Permalänk
Medlem

HP Procurve Switch

Hej!

Jag är en väldigt nybörjare gällande serverar och sådant. Fick händerna på en HP Procurve 2610-24 switch.
Tidigare har jag haft två olika unmangaed switchar för detta. Tänkte se om det går med endast en nu.
Jag har idag två servrar som jag vill ha på två olika externa ips. In i switchen har jag asså två stycken anslutningar m.a.o Två Externa IPs. Min fråga är hur jag konfigurerar detta så att en port på switchen går till den ena externa ipn och en annan till den andra.

Tacksam för Svar!

Visa signatur

DESKTOP:
AMD Ryzen 5 2600X @ 4.4 GHz - RX 590 8GB - 16GB DDR4
LAPTOPS:
Razer Blade 14 - i7 4720HQ - GTX 970M - 16GB DDR3L
Macbook Pro Early 2015 - i5, 8GB DDR3L

Permalänk
Vila i frid

Uhm, du behöver inte göra något alls (än reset'a till default config) om det bara är en inkommande WAN som skall switchas ut till respektive server. Det är när det är resten av de 21 andra portarna som du behöver läsa manualen.

Kapitel 8.1, citat:
Why Configure IP Addressing? In its factory default configuration, the
switch operates as a multiport learning bridge with network connectivity
provided by the ports on the switch. However, to enable specific management
access and control through your network, you will need IP addressing. Table
8-1 on page 8-12 shows the switch features that depend on IP addressing to
operate.

Permalänk
Medlem
Skrivet av onlinus:

Hej!

Jag är en väldigt nybörjare gällande serverar och sådant. Fick händerna på en HP Procurve 2610-24 switch.
Tidigare har jag haft två olika unmangaed switchar för detta. Tänkte se om det går med endast en nu.
Jag har idag två servrar som jag vill ha på två olika externa ips. In i switchen har jag asså två stycken anslutningar m.a.o Två Externa IPs. Min fråga är hur jag konfigurerar detta så att en port på switchen går till den ena externa ipn och en annan till den andra.

Tacksam för Svar!

Det är inte riktigt klart hur du egentligen vill ha saker kopplade.