Julklappstips [Behöver du hjälp? Vill du hjälpa till? Posta här!]

Permalänk
Medlem

Julklappstips [Behöver du hjälp? Vill du hjälpa till? Posta här!]

Hej,

Många sitter och funderar på julklappar inför jul. Oftast har man någon eller några som är riktigt svåra att köpa en julklapp till. Därför tänkte jag att vi kunde hjälpas åt med tips och idéer till varandra.

Behöver du julklappstips?
Berätta lite om personen, vilka intressen finns, gör ni något tillsammans, vilken budget, inom vilka kategorier (te.x elektronik, matlagning, ponnyridning eller ubåtar)?

Vill du tipsa och hjälpa till?
Ställ följdfrågor och hjälp personen att komma vidare i sina funderingar. Kom även med tips men var seriös och håll god ton, tomten kommer bara till de snälla

Önskar alla en god jul!

Visa signatur

NAS: DS918+
Laptop: Macbook Pro M1 Max 16", 1TB, 32 GB

Permalänk
Medlem

Väldigt bra initiativ då jag hade tänkt att börja be om råd.
Jag är ungdom mellan 14-17 år.
Hade tänkt att ge mina föräldrar någon julklapp ( dem är 50-60 år )

Pappa gillar musik från främst Pink floyd, han spelar även mycket golf på fritiden.
Min mamma jobbar på sjukhuset. Gillar att lyssna på ljudböcker och gillar att umgås med sina vänninor.

Finns det nu något som man skulle kunna ge dem antigen enskillt eller något till dem tillsammans.

Hade tänkt en budget på 300kr totalt.

All hjälp behövs.

Mvh Jooffee

Visa signatur

Intel Core I7 6700 , Gtx 1060 6Gb , ASUS Z170I PRO GAMING, Corsair 16GB DDR4 2133MHz

Permalänk
Medlem

Till de som jag inte vet vad jag ska köpa så hade jag tänkt köpa paket från Paketleken

Visa signatur

Ryzen5 3600XT - Asus PRIME B450-plus - MSI 1080 Armor 8GB OC - Corsair Vengeance 16 GB 3000Mhz - WD Black NVMe 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jooffee:

Väldigt bra initiativ då jag hade tänkt att börja be om råd.
Jag är ungdom mellan 14-17 år.
Hade tänkt att ge mina föräldrar någon julklapp ( dem är 50-60 år )

Pappa gillar musik från främst Pink floyd, han spelar även mycket golf på fritiden.
Min mamma jobbar på sjukhuset. Gillar att lyssna på ljudböcker och gillar att umgås med sina vänninor.

Finns det nu något som man skulle kunna ge dem antigen enskillt eller något till dem tillsammans.

Hade tänkt en budget på 300kr totalt.

All hjälp behövs.

Mvh Jooffee

Hej Jooffee,

Med en budget om 150kr per person så kanske det krävs lite egentid för att få ihop det här. Vad sägs om att tillaga något hemma? Bjuda både mamma och pappa på middag där du är servitör? I bakgrunden, Pink Floyd från Spotify.

/xTQ

Visa signatur

NAS: DS918+
Laptop: Macbook Pro M1 Max 16", 1TB, 32 GB

Permalänk
Medlem

Paketleken.se

Skrivet av enG:

Till de som jag inte vet vad jag ska köpa så hade jag tänkt köpa paket från Paketleken

Fan vad kul! Jag handlade 15 julklappar därifrån bara för någon vecka sen. Tanken är att vi ska spela julklappsspelet hela familjen med dessa. Ser riktigt fint ut och håller tummarna för att innehållet håller samma kvalitet.

Permalänk
Medlem

@Jooffee: Du har förstås förslaget ovan med att bjuda dem på en upplevelse. Annars kan du köpa något smidigt som "alla" kanske behöver. Keps till golfandet, halsduk eller handskar till morsan. Eller kör ett sällskapsspel som en delad gåva. Typ Trivial Pursuit, Bezzerwizzer, Sverige Spelet eller nått med typ 80/90tals tema som kanske kan vara nostalgiskt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jooffee:

Väldigt bra initiativ då jag hade tänkt att börja be om råd.
Jag är ungdom mellan 14-17 år.
Hade tänkt att ge mina föräldrar någon julklapp ( dem är 50-60 år )

Pappa gillar musik från främst Pink floyd, han spelar även mycket golf på fritiden.
Min mamma jobbar på sjukhuset. Gillar att lyssna på ljudböcker och gillar att umgås med sina vänninor.

Finns det nu något som man skulle kunna ge dem antigen enskillt eller något till dem tillsammans.

Hade tänkt en budget på 300kr totalt.

All hjälp behövs.

Mvh Jooffee

Golfbollar till farsan - doftljus till morsan 😎

Visa signatur

- Gigabyte Z390M - Gainward RTX 3070Ti - Intel Core i9-9900K@5.0ghz with NZXT X73 360mm AIO - 32GB HyperX Predator/Fury 3200Mhz - 750w +80 Platinum - 500GB WD blue SSD - 512GB Samsung M.2 - 1TB Samsung 970 Evo M.2 -
- HyperX Alloy Elite RGB - HyperX Cloud II Wireless - HyperX Pulsefire Haste - HyperX Fury S XL -
- Acer Nitro XV322UX QHD IPS 270 Hz - AOC CQ32G1 -
- Svive Altair Gaming Desk - Svive Gemini DarkGrey Gamingchair -