DAC till mina Bose QC35II?

Permalänk
Medlem

DAC till mina Bose QC35II?

Okej. Jag är ingen expert på långa vägar när det kommer till ljud men jag som många andra uppskattar säkert riktigt bra ljud. Mina BOSE var inte gratis så jag vill verkligen få ut allt av de pengar jag spenderat!

Skillnaden mellan att ha BT kopplat till datorn och köra med sladden är bara där natt och dag. i jämförelse så finns det ingen bas i lurarna med BT till skillnad från när man kopplar i sladden.

Utmärkt tänkte jag men kan jag få det bättre? Försöker googla lite på DAC men jag kan hålla på i dagar.
Dock så hittade jag https://www.amazon.co.uk/Fiio-E10K-Headphone-Amplifier-Black/... som har fått extremt mycket och bra reviews på både .uk och .com.

Jag har ingen aning om ifall de funkar till mina lurar. Var och när vet jag ifall det kommer förbättra mitt ljud eller ej? t.ex. kanske denna DAC förbättrar ljudet om dina lurar kostar 1000kr men hjälper inget om du har lurar för 3000+?

Min budget är väl där omkring 700-1000kr då jag ändå 9/10 gånger spelar och sen lyssnar på spotify, som ändå inte har de bästa ljudet jämfört med CD och venyl.

har inget ljudkort i datorn idag, utan kör den direkt i moderkortet

Tack

edit. om det skulle vara så att mina BOSE är värdelösa när man kör sladd jämfört med ett par lurar med sladd för säg 1000-1500, så är jag villig att köpa nya lurar också. I så fall kom gärna med förslag

Visa signatur

Dator: i7 9700k @ 5.0 Ghz - Asus Rog Strix OC 2080 Super
3600mhz 32gb - Gigabyte UD Z390 - Dark Rock Pro 4 - M.2 SSD MP510

Kringutrustning: Xiaomi 34" 3440x1440 - Xtrfy K4 - Glorious 0 Mus
Ljud: DT770 80ohm Headset - E10K DAC/AMP