinite men det tycktes så annorlunda mot de två första (som jag älskar) att jag aldrig tagit mig tid. Att det ens varit tal om ännu en uppföljare är någonting jag helt missat. Men hoppas det återvänder ner under ytan snarare än över moln.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Boredbynoobs:

Tycker personligen:

Bioshock 1 > Bioshock 2 > Infinite, men smaken är som baken

Bioshock 2 > Bioshock 1 > Infinite, personligen.
Storyn är bättre i 1:an, men spelet i sig är bättre i 2:an.
Infinite hade troligen varit en av de bästa, om de följt ursprungliga designen. Men deras kapning av NPCerna och förändrade striderna gjorde den bara jobbig.

Det såg så mycket roligare ut som typ av spel, istället för att hon var en glorifierad ammo-jagare som gömmer sig.

Det är kul att de inte bara lagt ner det dock.
Men det blir hård press på dem att leverera upp till föregångarna.

Permalänk
Avstängd

Det är svårt att försöka tygla alla vilda hype hästar som stegrar sig inom mig just nu. Bioshock (1) är nog mitt absoluta favoritspel igenom alla tider

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Alldeles för svag för SFF 🥰

Permalänk
Medlem

Bioshock stod sig slätt mot system shock 2 men det var ändå imponerande. Även uppföljarna är väl så bra men lider ju av att inte va först.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x