Förslag på ny produkt mATX chassi

Permalänk
Medlem

Förslag på ny produkt mATX chassi

Hej,

Jag har under en längre tid velat byta tillbaka till mATX från mitt nuvarande mITX på grund av kapacitetsbrist på det senare nämnda.
Jag hade under en kortare tid med mATX ett "Bitfenix Prodigy M" på grund av att det egentligen är det enda mATX-chassit på marknaden som har någon form av handtag.
Problemet med deras handtag är att de f*n inte går att lyfta i utan att ha skärsår i händerna efteråt. De är helt enkelt inte till för att lyfta med...
Så resultatet för mig blev mer i ren ilska att byta tillbaka till erat chassi men i mITX-version istället snarare än att jag faktiskt var i behov av nya komponenter. Och i det läget förstod jag inte att jag skulle sakna fler SATA-portar och extra PCI-E lanes.
Men 380T må va det bästa chassit jag någonsin haft ur både kvalitétssynpunkt och hur enkelt det är att transportera. Att det är enkelt att transportera på ett säkert sätt är viktigt för mig då jag ett antal gånger per år flyttar min dator.

Men mitt förslag, eller snarare att jag ber på mina bara knän om, är att ni tar fram ett mATX chassi som är portabelt (med handtag och hyffsat lätt) precis som 380T och har lika goda möjligheter till god ventilation som 380T har (helst inte massa härdat glas). Och eftersom mATX kommer med fler SATA-portar så behövs också någon extra plats för hårddiskar. Att klämma in ett par platser till skulle vara toppen jämfört med 380T. Jag har lyckats hemmapula till så att jag har 3x3,5" mekaniska diskar i nu och en 2,5" SSD trots att det bara finns 2 platser för 3,5", så plats vet jag att finns även om man till och med skulle behålla samma storlek som på 380T. Vilket kanske inte är så troligt att man klarar i övrigt om man hoppar upp en size på moderkortet.

Och varför skulle ni lägga ner energi på att utveckla ett nytt mATX-chassi som har fokus på att vara portabelt (och naturligtvis fortfarande vara av toppkvalité)?
Helt enkelt för världen behöver det och att ni då skulle vara de enda på marknaden med ett sådant chassi. Ingen konkurrens att tala om med andra ord. Som exempel så lockar Dreamhack allt fler besökare varje år och det borde också öka antalet människor som är i behov av ett chassit som är lätt att bära runt på.

Tack på förhand!

Visa signatur

Fractal North, Corsair AX860, ASUS TUF Gaming Z790-Plus WIFI, Intel Core i7-13700K, Noctua NH-U12A, Corsair 64GB DDR5 6000MHz, ASUS 4080 TUF Gaming, Kingston Fury Renegade 4TB M.2, Samsung 850 EVO 500GB M.2 + Corsair Force GT 240GB + 3st Mekaniska tot. 16TB

Permalänk
Permalänk
Medlem

Det var mer än vad jag hade lyckats hitta så tack för tipset. Men jag kanske skulle nämna att det bör vara inom en rimlig prisklass också. 380T kostade mindre än hälften av Sligers variant samt att om katten själv får välja så gillar den designen bättre på Graphite-serien från Corsair.

Visa signatur

Fractal North, Corsair AX860, ASUS TUF Gaming Z790-Plus WIFI, Intel Core i7-13700K, Noctua NH-U12A, Corsair 64GB DDR5 6000MHz, ASUS 4080 TUF Gaming, Kingston Fury Renegade 4TB M.2, Samsung 850 EVO 500GB M.2 + Corsair Force GT 240GB + 3st Mekaniska tot. 16TB