Permalänk
Medlem

Överklockning av 970 GTX

Någon annan som har OC på sitt 970 gtx vad ligger ni på för värden min verkar inte kunna gå över en klockning på

Core clock: +150
Mem clock +550

Även höjt powerlimit till max och även temp eftersom dem är kopplade tillsammans brukar jag låta det vara så i MSI afterburner.

Någon som vet om jag borde få upp den högre eller är det bara silicon lottery som sagt sitt?

Permalänk
Avstängd

@Jaackee: Det gtx 980 oc edition jag har på sälj marknaden kördes klockat sista dagarna och då 170/400 den tog direkt och inga högre försök gjordes eftersom detta räckte för att slippa 100% gpu i 2 k speltesten vi gjorde men tror det går högre om man vill.

kolla oc av dessa kort på 3d guro recension minns inte hur lågt de gick men har för mig det var en rejäl höjning.

Lycka till.

Permalänk
Medlem

Kolla vad din och andras frekvens är i slutändan när du jämför och inte hur mycket ni har höjt i msi afterburner.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk

+150 core låter ganska rimligt på 970 kort minns inte vad jag körde på mina men har för mig +140 var max för att gå stabilt.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem

yeah provat med dock bara gratis varianten med 3dmark timespy och klarar den utan några problem överhuvudtaget men då ligger jag kanske rätt bra till ändå tusen tack för alla som svarar kan bara lite halvdant om OC än så länge men skam den som ger sig!